Probleem Auto Light setje China

NickD

Bekend lid
567
512
113
Hoi Leden,

Ik heb een Auto Light China setje gekocht van iemand op het forum, eigenlijk alleen voor de CH / LH maar precies dat werkt niet. Bij degene van wie ik 'm gekocht heb die precies dezelfde heeft werkt het wel.

Heeft iemand hier toevallig dezelfde en ook de volgende handleiding? Er staat dat bij sleutel van contact ik van Auto - 0 - Auto - 0 - Auto moet switchen en dat daarna de koplampen gaan knipperen, maar er gebeurt dus niets.

qye7vt.jpg


Hoop dat iemand meer weet... Ook of er met VCDS in te stellen valt dat in de Auto stand ook de achterlichten kunnen mee branden net als de LEDjes aan de voorzijde want zo rijd ik eigenlijk altijd overdag :)

Bedankt!
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
ik zie een bluemotion en ik zie OEM Xenon koplampen.

het is wel vrij essentieel te vermelden hoe dit precies erin gezet is, met welke codering en welke adapters.

Hey iichel, thanks. Ja had ik moeten vermelden.

Mijn OEM Xenon zit er in met adapter stekkers, weet niet precies waar die vandaan komen - gekocht via MP. Codering, geen idee. Heb ook 6C achterlichten ook met adapters, die komen van x2car ofzo, achter deed het namelijk ook niet.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
in het kort, jouw kastje is niet bijzonder geschikt voor de polo bluemotion.

in de Polo Bluemotion gaat de verlichting van de lichtschakelaar naar de BCM en van de BCM naar de verlichting.
De lichtschakelaar geeft een bepaalde input aan de BCM, de BCM zegt 'nope sorry, contact staat uit', no way.

In een Polo waar de verlichting niet via de BCM loopt maar via de relaiskast, bestaat er een directe link tussen de mistlampen en lichtschakelaar en een verbinding tussen de koplampen, relaiskast en lichtschakelaar. Daar is er geen bcm om te zeggen 'sorry, geen contact, geen licht'.

Met de xenon adapters is het zelfs mogelijk dat er geen directe link meer bestaat tussen de LEDs voor je DRL en het signaal 'stadslicht' waardoor de CH/LH functie helemaal vervalt.

Enige oplossing voor CH/LH in een Polo Bluemotion is de LEDs aansluiten op een manier dat ze aangestuurd worden via de BCM. Voor CH/LH heb je dan een OEM lichtsensor nodig (achter je binnenspiegel) en een autolight schakelaar + kabelset die via de BCM loopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
in het kort, jouw kastje is niet bijzonder geschikt voor de polo bluemotion.

in de Polo Bluemotion gaat de verlichting van de lichtschakelaar naar de BCM en van de BCM naar de verlichting.
De lichtschakelaar geeft een bepaalde input aan de BCM, de BCM zegt 'nope sorry, contact staat uit', no way.

In een Polo waar de verlichting niet via de BCM loopt maar via de relaiskast, bestaat er een directe link tussen de mistlampen en lichtschakelaar en een verbinding tussen de koplampen, relaiskast en lichtschakelaar. Daar is er geen bcm om te zeggen 'sorry, geen contact, geen licht'.

Met de xenon adapters is het zelfs mogelijk dat er geen directe link meer bestaat tussen de LEDs voor je DRL en het signaal 'stadslicht' waardoor de CH/LH functie helemaal vervalt.

Enige oplossing voor CH/LH in een Polo Bluemotion is de LEDs aansluiten op een manier dat ze aangestuurd worden via de BCM. Voor CH/LH heb je dan een OEM lichtsensor nodig (achter je binnenspiegel) en een autolight schakelaar + kabelset die via de BCM loopt.

Ah - zeer duidelijk. Had beter moeten uitzoeken voor het kopen dus maar wel weer wat geleerd :)

Dan maar de ouwe er terug in en deze op 't forum knallen.

Thanks voor de uitleg!
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
bij mij werkt hij super, als hij bij auto 0 auto 0 auto niet werkt heb je de lichtsensor wss in het licht waardoor de lampen niet aangaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
volkswagen  polo 6r  1.2 
Bij mij werkt ie ook niet optimaal hoor. Alleen stadslichten en achterlichten gaan bij mij aan. halogeen koplampen met aftermarket xenon.
 
VW  Golf 7 GTD  2.0 TDI, 237pk, 480nm straightpipe 
bij mij werkt hij super, als hij bij auto 0 auto 0 auto niet werkt heb je de lichtsensor wss in het licht waardoor de lampen niet aangaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Had eigenlijk het setje alleen voor CH/LH ingebouwd dus bij het instellen zat dr lichtsensor al verstopt in het dashboard. Dus daar kan het niet aan liggen, toen ik later weer ging proberen had ik de sensor wel in het licht en werkte het instellen ook niet.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Bij mij werkt ie ook niet optimaal hoor. Alleen stadslichten en achterlichten gaan bij mij aan. halogeen koplampen met aftermarket xenon.

Ah, tsja wat iichel hierboven gepost had zou het wel wezen dus helaas te veel moeite (en geld) om werkend te krijgen in mijn geval haha.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
mmmm. eerder/beter lezen. Hier zelfde probleem. Achterlichten blijven wel branden, mistlichten voor niet. Tijdens het programmeren met contact aan idd geen probleem. Contact uit, no way. Nu heeft de Polo ook wel een originele licht regensensor, dus misschien helpt het om met VCDS CH/LH aan te zetten. kan het altijd proberen. Iemand nog andere suggesties om de combo aan de gang te krijgen op een Polo BM met Originele Xenons met adapters?

Bij voorbaat dank!
 
Audi A6 Allroad 3.0 TDI | Audi A5 Cabriolet 3.0 TFSI | Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Ik denk ook dat ik bij jou moet zijn hiervoor.wil geen china spul gebruiken hiervoor.
Hoe meer ik me indiep in de forum hoe vaker ik bij jou kom:)

Ik zie.wel setjes op marktplaat maar of ze op bm passen is de vraag.

Kabelboom +codering?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75Pk 
Is er een how to?
Welke kabelboom en codering?
Voor de codering zal ik ergens langs moeten gaan. Maar wil wel graag die functie hebben.
Op marktplaats zie je dat ze setjes aan bieden met auto licht functie voor polo 6r

VW Polo 6R Schakelaar + Sensor + AUTO C/L Home
€ 89,95
http://link.marktplaats.nl/a1110501...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

Nieuw Lichtschakelaar vw sensor 6r 6c c/l home
€ 60,00
http://link.marktplaats.nl/m1214845...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75Pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!