Polo duurder in verzekering wegens diefstal

Vanochtend stond er in de landelijke ochtendbladen dat Polo rijders een fikse verhoging kunnen verwachten van de verzekeringspremie.
Oorzaak is dat deze gewilde bolide ook bij het dievengilde gewild is en de Polo relatief makkelijk is mee te nemen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Ik heb hier over met de verzekeringsagent gebeld en die zei dat het wel mee zou vallen. Ik hoef geen verhoging te verwachten. En ik heb nog gevraagd ivm de duurdere polo's die zowiezo al duurder zijn. Ze worden niet duurder en de aanschaf van een alarm wat geklassificeerd is maakt geen verschil :S
 
Vraag me af of ik een verhoging zal krijgen, lijkt me niet, kan per dag opzeggen dus ze zien de bui dan mogelijk al hangen ;)

Overigens worden Polo's in mijn omgeving (Nijmegen - Eindhoven) juist bijna niet gestolen lijkt het, weinig over gehoord in ieder geval, wel van Golfjes en Transporters...
 
Lekker dan... Ben al €10,- omhoog gegaan vanwege die assurantie belasting verhoging..
Ik vindt het persoonlijk belachelijk dat wij moeten gaan betalen omdat andere mensen met hun poten niet van andermans spulen kunnen afblijven. Ik heb al een Klasse 5 alarm systeem erin laten zetten. Wat willen ze nog meer...
 
Zelf heb ik twee dingen gelezen de afgelopen dagen:
1) Polo's worden veel - in absolute aantallen gezien - veel gestolen
2) verzekeringsmaatschappijen denken erover om de premie voor veel gestolen auto's te verhogen

Waarbij het mij niet duidelijk is of het bij punt 2 gaat om veel gestolen in absolute aantallen of in relatieve percentages. Want er zijn natuurlijk ook erg veel Polo's op de weg. Uit de berichtgeving over het 2e punt kreeg ik het idee dat het ging om relatief veel gestolen auto's. En dan komt de Polo niet direct in beeld.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik weet het niet maar ik hing maandag ochtend om 09:00 uur bij de dealer aan de telefoon :)

Alles was zaterdag rond, maar hij kon toch pas maandag ochtend zijn bestelling doorvoeren, en inderdaad, ik was net op tijd ;)
Heb nog een alarm aan de auto toegevoegd. Persoonlijk denk ik niet dat het heel veel extra tegen diefstal helpt, maar misschien helpt het verschil tussen klasse 1 of klasse 3 alarm de premie iets lager te houden.

Kan denk ik beter een Pitbull in de auto zetten..... tegen de oostblok invasie
 
Niks  Polo  4.0 
Helaas werkt het niet zo: met alarm is de premie juist hoger omdat de waarde van je auto ook hoger is. Had die gedachten eerst ook, wou toen nog alarm klasse 4 of 5 nemen, maar dat zou de premie een euro hoger maken ipv lager en daarnaast heb je dan ook weer kosten voor het alarm.
 
??? je bedoeld dat mijn auto door het alarm +/- 300 eu duurder is geworden en ik daardoor meer premie moet betalen ????

als ze zo gaan redeneren kan je de start onderbreker ook wel weg laten........ :confused:

een zo goedkoop mogelijk polo nemen is ook een optie, die worden niet (zoveel) gestolen misschien.
het zijn idd meestal de duurdere modellen.

maar het is toch vreemd dat ik voor extra beveiliging juist méér premie moet gaan betalen??

dan had ik m beter zonder alarm kunnen bestellen en achteraf iets kunnen inbouwen
 
Niks  Polo  4.0 
ach ja in Nederland ben je ook "onschuldig tot het tegendeel bewezen".

behalve als je met de overheid en belasting dienst te maken hebt.
die doen een aanname en jij moet maar zien dat en hoe je het tegendeel bewijst......

maar het is idd gek gesteld, 'ze' kunnen ook meer politie inzetten,
maar weet je wel hoe eng het kan zijn om achter een auto dief aan te gaan?????

misschien doet hij wel iets terug :cry:
 
Niks  Polo  4.0 
http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/5814-defa-dvs90-obd-firewall-2.html#post127136

met de laatste berichten over de diefstal gevoelige polo is dit topic misschien weer actueel.
wat ik me vooral afvraag als ik het zo lees is: hoelang duurt het voordat het boeventuig hier weer iets op gevonden heeft.

wellicht dat het misschien weer een deel van de bedoelde personen uitsluit, maar de pro's komen vast wel weer met een oplossing.

maar hoe zijn de gebruikers ervaringen na zo'n 6 maanden??
ik zou voor mn nieuw te arriveren GT toch ook wel iets extra's willen. zit toch maar 1 stapje onder de GTI.

misschien is de beste beste beveiliging nog wel alle logo's eraf te halen... dan lijkt hij best heel standaard
 
Niks  Polo  4.0 
De kosten voor het alarm ben je idd sowieso zelf kwijt. Vervolgens hangt het van de verzekeringsmaatschappij af of de premie omhoog of omlaag gaat.

Heb je een verzekering gevonden waar het ook echt goedkoper is dan? Heb er een heel aantal geprobeerd, maar bij al die verzekeringen ging de premie juist omhoog. Voor mij de reden om gewoon bij alarm klasse 3 te blijven ipv 5: ik ga niet meer betalen om de kans dat mijn verzekering moet uitkeren daalt.. daar ben ik voor verzekerd toch?

Nog een leuke uitspraak van de stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit: 'Autobezitters doen te weinig tegen diefstal'. Klinkt mij toch behoorlijk als de omgekeerde wereld in de oren... :-(

Ja heb het ook gelezen.. en mbt mijn eerdere punt gelijk een pissed mail naar ze verzonden dat ze daar misschien iets aan moeten doen...
 
Heb je een verzekering gevonden waar het ook echt goedkoper is dan? Heb er een heel aantal geprobeerd, maar bij al die verzekeringen ging de premie juist omhoog. Voor mij de reden om gewoon bij alarm klasse 3 te blijven ipv 5: ik ga niet meer betalen om de kans dat mijn verzekering moet uitkeren daalt.
Nee, niet dat de premie daalt als je van klasse 3 overgaat naar klasse 5. In het verleden wel gehad dat de premie lager was omdat er een alarm inzat van minimaal een bepaalde klasse (ik meen 3).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik weet ook niet of het gaat helpen de premie omlaag te krijgen. Misschien wordt het idd juist wel duurder zoals Sdu7cb suggereerde.
Het was misschien meer een wilde gok. Ik had er al over getwijfeld bij de dealer maar had zoiets van: "Ach helpt t tegenwoordig nog echt?"

Maar met die berichten over de diefstal dacht ik : "Ik geeft 26.000 eu uit aan een auto, dan kan die 300,= voor dat extra alarm er ook nog wel vanaf." Het helpt allicht tegen een deel van het boeventuig. En tegen de lokale dorpsgek om er mee te gaan Joy rijden.

Denk dat we ons zelf maar moeten motiveren om het hek open te doen thuis, dan kan hij iig in de tuin staan.
 
Niks  Polo  4.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!