Private lease? Voor- nadelen?

Zelfs als ik een huis zou hebben en mijn auto geeft het op, zou ik nog liever een 500-1000€ barrel kopen dan een leaseauto. Bij 10.000km en 4 jaar deden wij kleine auto’s voor 210€ per maand, en dat was supercheap. Doe mij maar een barrel waar ik alles mee kan doen! Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik bedoelde het meer op het feit:
''En het aantal private leasers dat opnieuw voor private lease kiest en blijft kiezen is torenhoog. ''

Na je privatelease periode heb je geen auto meer. Een nieuwe auto daarin, is niet perse nieuw uit de fabriek maar ook een occasion bedoelde ik als een nieuwe auto.
Ohhhh zo. Ja als ze je eenmaal hebben wordt het ook steeds lastiger om zelf een auto aan te schaffen na een lease-contract. Een flink deel van het spaarvermogen dat je zonder lease hebt verdwijnt natuurlijk naar de lease-maatschappij.
 
Zelfs als ik een huis zou hebben en mijn auto geeft het op, zou ik nog liever een 500-1000€ barrel kopen dan een leaseauto. Bij 10.000km en 4 jaar deden wij kleine auto’s voor 210€ per maand, en dat was supercheap. Doe mij maar een barrel waar ik alles mee kan doen! Stick Out Tongue

Ieder z'n ding natuurlijk :). Als je je het kunt veroorloven en je vindt het fantastisch om elke x jaar een nieuwe wagen te rijden, waarom niet natuurlijk. Maar net wat ik zeg, ieder zijn ding. :)
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Van 279.000 naar 90.000. Valt best mee toch! :tearsofjoy:

Voordelen leasewagen : geen onverwachte kosten, lekker nieuw rijden.

Nadelen leasewagen : BKR registratie, gebonden aan x aantal km per jaar, niet alles er aan mogen doen wat je wilt, x aantal jaar aan vast.

Ik rij zelf in een private lease auto en ik vind het heerlijk, ookal noem ik meer nadelen als voordelen. Het enige "probleem" waar ik tegen aan loop is dat ik dus idd nu geen huis kan kopen, want ik ben samen met mijn vriendin van de mogelijkheid van een hypotheek van 279k naar een hypotheek van 90k gegaan. Kopen zit er dus niet in en soms denk ik weleens had ik maar eerst een huis gekocht en dan voor een private lease auto gekeken, want dan was deze combinatie wel mogelijk geweest.

Al met al, schrijf voor jezelf de voor- en nadelen op en weeg alles tegen elkaar af om te kijken of je het waard vindt.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Het enige "probleem" waar ik tegen aan loop is dat ik dus idd nu geen huis kan kopen, want ik ben samen met mijn vriendin van de mogelijkheid van een hypotheek van 279k naar een hypotheek van 90k gegaan. Kopen zit er dus niet in en soms denk ik weleens had ik maar eerst een huis gekocht en dan voor een private lease auto gekeken, want dan was deze combinatie wel mogelijk geweest.

Balen man! Naar mijn mening kan er wat dit betreft wel echt beter geinformeerd worden door de verstrekkers van deze contracten. Ze vermelden wel hoeveel ze BKR registreren, maar een indicatie wat je minder zou mogen lenen zou wel handig zijn.

Heb je de mogelijkheid overwogen om de auto over te schrijven naar bijvoorbeeld je ouders? Of hem zelfs af te kopen?

Deze week heb ik een voorstel van PON ontvangen om het contract na 14 maanden af te kopen voor 2300 EUR. Nu zal daar nog wel ruimte in zitten omdat we groter willen rijden en opnieuw bij ze willen leasen, maar dat bedrag heb je snel terugverdiend aan de verminderde woonlasten wanneer je hebt gekocht.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Balen man! Naar mijn mening kan er wat dit betreft wel echt beter geinformeerd worden door de verstrekkers van deze contracten. Ze vermelden wel hoeveel ze BKR registreren, maar een indicatie wat je minder zou mogen lenen zou wel handig zijn.

Heb je de mogelijkheid overwogen om de auto over te schrijven naar bijvoorbeeld je ouders? Of hem zelfs af te kopen?

Deze week heb ik een voorstel van PON ontvangen om het contract na 14 maanden af te kopen voor 2300 EUR. Nu zal daar nog wel ruimte in zitten omdat we groter willen rijden en opnieuw bij ze willen leasen, maar dat bedrag heb je snel terugverdiend aan de verminderde woonlasten wanneer je hebt gekocht.
Ik wist vantevoren dat kopen niet meer mogelijk was zodra ik de private lease aan zou gaan. Ookal had de verkoper mij daarover geinformeerd, dan had ik het op dat moment alsnog gedaan. Maar achteraf gezien had ik het anders moeten doen.

Wat betreft het afkopen van het contract zou eventueel een optie zijn, maar ik heb de auto helemaal naar mijn zin gemaakt omdat ik hem van plan ben over te kopen van de lease aan het eind van het contract! Mijn vriendin en ik hebben besloten hierna lekker op ons gemak op zoek te gaan naar een koopwoning.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Arends1989
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Iets wat bij mij vaak weer omhoog komt in jouw bericht is bv. de overmatige slijtage. Staat dit in je contract vermeld? Ik heb namelijk bij div. maatschappijen rondgevraagd en gekeken mbt buitenstaande kosten, maar heb hier nog niet eerder over gehoord of gelezen. Lijkt me dan toch dat het in het contract moet worden aangegeven? Bovendien de punten die je aangeeft over het stuur en het rammelen van onderdelen .. Neem aan daar geen behoefte aan hebben want zoals je zelf zei, de auto is van hun.

Ik zal morgen eens een mail sturen naar de dealer die ik op het oog heb met jouw punten mbt kosten. Mocht ik een reactie terug ontvangen kom ik hier op terug!

Ik heb ze zojuist aan de telefoon gehad en zij geven aan dat alles in de prijs inbegrepen zit, kosten voor reparaties, vervangingen, storingen e.d. Dus ook als je banden na die 10k versleten zijn.
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Arends1989
Ik heb ze zojuist aan de telefoon gehad en zij geven aan dat alles in de prijs inbegrepen zit, kosten voor reparaties, vervangingen, storingen e.d. Dus ook als je banden na die 10k versleten zijn.
Nope, toch goed lezen. Dit is overmatige slijtage en dus voor jouw rekening. “Normale” slijtage zit bij de leaseprijs in. Ik heb in de autolease gewerkt ;) Ze kunnen je veel vertellen maar in je contract en het megadikke voorwaardenboekje staat ALLES.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Nope, toch goed lezen. Dit is overmatige slijtage en dus voor jouw rekening. “Normale” slijtage zit bij de leaseprijs in. Ik heb in de autolease gewerkt ;) Ze kunnen je veel vertellen maar in je contract en het megadikke voorwaardenboekje staat ALLES.

Nou ik heb de dealer zelf net aan de telefoon gehad, en het lijkt me niet dat je het een verteld en vervolgens het ander doet. En dan nog is het inderdaad altijd verstandig alles goed door te lezen. Volgende week heb ik een afspraak en dan lees ik alles sowieso uiteraard goed door ..
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
Nou ik heb de dealer zelf net aan de telefoon gehad, en het lijkt me niet dat je het een verteld en vervolgens het ander doet. En dan nog is het inderdaad altijd verstandig alles goed door te lezen. Volgende week heb ik een afspraak en dan lees ik alles sowieso uiteraard goed door ..
Top! Alles staat erin... Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!