Polo slot problemen

Wegens geen reactie probeer ik het hier.

Beste forumleden,

Wegens eerder succes met het oplossen van kuren via dit forum probeer ik het weer.

We hebben een polo 6N, waarvan de achterklep ooit is vervangen (niet door ons). Deze werkt dus op een ander slot, en zit niet op de centrale vergrendeling.

Voorheen konden we de centrale vergrendeling openen via de deur passagierszijde. Bestuurderszijde draait het slot door en deed sinds aanschaf al niks. Alleen nu kunnen we de auto ook niet meer openen via de deur passagierszijde. Dichtdraaien werkt wel, alleen openen niet. Dus moeten we via de achterbak, maar dan alsnog krijgen we de centrale vergrendeling er niet vanaf waardoor de tankklep ook dicht zit.

Weet iemand wat te doen? Is dit zelf te fixen of zullen we professionele hulp moeten inschakelen?

Alvast bedankt voor de hulp!

NB: puur mechanische sleutel, geen afstandsbediening.
 
Volkswagen  Polo 6N  1.4 44 kW 
Hoii!

1. controleer alle zekeringen
2. Onderzoek of je auto een vacuumgestuurde CV heeft of elektrisch
3. Doe je auto voorlopig niet meer op slot
4. verwijder de kofferbakbekleding aan de binnenkant. Als het goed is kun je nu de vergrendeling van de tankklep zien en deze ook ontgrendelen
5. vervang alle sloten van de auto voor exemplaren die te bedienen zijn met de zelfde sleutel. Voor de contactsleutel betekend dit dat je ook de transponder moet overzetten in de nieuwe sleutels.

Volgens mij moet je hiermee een heel eind kunnen komen!
Overigens, waar woon je in de buurt? misschien kan ik je op een zaterdagje helpen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
@Robin-1991 hoeft niet. als je een sleutel hebt die je uit elkaar kunt halen is het vaak mogelijk om de transponder over te zetten in je "nieuwe" sleutel. anders is met een VAGcom een nieuwe sleutel zo ingeleerd!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!