Private lease? Voor- nadelen?

Hey there,

Wat is jullie mening over private lease van een Polo?

- Rijden jullie deze onder een leasecontract
- Wat zijn jullie bevindingen hiervan en wat zijn volgens jullie de voor- en nadelen?



Ik vraag dit om dat ik dit aan het overwegen, maar nog niet helemaal zeker ben.

Ik hoor graag jullie bevindingen.
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
Ik ben geen fan van lease.
Tuurlijk, leuk dat je elke 2 of 3 jaar o.i.d een nieuwe auto hebt, maar als je een goede wagen aanschaft voor een leuke prijs en je rijdt daar bijv. 7 jaar mee, dan ben je goedkoper uit. Daarnaast is het echt jouw eigen auto, dus kan je ermee doen wat je zelf wil (chippen, leuke upgrades e.d.).
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: juliandefrel en Megalo_
Heb lease verkocht bij een ander merk. Soms leuke aanbiedingen, nieuwe auto tegen leuke prijs. Wat ik merkte, was dat men vooral viel over de kilometers, ga je hierover heen betaal je x cent per meer gereden km. Klinkt als niks totdat je de auto moet laten staan en je dagje naar de stad moet laten zitten door zoiets.

Klinkt aantrekkelijk, onderhoud erbij maar welke nieuwe auto heeft nou echt onderhoud?

Zou zeker de voorwaarden per leasemaatschappij bekijken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Ik heb zelf ook private lease (Polo). Zoals sommige zeggen zijn er bijv. qua kosten nadelen (minder hypotheek, betaalt meer dan een occasion etc.)

Voor mij was het een overwogen keuze. Uiteindelijk heeft het hele traject zo'n half jaar geduurd om de knoop door te kunnen hakken en het contract te ondertekenen.

Ik had een nieuwe auto nodig. Geen geld voor een occasion (lees 2e hands polo bj 2010). Wilde mijn spaargeld wat ik nu had niet uitgeven aan een nieuwe auto. Dus lease sprak mij beter aan. Kwam wel lastig in aanmerking en door toetsingen heen.

Heb niet gekozen voor een grote leasemaatschappij die import auto's uit oost Europa inkopen. Wel gewoon via dealer en Nederlandse uitvoering zelf samenstellen. Mijn Polo is nog niet binnen, maar rijd wel naar tevredenheid in een voorloopauto.

Stuur me gerust een privebericht om mijn exacte situatie te weten te komen en hoe ik het heb aangepakt etc.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Luxe, comfort en ontzorging kost geld. Zo kijk ik ook naar private lease. Prima voor de mensen die daar (extra) geld voor over hebben. Ik hoor daar niet bij betaal auto's van mijn spaarcenten of bedrijf ;)

Persoonlijk heb liever een oudere auto in eigen beheer dan een nieuwe in de lease. En tuurlijk, als je een lease-auto via je werkgever kan krijgen moet je dat aanbod nooit laten schieten :mrgreen:
 
Ik heb voor Private Lease gekozen voor de all-in one prijs en het rijden van een auto die volledig was samengesteld zoals ik wou.

De maandprijs is fors, maar hij past in ons uitgave patroon zonder dat we krom moeten liggen.

Dingetje is wel, dat we de auto als koppel bestelden, nu met zijn drietjes en hopelijk binnen 18 maanden met zijn vieren zijn, waardoor de kans bestaat dat we het contract gaan uitkopen of willen onderhandelen met PON over het upgraden naar een T-ROC of Tiguan.

Tot slot kan ik bevestigen dat de impact op het afsluiten van een hypotheek niet mals is. Waar de auto een cataloguswaarde 24.000 euro heeft, konden we bijna een ton minder lenen van de bank. Het zat ons niet in de weg, maar dat kan voor een ander wel zo zijn.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
een ton minder lenen voor een auto van 24k jeetje wat moet ik dan wel niet te wachten staan met mijn studieschuld o_Oo_O

Ongeveer 1,5x je studieschuld krijg je minder aan hypotheek (in het nieuwe systeem met 35 jaar aflostijd). Ze gaan uit van 0,45% van je totale studieschuld die je maandelijks niet kan besteden aan hypotheek. Voor het systeem met 15 jaar aflostijd ligt dat op 0,85% meen ik.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik heb zelf ook private lease (Polo). Zoals sommige zeggen zijn er bijv. qua kosten nadelen (minder hypotheek, betaalt meer dan een occasion etc.)

Voor mij was het een overwogen keuze. Uiteindelijk heeft het hele traject zo'n half jaar geduurd om de knoop door te kunnen hakken en het contract te ondertekenen.

Ik had een nieuwe auto nodig. Geen geld voor een occasion (lees 2e hands polo bj 2010). Wilde mijn spaargeld wat ik nu had niet uitgeven aan een nieuwe auto. Dus lease sprak mij beter aan. Kwam wel lastig in aanmerking en door toetsingen heen.

Heb niet gekozen voor een grote leasemaatschappij die import auto's uit oost Europa inkopen. Wel gewoon via dealer en Nederlandse uitvoering zelf samenstellen. Mijn Polo is nog niet binnen, maar rijd wel naar tevredenheid in een voorloopauto.

Stuur me gerust een privebericht om mijn exacte situatie te weten te komen en hoe ik het heb aangepakt etc.

Hi Kelvin,

Bedankt voor je reactie. Echter zie ik nergens de mogelijkheid staan om jou een PB te sturen Kun jij het eens proberen te versturen naar mij toe?
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
Ik heb voor Private Lease gekozen voor de all-in one prijs en het rijden van een auto die volledig was samengesteld zoals ik wou.

De maandprijs is fors, maar hij past in ons uitgave patroon zonder dat we krom moeten liggen.

Dingetje is wel, dat we de auto als koppel bestelden, nu met zijn drietjes en hopelijk binnen 18 maanden met zijn vieren zijn, waardoor de kans bestaat dat we het contract gaan uitkopen of willen onderhandelen met PON over het upgraden naar een T-ROC of Tiguan.

Tot slot kan ik bevestigen dat de impact op het afsluiten van een hypotheek niet mals is. Waar de auto een cataloguswaarde 24.000 euro heeft, konden we bijna een ton minder lenen van de bank. Het zat ons niet in de weg, maar dat kan voor een ander wel zo zijn.
Hoi Arends,

Bedankt voor je reactie. Momenteel ben ik nog niet aan het kijken naar een koopwoning, dus dit zal voor de aankomende jaren nog geen probleem zijn.
 
Volkswagen  Polo GTD  1.9 TSI 170 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Arends1989
Ik heb voor Private Lease gekozen voor de all-in one prijs en het rijden van een auto die volledig was samengesteld zoals ik wou.

De maandprijs is fors, maar hij past in ons uitgave patroon zonder dat we krom moeten liggen.

Dingetje is wel, dat we de auto als koppel bestelden, nu met zijn drietjes en hopelijk binnen 18 maanden met zijn vieren zijn, waardoor de kans bestaat dat we het contract gaan uitkopen of willen onderhandelen met PON over het upgraden naar een T-ROC of Tiguan.

Tot slot kan ik bevestigen dat de impact op het afsluiten van een hypotheek niet mals is. Waar de auto een cataloguswaarde 24.000 euro heeft, konden we bijna een ton minder lenen van de bank. Het zat ons niet in de weg, maar dat kan voor een ander wel zo zijn.

Is dit serieus zo hoog? Wat ik zelf begreep is dat er een x aantal percentage van het te lenen bedrag (24k euro) bij het BKR geregistreerd werd. Banken gebruiken dat bedrag om te bepalen hoeveel minder je mag lenen (bijv. dat bedrag wat bij BKR geregistreerd staat, mag je minder lenen).

Ik dacht dat dat bij mij zou uitkomen op ongeveer zo'n 15.000 euro. Dus 15.000 euro minder hypotheek. Hier schrik ik toch even van.

Ik heb gelukkig nog een huurwoning waar ik nog wel zeker zo'n 2 tot max. 4 jaar denk te wonen. Heb nog een 5 jarig lease contract..

Ben benieuwd tot die tijd. Een tegen die tijd 24-25 jarige met een gemiddeld inkomen en een partner met een wat (waarschijnlijk) lager inkomen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Hi Kelvin,

Bedankt voor je reactie. Echter zie ik nergens de mogelijkheid staan om jou een PB te sturen Kun jij het eens proberen te versturen naar mij toe?

Ik was zojuist een PB aan te typen, totdat ik mijn tekst kwijt raakte.. Moet dus ff opnieuw beginnen, je ontvang hem zometeen!
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Haha
Waarderingen: DannyX
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!