Polo gti geschikt voor 40.000-50.000 km pj

Hallo, ik ben toe aan een nieuwe auto. Na heel wat vw's o.a polo, golf en als laatste bmw ga ik weer terug naar vw, mede door de gunstige bijtelling 20%

Omdat ik een dsg bak een erg fijne bak vind is de polo gti zeker een optie zeker icm 180 pk-tjes. Alleen is de vraag is een gti bij 40-50.000,- km pj nog steeds een fijne auto of heb je dan een abo bij de fysio nodig vanwege rug klachten en een muisarm van het tanken??
Gemiddeld is een autorit bij mij 2x per dag een 45 min tot een uur. (zal met een gti vast iets korter zijn) en daarnaast zeg 1x pm langer dan een uur (weekend weg e.d.) en 2 pj vakantie naar frankrijk ofzo.

Maw is er iemand die met zijn gti ook dit aantal km rijdt pj en hoe bevalt dat. Of kan ik beter een golf of jetta nemen (jetta zou handbak worden) met een zelfde prijs?

Alvast bedankt
 
Je kunt ook een polo highline nemen met een 1.2 tsi en dsg ;) Is krachtig en snel!
Wil je sneller dan kun je ze ook nog laten chippen door JD ;)
 
Toevallig gisteren bij mijn klant een discsussie gehad over "kleine" auto's en veel rijden.
Nu is het zo dat als je volgens die persoon die ik sprak niet minstens in een dikke 5 serie of A6 rijdt je bijvoorbaat al kansloos bent. Triest gevalletje van compensatiegedrag zo bleek maar weer.

De nieuwe Polo is aardig volwassen geworden en dat vertaald zich ook wel in het weggedrag, tuurlijk is het geen A4 of 3 serie, maar hij zal er echt niet voor onder doen.
Of jij 40/50K kan voldhouden in je GTI is moeilijk door een ander te bepalen. De een is gek op strak sturende auto's, de andere wil weer het comfort hebben van een franse wagen. Tis dus waar je voorkeur naar uit gaat.
De auto;s die ik heb gehad waren allemaal verlaagd met 18 of 19 inch velgen eronder. Ik persoonlijk vond dat erg prettig rijden. Maak ook zo een tussen de 25 en 40K km's per jaar, hangt ervanaf waar ik zit met opdrachten.

Ik denk dat als je de Polo verder zo laat hoe die is met zijn 17 inch en sportonderstel het goed te doen moet zijn. Er zitten goede sportstoelen in waar je goed en stevig in zit.
Maar wat Bas al zegt, misschien beter een Highline versie pakken want die is minder stug dan een GTI en de Highline is ook met een DSG te verkrijgen.

Succes met je keuze....zelf heb ik wel voor de GTI gekozen.
 
Dank voor jullie antwoord, polo highline heb ik wel aan gedacht, maar vind het jammer dat er dan alleen de 105pk is en niet de 1.4 122 of 1.4 160 pk.
180 of 105 is wel een enorm verschil en maakt hem dan voor mij minder aantrekkelijk. Chippen in de lease wordt lastig verhaal...
Wanneer komt die van jou?
Ben benieuwd naar jou ervaringen.
 
Dat je met dit aantal kilometers in de lease al mag denken aan benzine ;). Ik lease een 1.2tsi Highline met eigenlijk alle denkbare opties die verkrijgbaar waren en rij zo'n 35k per jaar.

Ik ben zelf zeer tevreden over de Polo en ook de zit is enorm fijn. Dit weekend naar Berlijn gereden en pas rond Wolfsburg ging ik mijn kont voelen. Toch zo'n 6 uur in de auto zitten en maar 1x gestopt.
 
Bij 32k+ km per jaar is het voordeliger diesel of hybride te rijden ;o maarja dat wordt wel inleveren op pktjes.

Chippen in de lease mag vaak niet, maarja er is ook een optie hem weer te downgraden wanneer je de auto weer moet inleveren.

gr
 
jayray zei:
Dank voor jullie antwoord, polo highline heb ik wel aan gedacht, maar vind het jammer dat er dan alleen de 105pk is en niet de 1.4 122 of 1.4 160 pk.
180 of 105 is wel een enorm verschil en maakt hem dan voor mij minder aantrekkelijk. Chippen in de lease wordt lastig verhaal...
Wanneer komt die van jou?
Ben benieuwd naar jou ervaringen.


Als ik geluk heb ergens in week 33/34.. ben gelukkig daarna 2 weken vrij om van de GTI te gaan genieten.
Heb hem een maand geleden besteld.
 
Alessandro zei:
Bij 32k+ km per jaar is het voordeliger diesel of hybride te rijden ;o maarja dat wordt wel inleveren op pktjes.

Chippen in de lease mag vaak niet, maarja er is ook een optie hem weer te downgraden wanneer je de auto weer moet inleveren.

gr

MIjn eerste lease auto was een Leon Topsport 20 vt...gechipt naar 210 pk..waarmee ik in 2,5 jaar tijd 150K km heb gereden. De baas vond dat goed. Toen het bedrijf steeds groter werd moesten we uiteindelijk wel gaan dieselen.

Als de Polo er in een 150 pk TDI met DSG was gekomen had ik die zeker overwogen.
Voordeel is dat ik voor mezelf werk en zelf die keuze kan maken....de ene keer werk je dicht bij huis en de andere keer weer wat verder. Kan dus zo zijn dat je het ene jaar maar 20K rijdt en het jaar daarop 35K...
 
onze regeling is sinds dit jaar t/m 40000 pj is benzine...
Tja dan rij ik natuurllijk 40.000 km en je hebt 10% uitloop.

Mijn laatste (diesel) auto reed ik eerste jr 60.000 daarnaa 50.000 en laaste jaar 40.000km benzine.
Over het algemeen hebben de benzines een lagere fiscale waarde en zeker die nieuwe tsi hebben veel kracht onderin en hoef je niet meer zo hoog in de toeren te rijden, vond diesel nl wel altijd super fijn rijd tov reguliere benzine auto's.
Risico met chippen wil ik niet lopen eerlijk gezegd, collega had er een hoop gezeik mee gehad.

Petit heb je onder die 1.2tsi higline ook een sportonderstel onderliggen?
Mijn grootste twijfel zit hem nl in de stugheid van het onderstel (rij momenteel 3-serie zonder sportonderstel), collega van mij rijdt in een 1-serie met sportonderstel, daar zou ik het geen 40k km pj in volhouden.

Hoor trouwens net dat de jetta ook binnenkort leverbaar wordt met de 1.4tsi 122pk dsg bak zeer interessant. (of moet ik dat soort dingen niet zeggen op een polo forum, ter geruststelling als ik moet kiezen tussen een golf of een polo zou ik de polo nemen, is en sneller en voordeliger. )
 
jayray zei:
Petit heb je onder die 1.2tsi higline ook een sportonderstel onderliggen?
Mijn grootste twijfel zit hem nl in de stugheid van het onderstel (rij momenteel 3-serie zonder sportonderstel), collega van mij rijdt in een 1-serie met sportonderstel, daar zou ik het geen 40k km pj in volhouden.
Ik heb er inderdaad een sportonderstel zitten, en ben blij dat het eronder zit.
Hiervoor seat ibiza gereden, en hier was het sportonderstel ook spijkerhard. De Polo is wat fijner afgesteld, en vangt ook nog veel op. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je dit geen 40K volhoudt. Op de snelweg is het juist fijn, want hij reageert niet zo zenuwachtig in de windt, wat met zo'n klein autotje wat sneller is als een audi A4.

Verder lijkt me het verschil tussen een 122PK Jetta of 105PK Polo niet echt heel groot, want de Jetta zal ook een stuk gewicht met zich mee gaan brengen, wat het verschil weer op heft.
 
dat verschil zal indd te verwaarlozen zijn. Keuze voor jetta zou zijn dat ik er dan niet in ruimte op achteruit zou gaan tov een 3 serie en zelfs automaat kan gaan rijden.
Polo scheelt wel een hoop geld...
Nah ja luxe probleem..

Had zelf ook al het idee dat sportonderstel van polo niet super stug zou zijn.
Houd het allemaal in gedachte, thanks!
 
Qua rijden is de 122 Pk motor waardeloos qua rijplezoer als je in een GTI gereden hebt (wij hebben beide motor uitvoeringen voor de deur staan Golf plus met 122 pk en Polo GTI)
 
Even over de jetta..ik heb zelf de vorige jetta gehad (2.0 tdi, 170 pk) en een paar weken terug hebben we dan de nieuwe jetta gereden (1.6 tdi), maar wat rijdt dat ding slecht. Ik vnd het nie te karren en ik zat ook totaal niet lekker. Dus de nieuwe jetta vind ik persoonli niet echt een aanrader.
 
Moet je zeggen dat ik hem wel fijn vond rijden, zelfs met een 1.2 motor. Vond alleen de stoelen niet optimaal, maar hij is nu met een 1.4 in highline te bestellen, zitten standaard sportstoelen in. Sportstoelen is wel een must.

@jacovn. Kan me dat goed voorstellen, maar heb geen gti voor de deur staan, dus dan wen je er wel aan. Is met vermogen altijd zo he.. Ook aan meer pk's ben je zo gewend.
Ik weet nog dat ik uit mijn 90pk golf station tdi overging naar een 150pk tdi 3 deurs, wow. Na 3 weken was ik daar ook aan gewend. Ik besefte pas hoeveel vermogen er in zat toen ik hem inleverde en een of ander vutter hem kwam op halen. Hij reed weg van de parkeerplaats en klapte bijna op de lataarnpaal hahaha die gast was echt geschrokken van het vermogen. (we hebben het over meer dan 10 jaar geleden)
Ik heb zelf ook liever de 160pk of de 200pk versie, alleen m'n bankrekening vind dat minder...
 
noui ik heb een gti

rijd heerlijk op de lange afstand.
K heb de soundaktuator eraf heerlijk stil
niet te stug en 17inch rijd best

bij cruisecontrol 140km/h ong 6l op de 100km
in de stad/dorp gemiddeld 1op10 (ik heb een zware rechter voet)

succes met de keuze

gr andy
 
polo1fbodegraven zei:
noui ik heb een gti

rijd heerlijk op de lange afstand.
K heb de soundaktuator eraf heerlijk stil
niet te stug en 17inch rijd best

bij cruisecontrol 140km/h ong 6l op de 100km
in de stad/dorp gemiddeld 1op10 (ik heb een zware rechter voet)

succes met de keuze

gr andy

Sorry misschien domme vraag maar waarvoor is die soundaktuator die in de GTI zit eigenlijk?

mvg
 
Alessandro zei:
Sorry misschien domme vraag maar waarvoor is die soundaktuator die in de GTI zit eigenlijk?

mvg
De 1.4 motor klinkt niet echt "GTI" binnenin de auto.

Er zit een soort van fibratie element op het schot tussen motor en auto gemonteerd.
Afhankelijk van een aantal parameters (iets als snelheid, stand gaspedaal en toerental) wordt er fibratie gegenereerd. Deze fibratei zorgt voor een meer sportief geluid - lees: een bromtoon rond de 4000 toeren die irritant is.
 
hmm zo lezende hier en daar ga ik steeds meer neigen naar een gti... Ruimte heb ik nl niet nodig, geen kinderen hè.
Via vw startklaar staan er aardig wat op voorraad, dus dan zal de levertijd ook wel meevallen als ik er een van kan nemen, dit in tegenstelling tot bijv. de jetta, levertijd eind aug.
Een golf vind ik nogal saai en zou me het zelfde gaan kosten als ik een dsg wil en dan heb ik een 105pk, een 122pk zou duurder worden dan een polo gti.
Het enige nadeel vind ik de beperkte actieradius, maar ja dat zal wel een kwestie van wennen zijn.

Tja blijft een raar verschijnsel, zit al een 3 mnd te wachten tot ik een nieuwe auto kan bestellen, nu kan het, weet ik niet wat ik moet doen hahaha
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!