Polo BM trilt (oorzaak niet de banden)

Ik ben sinds deze maand in het bezit van een Polo BM uit 2010 met 45000km, het is mijn tweede, net als mijn vorige BM trilt deze auto als een gek. Banden gebalanceerd, hielp niet. Banden vervangen door Michelin (185/65/15) 65 hoog ipv 60, hielp ook niet. Andere velgen gekocht, hielp ook niet. Dealer/ service monteur zegt dat hij niets voelt en wat je voelt dat het bij de auto Het trillen en schudden is al voelbaar vanaf een snelheid van 40km/uur en constant. Ook met de auto in zijn vrij en laat uitrollen trilt hij. Het stuur trilt alleen een klein beetje maar niet echt noemenswaardig.
Ik heb alles al geprobeerd maar krijg hem niet rustig, ik zit nu te denken aan een vliegwiel of iets dergelijks, wie weet meer?

Groetjes Mike
 
Hallo bedankt voor de reactie's

Schijven zijn niet krom, is al gecontroleerd, met remmen zijn geen extra trillingen waarneembaar. Wat betreft rubber en ophanging lijkt me sterk, auto komt net van de dealer af (daar ook gekocht) en heeft een complete beurt gehad. Auto rijd als over een Antwerpse kijenweg (iets overdreven dan). Terwijl oneffen heden in de weg wel normaal worden doorgegeven. Banden zijn ook volledig rond en op de velg laten bij draaien. Het is gewoon een constant trillen en schudden, je ziet het ook aan de bijrijderstoel die de gehele rit vrolijk mee zit te trillen. Je voelt het het ergst als je met je knie tegen de middenconsole aanzit. Wel handig voor mijn milkshake die ik geregeld bij de mac haal:grin:
 
Mijn vorige BM had exact hetzelfde, allebei stammen ze uit 2010 (oktober en november) Laatst reed ik er één uit 2012 en die reed als op een biljart laken, zou volkswagen iets verbeterd hebben in de laatste modellen?

Hmm.. mijn bm is in maart 2010 gebouwd en hoorde laatst na t uitlijnen dat de rubbers wat slechter aan het worden zijn.
(mijne trekt/trok naar rechts)
(ja ik rijd op 17 inchers, maar het is al begonnen op 15 inchStick Out Tongue)
Dus als je pech hebt kan dat t zijn.

En dat van 2010/2012 heb ik idd ook ervaren;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Garantie weet ik niet, lijkt me wel sterk dat het erop zit. Maar hij komt tweedehands van de dealer als ik het goed heb gelezen, de dealer neemt die vervanging niet graag op zijn nek als die rubbers nog enigzins goed zijn.
 
Om eerlijk te zijn, geen idee of dat zou kunnen.
Maar ik redeneer vanuit mijn eigen gevoel van: auto trilt soms op dezelfde wegen wel en soms niet.
(let op dit hierboven gaat over mijn eigen auto)

Maar het kan zeer zeker nooit kwaad om de rubbers even na te laten kijken (of zelf er naar te kijken als iemand instructies kan geven van hoe en wat);)

Verder, zijn ook jou assen gecontroleerd of deze evt krom al dan niet recht zijn?;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@ mike vraagje heb je wielen ook al eens op een hunter balanceer machine gehad die ook kan vast stellen of er iets mis is met de gordel kracht van een band of meerdere banden
zo als je al zeg doet het fenomeen zich ook voor bij ingetrapte koppeling dus motor /vliegwiel kan je uitsluiten
mijn ervaring is dat dit soort trillingen is dat ze toch vaak wel uit de banden komt
check dit filmpje maar eens dan krijg wel een idee wat ik bedoel

Hunter's Why Do My Balanced Wheels Still Shake? - YouTube

en pas ook op met de hoogte van de band te veranderen dit kan in sommige gevallen een averechts effect hebben
als je een hogere( lees slappere band) monteer is er kans dat deze in een soort cadans met de auto komt
als of het lijkt als je op een fiets rijdt waar van de naaf niet in het midden van het wiel zit
 
Hoi Donna, ja ik was bekend met de hunter balanceermachine, ik heb zelfs ook al andere velgen met nieuwe michelin's geprobeerd, hielp ook niet, was geen verschil te merken. Misschien de assen en rubbers dan maar laten controleren, moet alleen ff kijken waar ik dat laat doen want bij dealer Pouw/deventer hoef ik niet meer aan te kloppen want die zeggen dat het normaal is dat een auto trilt:oops:.
 
pff wat een gedoe zeg...kun je niet je Polo gewoon omruilen voor een 2011/2012 model? zal vast wel iets te regelen zijn met de dealer toch?
als je gewoon alles uitlegt dan zal die er vast begrip voor hebben en jou een deal aan bieden die waarschijnlijk weinig tot niets bij betalen oplevert.

het is te proberen...ben je gelijk van het gelul af met dat trillen (als ik zo lees dan dat je van alles hebt geprobeerd...grote beurt/wielen vervangen/remschijven/rubbers etc etc) het houd een keer op lijkt mij...
 
Helemaal blij nu, trillen voorbij. Ik heb hem verlaagd met eibach veren 25/30. Auto is niet echt stugger geworden en veel stabieler op de weg en het ziet er nog eens mooier uit (3 vliegen in één klap)Stick Out Tongue. Dat ze dat vanuit volkswagen niet standaard doen, soms snap ik volkswagen niet helemaal, alhoewel ze hebben mij nu weer 622.50 euries armer gemaakt, maar ik had het er voor over.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!