Polo kwaaltjes

1.2 TSI 2011
- Bougiekabel #3 slijtage (en doorbranden). Hierdoor wordt de 3e cilinder uitgeschakeld, waardoor de motor in de soep kan draaien als je ermee doorrijdt. Volgens ANWB hulpdienstmedewerker is dit een typische kwaal bij deze VW en Audi motoren. Bij mij vervangen onder garantie.
- Beruchte kettingproblemen. "Oprekken" van de ketting, met alle gevolgen van dien. Bij mij vervangen onder garantie.
- Snelle aircopomp slijtage. Bij mij vervangen onder garantie.
- Krakende vering bij koud weer. Schijnt een Polo-kwaaltje te zijn. Niets aan te doen. In de winter hoor ik het, nu niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mike29
Regelapparaat (voor aansturing infotainment en misschien wel andere dingen) is zeker een issue. Is bij mij na een week al vervangen, bekend probleem.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Voor de polo 6C kan je de volgende er ook nog bij zetten:
Climatronic werkt niet altijd goed. Het wil voor komen dat de climatronic niet koelt, ergens zit een fout in de software. VW DLD werkt aan een software update.
Tijdelijke oplossing:
ALs je merkt dat de Climatronic niet koelt, auto ff uitzetten en opnieuw starten, in 9 van de 10 gevallen zal de climatronic dan wel koelen.
 
1.2 TSI 2011
- Bougiekabel #3 slijtage (en doorbranden). Hierdoor wordt de 3e cilinder uitgeschakeld, waardoor de motor in de soep kan draaien als je ermee doorrijdt. Volgens ANWB hulpdienstmedewerker is dit een typische kwaal bij deze VW en Audi motoren. Bij mij vervangen onder garantie.
- Beruchte kettingproblemen. "Oprekken" van de ketting, met alle gevolgen van dien. Bij mij vervangen onder garantie.
- Snelle aircopomp slijtage. Bij mij vervangen onder garantie.
- Krakende vering bij koud weer. Schijnt een Polo-kwaaltje te zijn. Niets aan te doen. In de winter hoor ik het, nu niet meer.

Goed dat ik deze hiertussen zie staan, viel me al op dat mijn vering (nu het kouder begint te worden) toch wat geluid begint te maken. Niets om me druk over te maken dus..
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Sommige Polo kwaaltjes kwamen voor bij 1e 6c modellen , mensen die in 2015 recente 6c hebben gekocht zullen er wel hoop kwalen verdwenen zijn !

Die navigatie is idd nog steeds een kwaal dat zij de verkoper ook tegen mij die 500 (ongeveer) was t niet waard . Je kon beter een tomtom kopen voor 200!
 
Volkswagen  Beetle 5C(2012)  1.4 160 pk ( jd 200 pk ) 
Vastzittende remklauwen o.i.d. is dat ook een kwaaltje?

Gisteren een lange en zeer natte rit gemaakt en vanmiddag wilde ik wegrijden en leek het wel of de remklauwen vast zaten. Niet muurvast maar toch genoeg om even een kloink geluidje te maken toen ik wegreed.
Heb ook het idee dat ik de remschijven even moet schoonremmen. Zeker als de wagen meer dan een dag heeft stilgestaan wat bij mij regelmatig voorkomt.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vastzittende remklauwen o.i.d. is dat ook een kwaaltje?

Gisteren een lange en zeer natte rit gemaakt en vanmiddag wilde ik wegrijden en leek het wel of de remklauwen vast zaten. Niet muurvast maar toch genoeg om even een kloink geluidje te maken toen ik wegreed.
Heb ook het idee dat ik de remschijven even moet schoonremmen. Zeker als de wagen meer dan een dag heeft stilgestaan wat bij mij regelmatig voorkomt.
Da's de handrem waarschijnlijk geweest, die gaat altijd iets vastzitten als t nat is en je 'm er op trekt en dan laat opdrogen :) Remschijven schoonremmen Is gewoon oxidatie-aanslag op je remschijven, ga je bij elke auto met gewone stalen remschijven zien. Is kaal metaal, dus slaat meteen aan als 't regent of erg vochtig is. Geen Polo kwaal dus :)

Kloink geluid voorkomen = auto in de versnelling parkeren en geen handrem er op Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Voor de polo 6C kan je de volgende er ook nog bij zetten:
Climatronic werkt niet altijd goed. Het wil voor komen dat de climatronic niet koelt, ergens zit een fout in de software. VW DLD werkt aan een software update.
Tijdelijke oplossing:
ALs je merkt dat de Climatronic niet koelt, auto ff uitzetten en opnieuw starten, in 9 van de 10 gevallen zal de climatronic dan wel koelen.

Deze update is inmiddels beschikbaar
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Hier nog een kwaaltje...
Ratelende versnellingsbak in de lage toeren vanaf 1000 tr. Tot 2500. (Versn. 1 t/m 6)
Dit komt door het "te" zuinig willen rijden (vorige eigenaar), waardoor de tanden van de versnellingen uitslijten en gaan rammelen.
Heeft iemand dit ook al ervaren? Mijn dealer gaf aan dat het "normaal" was. En anderen met dezelfde km-stand dit ook hebben.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 110PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!