Polo GTI S of D mode ?

Volgens mij is 6 de hoogste versnelling waarmee je ook daadwerkelijk de topsnelheid kunt halen (ergens gelezen...). Dus misschien dat dit ook de reden is dat hij niet hoger schakelt (meest sportieve hoogste versnelling). Wanneer je cruise control aanzet spring hij namelijk wel naar S7.

Maar de S stand gebruik ik dus eigenlijk ook nooit, alleen D en M (zelfde als Poloabt).
 
S gebruik ik ook nooit, onzinnige versnelling. Gaat veelste hoog in zijn toeren door waar je totaal geen koppel / vermogen meer hebt. Kun je beter eerder zelf schakelen!

Zelf dus altijd de D stand voor normaal gebruik en moet het sportief, zelf schakelen in de M!

Zodra ik naar JD ga laat ik de S stand aanpassen naar eigen wens. :)
 
jayray zei:
En ook dat ie niet op schakelt naar z'n 7 op de snelweg. Is dat om dat S twee lagere versnellingen beschikbaar wil houden?
Tja toerental stijgt sneller van 4000 dan vanaf 2500 omdat de Turbo dan meer uitlaatgas aanvoer heeft neem ik aan.

Dus bij acceleren gaat het sneller.

In D bij 120 rij je in 7, als je dan vol het gas in trapt gaat hij ook terug naar de 5 of 4, en die terugschakel en nadenktijd van de electronica heb je dan niet.

Ik vind S alleen maar leuk als je echt hard wilt, voor stevig door rijden (150 of zo) is het voor mij niet ontspannen rijden.
 
jacovn zei:
jayray zei:
En ook dat ie niet op schakelt naar z'n 7 op de snelweg. Is dat om dat S twee lagere versnellingen beschikbaar wil houden?


Ik vind S alleen maar leuk als je echt hard wilt, voor stevig door rijden (150 of zo) is het voor mij niet ontspannen rijden.

Dat vond ik ook al, zeker omdat ie toch al niet echt super stil is(tov vorige auto) bij 150 op de teller. Vnl windgeruis en af en toe een irritant Pieptoon.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!