Polo op LPG: Koud loopt ie op 3 cilinders, op benzine.

Hallo.
Ik ben Jonnie en kom uit Wolvega.
Heb laatst een Polo 1.4 16V 9N op LPG van 2004.
350.846 km.
Nou heb de Polo een probleem.
Polo start op benzine en schakelt zelf over op LPG.
Koud of warm, de Polo start elke keer goed.
Koud loopt ie op 3 cilinders, op benzine.
Uitgelezen en zegt bobine, dus de bobines en bougies alle 4 vervangen door nieuwe.
Weer koud gestart, loopt op 3 cilinders, injectoren 1 voor 1 getest, cilinder 3 doet niet mee.
Injectoren cilinder 1 en 3 gewisseld, lijkt goed, maar dat was omdat de motor iets warm was, dus
toen ie weer koud was, weer gestart, weer injector 3 die het niet doet.
Als motor warm is en zet op benzine, doen alle 4 injectoren het goed, rijd dan goed op benzine en op LPG.
Ochtens en voor ik s'middags weer ga rijden, laat ik de Polo een paar minuten draaien en dan zet ik de Polo uit en haal
sleutel uit contact, dan starten en alles weer goed.
Compressie gemeten, op alle 4 de cilinders 9-10 bar.
Nou de grote vraag.....

Wie heeft er nog een idee, ik weet het ff niet meer.
Alvast bedankt en hoop dat snel de oplossing er is.
Jonnie
 
Volkswagen  Polo 9N  1,4 16V 75pk 
Welkom!

Mijn vader heeft dit probleem ook eens een keer gehad met een Opel Astra (hierdoor de bijnaam, Slopel Astma). Bij hem was de ECU kapot. Dit verklaart ook waarom dit met koude motor wel gebeurd en niet met warme motor:
Als de motor koud is, maakt ergens een verbinding geen contact, als de motor warm is wel. Of een chip/mosfet in de ECU is defect. Dit kan je wel eens testen met "vriesspray". Zodra de motor warm is ga je de ECU afkoelen met deze zogenoemde vriesspray (stikstof, word goed koud, pas op voor je vingers!!!!!!) gaat de motor dan weer op 3 poten lopen? -> ECU defect. Gebeurd er niks? Probeer dan eens andersom: ECU verwarmen met een heatgun (zorg ervoor dat ie niet TE heet word, goede indicatie is dat je m nog vast kan pakken met je blote vingers), start de auto dan, start ie meteen goed? -> most likely ECU kapot.

Nog een ander dingetje: Draad breuk, hetzij door een steenmarter, hetzij door ouderdom, controleer de kabelboom goed!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
is volgens mij niks stuk, want als ie iets op temp is, doet ie het wel.
Dan is er dus wel wat kapot ;) als er niks kapot is, loopt ie warm en koud goed! Er is iets kapot wat enkel boven komt drijven met temperatuurverschillen. Vaak vind je zulke defecten op printplaten of electronica. Kan je wel vertellen: dit soort storingen/reparaties zijn vaak prijzig om op te sporen/op te lossen...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hallo.
Nog niks verder gekomen.
als ik de polo koud start en hij geeft de storing, doe ik deze gelijk de fout wissen met mijn goedkope OBD2 ding, dan is er niks aan de hand en rijd dan dus prima.
ook ochtends koud starten, start ie goed, dus start gelijk, na aantal meters rijden, geeft ie storing en loopt op 3 cilinders, dan storing wissen (onder het rijden), en storing weg en blijft weg en rijd goed.
weet ff niet meer wat nou kan zijn.
bovenstaande geprobeerd en hielp niks.
ik blijf denken aan de koelwatersensor of zo iets.
alvast bedankt. jonnie
 
Volkswagen  Polo 9N  1,4 16V 75pk 
heb je een exacte storingscode?

En wissen van storingen mag je NIET onder het lopen van de motor doen/ tijdens het rijden! Elke GOEDE OBD-tool geeft dit aan. er bestaat een kans dat je het regelapparaat ontregelt en verkeerde waardes wist waardoor je vage storingen introduceerd
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
heb je een exacte storingscode?

En wissen van storingen mag je NIET onder het lopen van de motor doen/ tijdens het rijden! Elke GOEDE OBD-tool geeft dit aan. er bestaat een kans dat je het regelapparaat ontregelt en verkeerde waardes wist waardoor je vage storingen introduceerd
P0303.
heb alle 4 de bobines en bougies vervangen, kabels gecheckt, injector wissel, maar komt elke keer zelfde storingscode terug.
 
Volkswagen  Polo 9N  1,4 16V 75pk 
P0303.
heb alle 4 de bobines en bougies vervangen, kabels gecheckt, injector wissel, maar komt elke keer zelfde storingscode terug.
Ik vind het verkeerde zuinigheid (gezien je probleem) als je de 4 bobines en bougies hebt vervangen, om de kabels niet te vervangen. Ga voor kwalitatief goede kabels, ik weet niet wat er nu in zit.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!