Polo Highl 115pk/DSG besteld, nu wachten tot okt.

Door een beetje geluk rij ik al sinds januari in een Polo AW Comfortline Bussines als huurauto. Maar nu ik de kans krijg om zelf een auto uit te zoeken heb ik hem helemaal naar mijn wensen kunnen samenstellen. Ik heb ook nog wel even gekeken naar de Golf, maar ik vond de value for money bij de Polo veel hoger. (M'n bijtelling zou ongeveer 150 tot 200 euro hoger zijn als ik de Golf vergelijkbaar zou uitrusten als de Polo.)

De Polo waar ik nu in rijd is een handgeschakelde 95pk, dus ik ben heel benieuwd hoe de rijervaring is met een 20pk sterkere DSG. Heeft er iemand ervaring mee?:)
Begin deze week is die door de leasemaatschappij besteld! Verwachte levering; eind oktober. Ik had eigenlijk gehoopt dat die iets eerder geleverd zou kunnen worden zodat ik nog wat profijt zou hebben van het open dakkie.;)

Volkswagen Polo Highline - Reflex Silver
1.0 TSI 85 kW 115 pk 7 versn. DSG

  • Velgen 'Las Minas' Adamantium Dark, 16 inch lichtmetaal
  • Executive pakket
  • Advance pakket
  • Zijruiten achter en achterruit getint
  • Panoramaschuif-kanteldak
  • Spiegelpakket
  • Active Info Display
  • LED pakket
  • Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
  • Lendensteunen in voorstoelen, verstelbaar
  • Achteruitrijcamera
  • Keyless Access
  • Winterpakket
  • Diefstal-alarm
TRIMLINE_POLON_HIGH_door-4_rim-PJH_lamp-8IT_color-8E8E_option-3FB_4KF_view-05.jpg
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
De Polo waar ik nu in rijd is een handgeschakelde 95pk, dus ik ben heel benieuwd hoe de rijervaring is met een 20pk sterkere DSG. Heeft er iemand ervaring mee?

Hallo KingPatrick89,

Ik heb mijn Polo 115 pk DSG sinds twee weken en ik kan je verzekeren dat de auto aangenaam vlot rijdt. Zeker als je de bak in de sportstand zet via een klein tikje naar achteren tegen de pook. Ik las dat je voor Reflex Silver hebt gekozen en daar kan ik geheel mee instemmen (zie mijn avatar.....). En nu maar wachten tot het eind oktober wordt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Begin deze week heb ik mijn langverwachte Volkswagen Polo opgehaald bij A-Point in Amsterdam. De eerste 500 km zitten er inmiddels op. De DSG in combinatie met ACC en 115 pk is een feest om mee te rijden. De stoelverwarming met dit gure weer is een fijne optie en voor het voorjaar kijk ik er al naar uit om met het dakkie open te rijden.
Mijn vorige (eigen) auto was een VW Up ook in het Reflex Silver. Misschien een hele standaard auto kleur maar ik blijf hem mooi vinden. Helemaal als het zonnetje schijnt en het metallic er mooi uit komt.

Eén minpuntje waar ik wel van stond te kijken is het rubber waar ze de auto op zetten. Blijkbaar heeft VAG voor de Polo en Octavia een contract met de Zuid-Koreaanse bandenfabrikant Nexen. Naar mijn neming geen A-kwaliteit en iets waar ik zelf nooit voor zou kiezen. Ze komen ook nooit heel hoog in de bandentesten.

fullsizeoutput_419b.jpeg fullsizeoutput_41a3.jpeg FTUY4TMyRGWCVUe6WcWHIw.jpg fullsizeoutput_41c0.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Nice.
Dat rubber viel mij ook al op, bijzondere keus. Ik kies persoonlijk eerder een merkband die ik herken.
Zegt niets over de kwaliteit op zich, maar het geeft toch een ander gevoel.
Heb zelf de polo op 17 inch bonneville besteld. Benieuwd of daar dezelfde banden onder zitten, maar daar ga ik dan wel van uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo Highline R-line interieur & exterieur  1.0 TSI 115 pk 7-DSG 
Wat vind je uiteindelijk van de Nexen banden? Je hebt dezelfde velgen en banden als ik zie ik. Vergeleken met mijn Continental op mijn vorige heb ik het idee dat de Nexen iets meer geluid maken en iets minder grip hebben, vooral bij nat wegdek. Wat zijn jouw ervaringen?
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!