polobm12 :: 2010 Volkswagen Polo

Ok toen ik nog bij garage werkte merkte ik dat bij sommige auto's dat heel lastig eraf ging zonder het te breken. Ik zal eens een poging ondernemen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
@polobm12 Afgelopen zondag een poging ondernomen (gril er niet uitgehaald), maar kreeg de strip zo 1,2,3 niet los. Heb laatst geprobeerd de hele gril eruit te halen mijn GT logo te verwijderen. Ook dat lukt niet helemaal, hij ging overal los behalve aan de linkerkant. Gelukkig ver genoeg om te zien hoe het logo zat en dat was binnen 2 tellen eraf geklikt. Misschien moet ik hetzelfde doen om de strip los te halen? Ik voel wel dat hij geklikt zit maar weet niet goed welke kant op dus dat is niet handig.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Je moet de grill er wel helemaal voor weg halen, dan kun je met een platte schroevendraaier de strip los halen. Je moet even goed kijken hoe die vast geklikt zit (volgens mij een soort palletjes?) maar het is simpel je doen. Ik heb hier niet meer zo'n grill liggen maar volgens mij loopt de strip bij het VW logo iets door in de grill en de buitenkant niet? Dus moet je aan de buitenkant beginnen met loshalen/klikken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je moet de grill er wel helemaal voor weg halen, dan kun je met een platte schroevendraaier de strip los halen. Je moet even goed kijken hoe die vast geklikt zit (volgens mij een soort palletjes?) maar het is simpel je doen. Ik heb hier niet meer zo'n grill liggen maar volgens mij loopt de strip bij het VW logo iets door in de grill en de buitenkant niet? Dus moet je aan de buitenkant beginnen met loshalen/klikken. ;)
Ja dat dacht ik al dus dat ga ik volgende week eens proberen. Hij loopt inderdaad achter het logo door, maar als ik de gril eruit krijg (lukte vorige keer niet) dan moet het wel goed komen :) Thanks iig!
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Nou even een paar updates van mijn auto:
2 weken terug een drempel geraakt, blijkbaar gereden zonder motorolie ondanks dat het lampje voor motorolie ging branden en vervolgens uit ging.
Naar de garage gebracht op 30 maart, wat bleek: er moest een hele nieuwe motorblok in, in de carterpan zaten ijzerstukjes.

Van de sloop moest een nieuw motorblok gehaald worden: 1000 euro voor een 1.2 tdi motorblok welke 30,000km heeft gelopen.
Daarnaast moesten nog nieuwe remblokken,remschijven,schokdempers en nieuwe banden op de polo.
Nieuwe banden van Arrowspeed 4 stuks voor 145 euro.

In totaal heeft het 2 weken en 1800 euro gekost en afgelopen maandag 13 april mijn auto terug gekregen....
Ik bracht hem heel en kreeg hem half met mankementjes terug, heb er wel spijt van.
Ze hebben het stukje waarbij je de deur open doet aan de bestuurderskant kapot gemaakt met de knopjes voor de elektrische ramen (al weet ik niet hoe want ze gingen alleen aan de motor werken).
Op de brug hebben ze de ijzeren stukjes op de zijskirts gezet waardoor de zijskirts zijn opengebarsten.
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Ook heb ik gemerkt dat de auto een stuk minder vermogen heeft.
Namelijk op de snelweg tijdens een klein heuveltje op de a28 gaat de auto langzamer rijden in z'n 5e versnelling 130 terug naar 120 en dan zit je ergens op 115.

Normaal raak ik de 160 op de a28 in de ochtend maar vandaag met veel moeite de 130/140.
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Hallo,

Even wat tijd vrij gemaakt om het deurpaneel eraf te krijgen van de bestuurderszijde, gezien de ratelende geluiden...
Het was lukte mij zo 1,2,3 niet en ik vroeg mij af of iemand enig idee heeft hoe ik het deurpaneel eraf krijg?
Op het forum gezocht op deurpaneel alleen kon niks vinden...
Links/tips alles is welkom (elektrisch 4 schakelaars)
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!