polobm12 :: 2010 Volkswagen Polo

Hallo,

Ik ben al een kleine poos actief hier.
Ook ik heb mijn garage aangemaakt.

2 weken geleden deze mooie polo binnen gehaald, het is namelijk mijn 1e auto.
Lang gespaard ik zou voor een andere auto gaan, maar heb toch de polo genomen!
Op mijn 18e leeftijd is het wel een goede begin auto vind ik.
Ik studeer mbo niv 4 laatste jaar en ik ben van plan om volgend jaar hbo te studeren.
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Welkom hier! Nog plannen met de Polo?

Welkom!
Mooie Polo, doe je goed als eerste auto!

Inderdaad nog plannen met de Polo? Of hou je hem origineel, die zie je namelijk niet vaak meer zo rijden...
Het is al een monster van een auto maar wat plannen betreft of zou ik willen veranderen:

-xenon verlichting
-led mistlampen
-winterbanden*
-velgen
-blinderen van de achterruiten
-rns510? (Grote scherm)
-logotjes, badges polo, tdi ,bluemotion

In het forum zag ik ook een aantal mooie polotjes mooi speelgoed opzich, hoop ook ooit op een dag dit lijstje toe te passen op mijn polo.

*De winterbanden zou ik als eerst willen kopen aangezien mijn banden bijna op zijn. De groeven worden namelijk bijna geraakt.
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Goedendag,

Na vele drukke dagen was ik een tijdje niet op het forum te vinden.
Maar ben weer eventjes terug met een aantal nieuwe helaas slechte updates.

Heb al 6 maanden de polo bluemotion.
De auto rijdt heel zuinig alleen zit ik dan nu met enkele probleempjes namelijk:

- De geribde riem moet vervangen worden (piepende multieriem elke ochtend)
- Auto maakt een soort geluid vanuit de motor alsof ijzer tegen elkaar wrijft na ongeveer 10km rijden
- Onderkant van de voorbumper is gescheurd (enkele foto's volgen nog)
- (Volgens de dealer) de EGR Koeler moet vervangen worden wat 900+ euro kost :'(
- En ik vind dat hij een beetje te veel wiebelt na een drempel

Doordat mijn auto veel te laag is heb ik een aantal keer de stoeprand/drempels geraakt met de onderkant van de voorbumper. Met als gevolg dat er allerlei scheurtjes in de hoeken zitten.
Ik heb hier niet echt veel verstand van, maar ik dacht dit op te lossen door een splitter/bumper spoiler erop te zetten, anders een nieuwe voorbumper?
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Even update:
Zaterdag naar de dealer gaan kon niet aangezien ze niet open zijn (hoorde ik maar)

Nieuwe grill met een rode streep in het midden van de grill.
 

Bijlagen

  • 2015-03-22 18.55.04.jpg
    2015-03-22 18.55.04.jpg
    167.6 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Hoe heb je die rood gemaakt? Zit zelf te denken om hem blauw te maken, of zwart zoals de WRC ;). Heb wel blauw tape, vergelijkbaar qua dikte met de originele chrome rand maar die rand loshalen wordt lastig denk ik? Eroverheen plakken wordt wel erg dik, en zal lastig blijven zitten.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Hoe heb je die rood gemaakt? Zit zelf te denken om hem blauw te maken, of zwart zoals de WRC ;). Heb wel blauw tape, vergelijkbaar qua dikte met de originele chrome rand maar die rand loshalen wordt lastig denk ik? Eroverheen plakken wordt wel erg dik, en zal lastig blijven zitten.

Ik heb hem in die staat gekocht, maar het is een soort van geverfd-achtig iets.
Niet een soort tape of wat dan ook. Het is namelijk zeer netjes gedaan.

Ik denk dat de chromen rand eraf geschuurd is en vervolgens is geverfd met een rode laag, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
(Bewerkt)
@expor het kan zo maar zijn dat de strip eruit is geklikt.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI 75pk 
@Zero2Fear bedankt, ik zal even zaterdag langs de dealer gaan en vragen naar de onderdelen.
Waar kom je vandaan?
Ik heb al een paar spullen gehaald bij een bedrijf in de buurt van Nijmegen en ik vroeg ook naar die losse onderbumper delen.
Daar haalde ze die altijd van de auto omdat die altijd beschadigd zijn en gooide ze weg, ik kon ze zo krijgen als ik ze zou willen.
Ik heb ze nu niet meer nodig ivm een GTI voorbumper.
Dus misschien een belletje waard of ze er nog hebben liggen.
Moet dan uiteraard nog gespoten worden maar dat is ook als je ze bij dealer besteld
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDI 
Hoe heb je die rood gemaakt? Zit zelf te denken om hem blauw te maken, of zwart zoals de WRC ;). Heb wel blauw tape, vergelijkbaar qua dikte met de originele chrome rand maar die rand loshalen wordt lastig denk ik? Eroverheen plakken wordt wel erg dik, en zal lastig blijven zitten.
Die chromen strips haal je er zo uit hoor, is een klik systeem. Ik heb deze er wel eens uitgehaald en rood gespoten.
polo rood.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!