Polo BM trilt (oorzaak niet de banden)

Ik zou het niet weten eigenlijk. Standaard is de auto aan de voorzijde iets verlaagd, ik dacht zo'n 1,5cm daardoor staat ie ook wat naar voren waardoor de stand van de ophanging ook iets word veranderd, daardoor krijg je misschien een ander soort demping wat een negatief effect zou kunnen hebben gehad. Trillen kan ook nog in bedwang worden gehouden omdat de auto door het verlagen ook iets stijver is geworden.
 
Zelfde probleem: geen oplossing dus zoeken op internet en deze pagina gevonden. BM van April 2010. Sinds 2 maanden de trilling opgemerkt.
Alles inzake banden gecontroleerd, verwisseld, omgeruild, nagebalanceerd etc zonder resultaat.

Stuur trillingsvrij, trilling bij 40 km merkbaar en vrijwel gelijk totaan 120 km/u, zowel aangedreven als in vrij.
Uitgebreide proefrit gemaakt met monteur: hij was ook niet in staat een diagnose te stellen

Omdat de wagen een starre achteras heeft kan ik met het advies van WBPoloGti niet veel doen.
Verlaging van de bandenspanning van 2.5 naar 1.9 is een prettige verbetering, maar geen definitieve oplossing.

Zou het raadplegen van de importeur raadzaam zijn, of moeten we naar de autobladen met deze vraag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat de auto eens balanceren met een balanceerapparaat dat balanceert terwijl de wielen onder de auto zitten.
Soms zit er een minuscuul tikje in een as... heb ik ook wel eens gehad
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!