Polo met start problemen

Goedemiddag,

Sinds een kort tijdje heeft mijn polo uit 2016 6R problemen met starten,
Wat er gebeurt:
1. Sleutel in stop conctact auto werkt naar behoren er komt spanning op en het dashboard gaat aan.
2. Het moment dat je de sleutel omdraait. hoor je de auto tikken ( start motor)
3. Naar een paar seconde tikken valt de auto uit. er zit geen spanning meer op de auto terwel de accu polen er nog op zitten.
4. om dit te resten moetje de min( - ) accu pool los maken even wachten en weer proberen. dit kan soms even duren
5. Naar zoveel keer proberen start de auto in 1 keer.
het probleem komt zich voor 1 keer in de 1.5 maand, ik rij ongeveer 2500 km per maand. maar het voelt heel erg onberouwd. de auto start dan wel in 1 keer zonder enkel probleem wie weet wat dit is ?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 rsi 90pk 
Je accu is vermoedelijk het probleem, en anders de aansluitingen van de accu.

1. Wat is de spanning op de accu?
2. Wat is de spanning als je probeert te starten?
3. Zie je oxidatie bij de accupolen?
4. Zitten de polen misschien los?
 
VW  Polo AW Highline R-line 95pk  1.0 TSI 
Ziet er uit als accuspanning die ineens ver terugvalt door bv een losse (massa)kabel of de accu is gewoon kapot maar als die zo acuut uivalt dan zou die daar even later ook niet meer op starten
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
Is een 6C geen 6R
Je accu is vermoedelijk het probleem, en anders de aansluitingen van de accu.

1. Wat is de spanning op de accu?
2. Wat is de spanning als je probeert te starten?
3. Zie je oxidatie bij de accupolen?
4. Zitten de polen misschien los?


1. Accu spanning is 11.9 volt
2. met starten zakt die iets weg maar niet veel
3. accu polen zijn niet gecosideert.
4. accu polen zitten vast.

Ik zat zelf te denken aan een zekering of relai die de spanning los laat.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 rsi 90pk 
M.i. correct. Door het toetental verschilt het aantal Volt tijdens het bijladen, maar als je gaat starten zal de accu max. 12V aan gegeven.
Ik neem aan dat @Thijssie456 bedoelt dat bij het starten de accu spanning 11.9 V is en vervolgens iets zakt. Dat is correct, lijkt mij. Ik ben het eens met @pigeon dat het aan de bendix ligt.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Wow
  • Leuk
Waarderingen: Thijssie456 en Pigeon
Het kan imo ook niet alleen de accu zijn, omdat hij het na een paar keer proberen ineens wel doet. Als een auto niet start, maar naar 5 keer ineens wel lijkt het me sterk dat het de accu is. Daarnaast zou dit dan vaker moeten gebeuren, of bijvoorbeeld bij extreme weersomstandigheden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
  • Leuk
Waarderingen: Thijssie456
het klinkt mij als een massa probleem in de oren... 11.9V is ook erg weinig. accu heeft vaan 13V in onbelaste toestand. bij het starten van de motor is 9V niet uitzonderlijk laag. 11.9V bij starten lijkt mij te duiden op een te hoge weerstand oid of een bendix die niet uit komt. Als ik jou was zal ik eens de massakabels naar het blok toe controleren en eens de startmotor na laten kijken!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Thijssie456
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!