Polo GTI S of D mode ?

Ik heb nu 3500 km gereden, dacht maar eens de S mode te proberen.
Bij het proefrijden was het al niets, dat is het nu helemaal niet.

Veel te veel toeren continue, aangevuld met (sterkere dan in de D mode ?) nep geluiden van de sound aktuator.

Hoe ervaren andere GTI rijders dit ?
 
Ik ben met het GTI-tje ook in de 3000+ beland en na een aantal keren geprobeert te hebben heb ik ook mn twijfels over de S mode, het lijkt net of je in de D-mode nog sneller accelereert dan in de S-Mode.
Het extreem lang doortrekken in toeren en inderdaad meer herrie maakt dat ik gewoon alleen gebruik maak van de D-mode.
De schakelpaddels aan het stuur vind ik ook weinig tot niets toevoegen aan het rijplezier tot nu toe.
 
Ik vind het erg vreemd om te lezen dat de s mode jullie niet bevalt. Ik rij veel op de autobaan en om goed door te rijden gebruik ik altijd de s mode. De auto reageerd met alles veel sneller, hij rijd iets pittiger. Hij hoeft niet zolang "na te denken" als je het gaspedaal in trapt, maar reageerd eigenlijk direct. Hij rijd natuurlijk minder zuinig, maar daarom heb je natuurlijk geen gti gekocht, toch? En over het nepgeluid... Gewoon de sound aktuator uitzetten, werkt perfect!

Groeten vriendin van... ;)
 
mijn antwoord hier op

gewoon gebruik lekker in de D

als ik wil trappen dan gaat ie snel op S
t gas reageerd sneller
hij denkt korter na wat inhoud hij pakt sneller op en de compressor is er sneller bijj als je rollend rijd
Daarna lekker met de flippers rijden. Of in de S
schakelen tussen van 5500 dan pakt ie m op vol koppelgebied
en soms lekker door tot ie zelf schakeld

en over t nep geluid
die heb ik uitgezet.
Ik luister liever naar de turbo en compressor als naar een nep geluid

gr andy
 
Volgens mij is stationair toerental 1100 of 1200 in S-stand. Dan levert de compressor al zijn laaddruk. Dat hij sneller reageerd is me wel duidelijk.
Alleen 140 in 5 met ~4000 toeren en dan kilomters achter elkaar ?
 
de compressor draait stationaar niet mee en in D ook regelmatig niet
alleen als je flink op het gas gaat
in de S spreekt ie m vanaf 1200 toeren gelijk aan
stationair in S is 1000 toeren maar t grootste voordeel is dat ie al aangrijpt
in D stationair staat ie vrij en grijpt pas aan als je de rem loslaat

en op de snelweg rij ik in D lekker rustig
 
polo1fbodegraven zei:
mijn antwoord hier op

gewoon gebruik lekker in de D

als ik wil trappen dan gaat ie snel op S
t gas reageerd sneller
hij denkt korter na wat inhoud hij pakt sneller op en de compressor is er sneller bijj als je rollend rijd
Daarna lekker met de flippers rijden. Of in de S
schakelen tussen van 5500 dan pakt ie m op vol koppelgebied
en soms lekker door tot ie zelf schakeld

en over t nep geluid
die heb ik uitgezet.
Ik luister liever naar de turbo en compressor als naar een nep geluid

gr andy

Kheb mijn wagentje nog niet maar hoe kan ik deze uitzetten als ik me eraan ga ergeren? Stick Out Tongue
 
Gewoon bij de dealer de regelunid eruit laten halen
of het zelf doen. Dat ding oshalen leverd geen storing op

wel is t lekker rustig
als je er voor t eerst mee rijd denk je wat een lekkere roffel onderin dat motortje
alleen op de snelweg denk je waarom is die auto niet stil

als ie eraf is is t erg stil dan hoor je alleen t fluiten van de turbo
en soms t ploffen van de uitlaat door de dsg bak
 
polo1fbodegraven zei:
Gewoon bij de dealer de regelunid eruit laten halen
of het zelf doen. Dat ding oshalen leverd geen storing op

wel is t lekker rustig
als je er voor t eerst mee rijd denk je wat een lekkere roffel onderin dat motortje
alleen op de snelweg denk je waarom is die auto niet stil

als ie eraf is is t erg stil dan hoor je alleen t fluiten van de turbo
en soms t ploffen van de uitlaat door de dsg bak

Dus het is wel cool, maar als je veel op de snelweg rijdt wordt je er waus van? ;) hehe
 
Vandaag maar eens een keer in S een stoplichtsprintje gedaan. Dat is inderdaad anders dan in D. De persoon die achter me reed was naast me komen staan, hij werd snel kleiner in de spiegel :)
 
Vandaag even een schakelaar laten plaatsen in mijn dashboard kastje voor de sound aktuator, heerlijk om m aan en uit te kunnen schakelen. Het was een vrij simpele ingreep en hij heeft het erg netjes gedaan.

Inderdaad is het een heerlijk roffeltje onder in de toeren maar rond de 130-140 wordt het toch wel eentonig, dus tijdens het rijden op de snelweg schakel ik m gewoon uit! Lekker stil!

Koste me 100euries bij een electronica boer in Lijnden. Aardige gast met een boel verstand van electronica, hij heeft ook meteen even mijn anticarjack functie aangezet :)
 
De D stand gebruik ik voor warm rijden (maakt ie ook niet teveel toeren) en in de stad (lui). Op de snelweg en bij sportief rijden gebruik ik de manuele stand (flippers en pook, ligt aan situatie). Stationair draait de auto in de manuale stand hetzelfde als in de S stand, en pakt dan dus ook beter bij optrekken.

Sinds net ook eens de aktuator er maar eens uitgehaald, morgen maar eens kijken hoe het bevalt.
 
Mijn mening:

D stand => enkel gebruiken voor opwarmen, of als je lui bent (maar voor lief nemen dat je altijd in de verkeerde versnelling zit, dus altijd een vertraging hebt)
S stand => zinloze stand, wie wil er nu continue 4000 toeren of hoger draaien
M stand => in deze stand laat de auto/motor/dsg-bak pas echt zien wat ie waard is

Voor zover mij bekend hebben de verschillende standen van de DSG bak geen invloed op gas-response-snelheid of moment van toegrijpen compressor. Zowel S als M stand verhoogt stationair toerental en laat de koppeling al een beetje (?) aangrijpen. Verder geen verschil tussen S of M.

Dus als ik wil genieten van de auto dan _moet_ ie in de M stand. Afhankelijk waar mijn handen zich bevinden (armleuning) schakel ik met de flippers of met de pook.

Zeer binnenkort die sound-actuator maar eens uitschakelen. Dat zinloze gebrul de hele tijd...
 
ruud zei:
Wanneer de auto stationair draaid en switch vervolgens naar de 's' mode draaid de motor meteen meer toeren, de auto is bij JD geweest, I love the 'S' mode

Heb je je DSG bak ook laten aanpakken dan?

Wanneer de auto stationair draait en je switch vervolgens naar de 'M' mode dan draait de motor ook meteen meer toeren, dus op dit vlak voor zover mij bekend geen verschil ten opzichte van S-stand.

Het grote nadeel van de S-stand voor mij is dat de DSG bak gaat terugschakelen om toerental boven de 4000rpm te houden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!