Polo hapert bij hogere toeren

Dag allen,

Na een vakantieperiode van twee weken met de vliegtuig kwam ik terug en merkte dat mijn gechipte 1.2 tsi 6-bak hapert bij hogere toeren (na 2.5/3000).

Ik heb even rondgekeken op de forum en zag dar anderen ook eerder soortgelijke problemen hebben ervaren; o.a. Bougiekabels, bobine en bougies. Nu is het wel zo dat ik mijn bougies, bougiekabels, bobine, brandstoffilter en luchtfilter 22.000 km terug heb vervangen.

Dus ik vraag me af, of binnen deze korte tijd deze onderdelen alsnog stuk kunnen zijn. Of is het toch iets anders? (Koppeling, injector, of iets anders)

Ik heb lees graag jullie ervaringen, opmerkingen en handige tips hiervoor.

Ps: ik kan het momenteel niet uitlezen, omdat de Obd met mijn broer op vakantie is…
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Even de kabels, die je hebt vervangen nalopen loshalen en/of aandrukken?
Agh ja, vorig jaar voordat ik ze had vervangen begaf de 3e het. Anwb gaf aan dat het een bekend kwaaltje is bij de 1.2 tsi. Bedankt voor je tip! Ik zal morgen inderdaad even kijken of er corrosie verschijnselen zijn bij de kabels
Of bobine.

Vandaag is het me wel opgevallen dat de auto bij koude(re) motor normaal draait.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Update: ik ben bij een Volkswagen monteur geweest en de auto uitgelezen met VCDS. Uiteraard geen foutmeldingen. We hebben samen een testrit gedaan en de monteur gaf aan dat het een stroomprobleem was en het zat tussen de bobine en bougiekabels.

De bougiekabels heb ik vervolgens eruit gehaald en deze leken mij nog goed te zijn. Ten slotte heb ik de bobine gedemonteerd en zag dat hier een van de pollen er anders uitzag…


Eerste foto is de foto van de afwijkende pol en de tweede van hoe de andere pollen eruitzien..

IMG_7111.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_7112.jpeg
    IMG_7112.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 12
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Lijkt wel alsof hij slecht contact heeft gemaakt. Had je de bougiekabel er wel helemaal goed op zitten?
Er lag mij ook iets van bij dat die blokken ook gevoelig zijn voor het merk bougiekabel die je plaatst.
 
Volkswagen  Murciélago  0.9 Twin Air 
  • Leuk
Waarderingen: jan078
Lijkt wel alsof hij slecht contact heeft gemaakt. Had je de bougiekabel er wel helemaal goed op zitten?
Er lag mij ook iets van bij dat die blokken ook gevoelig zijn voor het merk bougiekabel die je plaatst.
De kabels waren er wel echt op gevacuumd toen ik ze eraf hield.

Hmm wat je zegt over bougiekabel heb ik ook gelezen. Nu heb ik de NGK bougiekabels erop en Bosch bobine. Nou is de vraag of ik alles zou moeten vervangen, zo ja welk merk is de vraag ook of enkel gewoon een bobine bestellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Contacten schoonmaken, bougiedoppen stevig aandrukken (met een punttang werkt t beste) en t probleem moet verholpen zijn mits t niet je bougies zijn.

Welke bougies heb je gemonteerd op dit moment?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Contacten schoonmaken, bougiedoppen stevig aandrukken (met een punttang werkt t beste) en t probleem moet verholpen zijn mits t niet je bougies zijn.

Welke bougies heb je gemonteerd op dit moment?
Bedankt voor je reactie Catu!

Ik heb de Bosch Iridium bougies en deze zitten er nu inmiddels 22dkm erop. Denk nu wel dat de NGK laser iridium wel een betere match zijn…
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 140 pk 
Bedankt voor je reactie Catu!

Ik heb de Bosch Iridium bougies en deze zitten er nu inmiddels 22dkm erop. Denk nu wel dat de NGK laser iridium wel een betere match zijn…
Bosch iridium moet volstaan. Je zou eens kunnen kijken wat NGK doet. @iichel weet jij misschien wat VW OEM gebruikt als bougie?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!