Goedemorgen,
Ik heb op dit moment nog geen Polo in bezit. Ik ben echter wel aan het kijken voor een Polo. Gister heb ik een testritje gemaakt in een Polo 1.2 TSI 105PK uit 2010.
Dit ritje ging prima, maar toch vind ik dat de koppeling raar doet. Tijdens het opkomen van de koppeling (auto in zijn 1, koppeling laten komen zonder gas bij te geven) zie je dat de toerenteller omlaag springt om vervolgens weer omhoog te gaan. Ik heb dit zelf nog nooit zo meegemaakt met een auto. Hoort dit zo?
Zie video voor een duidelijk beeld van wat ik bedoel: https://youtube.com/shorts/QNGSi-pu9FE?feature=share
Ook ging er tijdens de proefrit een motorlampje branden. De eigenaar gaf tijdens het uitlezen aan dat dit ging om de laaddruk regeling. Hij zei dat het komt doordat de auto te lang stil heeft gestaan, en dit vanzelf wel weer weggaat.
Is dit echt wat de foutcode ‘laaddruk regeling’ betekent?
Ik heb de auto vanzelfsprekend nog niet gekocht. Ik wil eerst graag even weten wat dit allemaal zegt over de wagen.
Alvast bedankt!
Ik heb op dit moment nog geen Polo in bezit. Ik ben echter wel aan het kijken voor een Polo. Gister heb ik een testritje gemaakt in een Polo 1.2 TSI 105PK uit 2010.
Dit ritje ging prima, maar toch vind ik dat de koppeling raar doet. Tijdens het opkomen van de koppeling (auto in zijn 1, koppeling laten komen zonder gas bij te geven) zie je dat de toerenteller omlaag springt om vervolgens weer omhoog te gaan. Ik heb dit zelf nog nooit zo meegemaakt met een auto. Hoort dit zo?
Zie video voor een duidelijk beeld van wat ik bedoel: https://youtube.com/shorts/QNGSi-pu9FE?feature=share
Ook ging er tijdens de proefrit een motorlampje branden. De eigenaar gaf tijdens het uitlezen aan dat dit ging om de laaddruk regeling. Hij zei dat het komt doordat de auto te lang stil heeft gestaan, en dit vanzelf wel weer weggaat.
Is dit echt wat de foutcode ‘laaddruk regeling’ betekent?
Ik heb de auto vanzelfsprekend nog niet gekocht. Ik wil eerst graag even weten wat dit allemaal zegt over de wagen.
Alvast bedankt!
Volkswagen
Polo