Prijsopgaaf 4 nieuwe banden

Jordyyy

Bekend lid
105
33
57
Vanmiddag ben ik naar bandenzaak “van Essen” gegaan ik kreeg een voorstel van €830 voor 4 Michelin pilot sport 5 banden met montage en uitlijnen. Is dat een schappelijke prijs?

Of zijn er nog eventueel goedkopere banden die ook goed zijn?

Bedankt alvast!
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Prima prijs voor die band.

Goedkopere banden kunnen ook prima zijn, ik rij zelf bijvoorbeeld niet zo heel lomp dus heb ik op 1 set wielen Achilles liggen. Net afgelopen vrijdag teruggekomen van vakantie naar Kroatië en hebben het perfect gehouden.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Prima prijs voor die band.

Goedkopere banden kunnen ook prima zijn, ik rij zelf bijvoorbeeld niet zo heel lomp dus heb ik op 1 set wielen Achilles liggen. Net afgelopen vrijdag teruggekomen van vakantie naar Kroatië en hebben het perfect gehouden.
Ik ben benieuwd of ik met zulke duren banden dan ook echt verschil ga merken kwa grip etc
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Natuurlijk ga je dat merken. Kijk eens naar testen etc. Dat zegt toch genoeg? Alles gaat goed zolang het goed gaat. Maar als het een keer nodig is om uit te wijken of hard te remmen als t nat isoleren is ben je lul, inclusief te gene voor je.
Verdiep je in de verschillende testen ipv subjectieve meningen over nangpang banden of achilleshiel banden.
Kijk eens op tyrerieviews.co.uk, gaat een wereld voor je open qua budget banden, vooral welke eventuele budgetbanden wel een verstandige optie zijn als je op t essentiële stukje contact wilt besparen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: JelleR en Jafo
Mag ik vragen wat je bandenmaat is? Persoonlijk vind ik het nog wel een flink kostenplaatje.

Ter referentie, ik heb nu 2 michelin E-Primacy banden gekocht (deze kunnen ook gewoon onder motor aangedreven auto) voor net geen 100 euro p/s. Het monteren kost me 20 euro p/s.

Dat komt op nog geen 120 euro per band.

Ik weet dat de pilot sport duurder zijn, maar 207,50 per band lijkt me wel erg beel.

Het loont echt wel om banden los te kopen en zelf een garage te zoeken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
  • Leuk
Waarderingen: Shaan
Natuurlijk ga je dat merken. Kijk eens naar testen etc. Dat zegt toch genoeg? Alles gaat goed zolang het goed gaat. Maar als het een keer nodig is om uit te wijken of hard te remmen als t nat isoleren is ben je lul, inclusief te gene voor je.
Verdiep je in de verschillende testen ipv subjectieve meningen over nangpang banden of achilleshiel banden.
Kijk eens op tyrerieviews.co.uk, gaat een wereld voor je open qua budget banden, vooral welke eventuele budgetbanden wel een verstandige optie zijn als je op t essentiële stukje contact wilt besparen.
Want anticiperen op hetgeen je onder je kont hebt hangen bestaat natuurlijk niet..?

Je gaat er wel erg met gestrekt been in, krijg je provisie van Michelin?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Mag ik vragen wat je bandenmaat is? Persoonlijk vind ik het nog wel een flink kostenplaatje.

Ter referentie, ik heb nu 2 michelin E-Primacy banden gekocht (deze kunnen ook gewoon onder motor aangedreven auto) voor net geen 100 euro p/s. Het monteren kost me 20 euro p/s.

Dat komt op nog geen 120 euro per band.

Ik weet dat de pilot sport duurder zijn, maar 207,50 per band lijkt me wel erg beel.

Het loont echt wel om banden los te kopen en zelf een garage te zoeken.
Mijn banden maat is 215/40 R18
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
Mag ik vragen wat je bandenmaat is? Persoonlijk vind ik het nog wel een flink kostenplaatje.

Ter referentie, ik heb nu 2 michelin E-Primacy banden gekocht (deze kunnen ook gewoon onder motor aangedreven auto) voor net geen 100 euro p/s. Het monteren kost me 20 euro p/s.

Dat komt op nog geen 120 euro per band.

Ik weet dat de pilot sport duurder zijn, maar 207,50 per band lijkt me wel erg beel.

Het loont echt wel om banden los te kopen en zelf een garage te zoeken.
het is geen 207,50 per band, zoals te lezen is wordt e.e.a. ook uitgelijnd, dat kost volgens mij ook al wel gauw in de buurt van de 100,00 Dan moet e.e.a. nog gemonteerd en gebalanceerd worden, nieuwe ventielen enz.
Als jij refereert aan jou banden, vermoedelijk standaard 15 inch ??? , althans dat is volgens mij wat er normaal onder een 6c bluemotion ligt toch, vind ik dat geen juiste vergelijking.
 
het is geen 207,50 per band, zoals te lezen is wordt e.e.a. ook uitgelijnd, dat kost volgens mij ook al wel gauw in de buurt van de 100,00 Dan moet e.e.a. nog gemonteerd en gebalanceerd worden, nieuwe ventielen enz.
Als jij refereert aan jou banden, vermoedelijk standaard 15 inch ??? , althans dat is volgens mij wat er normaal onder een 6c bluemotion ligt toch, vind ik dat geen juiste vergelijking.
Dat uitlijnen had ik even over het hoofd gezien.

Heb e.e.a. even nagekeken op zn goedkoopste zou je rond de 770 klaar kunnen zijn.

60 euro verschil is dan inderdaad niet de moeite waard ivm eventuele garantie enzo.

Gezien de prijsopgave vermoede ik al een "niet standaard" bandenmaat.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die banden je gaan bevallen. Zelf heb ik meerdere banden onder de polo gehad, maar de e-primacy doet qua prestaties vrijwel niet onder t.o.v. de primacy 4 en de continental ecocontact. Wat wel opvalt, en dan bedoel ik echt een enorm verschil is de slijtage, deze is zeer laag t.o.v. de eerder genoemde, minder dan 1mm kwijt in 35.000km. Het rubber is duidelijk harder.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Via Bandenconcurrent kom ik uit op een bedrag van €747,56 (inclusief nieuwe ventielen, montage en balanceren) en worden dan geleverd bij een montagebedrijf in de buurt. Die prijs van de montage verschilt dus per bedrijf. Uitlijnen zit hier dus niet bij inbegrepen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Via Bandenconcurrent kom ik uit op een bedrag van €747,56 (inclusief nieuwe ventielen, montage en balanceren) en worden dan geleverd bij een montagebedrijf in de buurt. Die prijs van de montage verschilt dus per bedrijf. Uitlijnen zit hier dus niet bij inbegrepen.
Tsja, wat jij zegt is leuk. Maar dan moet dat bedrijf hierbij wel aangesloten zijn.
Ik heb ook via een banden webshop banden gekocht (bandenleader volgens mij). Ik kreeg daar ook de garantie dat de banden bij een aangesloten bedrijf zouden worden gemonteerd, echter was dit niet zo. Dit bedrijf heeft zich nooit aangemeld bij bandenleader en wilde er ook vrij weinig mee te maken hebben. Dit bedrijf stond tevens ook op de nominatie om gesloopt te worden en deed alleen nog maar de onderhoud van de taxicentrale van hetzelfde bedrijf. De banden zijn er wel afgeleverd maar ik kon de banden daar niet onder de auto laten leggen. Ik heb de banden toch mee genomen en bij wéér een ander autobedrijf zijn de banden er alsnog onder gelegd, gebalanceerd en al.
Dus let goed op wat je doet. Dan maar wat meer geld uitgeven zodat je zeker weet dat wat mij is overkomen niet gebeurd, of het aanpakken zoals ik heb gedaan :) @Jordyyy
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Tsja, wat jij zegt is leuk. Maar dan moet dat bedrijf hierbij wel aangesloten zijn.
Ik heb ook via een banden webshop banden gekocht (bandenleader volgens mij). Ik kreeg daar ook de garantie dat de banden bij een aangesloten bedrijf zouden worden gemonteerd, echter was dit niet zo. Dit bedrijf heeft zich nooit aangemeld bij bandenleader en wilde er ook vrij weinig mee te maken hebben. Dit bedrijf stond tevens ook op de nominatie om gesloopt te worden en deed alleen nog maar de onderhoud van de taxicentrale van hetzelfde bedrijf. De banden zijn er wel afgeleverd maar ik kon de banden daar niet onder de auto laten leggen. Ik heb de banden toch mee genomen en bij wéér een ander autobedrijf zijn de banden er alsnog onder gelegd, gebalanceerd en al.
Dus let goed op wat je doet. Dan maar wat meer geld uitgeven zodat je zeker weet dat wat mij is overkomen niet gebeurd, of het aanpakken zoals ik heb gedaan :) @Jordyyy
Net een afspraak gemaakt voor de pilot sport 5 819 euro inclusief uitlijnen etc
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
We kunnen de Michelin Pilot Sport 5 in de maat 215/40ZR18 89Y voor € 190,= inclusief monteren , balanceren en BTW.

Het uitlijnen van de Polo kost € 59,=.

De totale kosten bedragen € 819,- inclusief BTW.


Hierbij de offerte.

Waar staat trouwens die “Z” voor?
 
Volkswagen  Polo gti  2.0 gti 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!