Polo BM software update ik zeg doen

Afgelopen week begon spontaan mijn voorgloeilamp te knipperen
Toch maar even langs de dealer gereden.
Na bijna 45 minuten kwam de Polo weer uit Coma.
De monteur verontschuldigde zich meteen dat het zolang had geduurd.
Het probleem was succes vol verholpen,Tevens vertelde de monteur dat ze een software- update hadden uitgevoerd want die was namelijk zojuist binnen.
Toen ik mijn weg vervolgde merkte ik toch wel dat de Polo andere gedrag vertoonde hij is er namelijk wel iets sneller op geworden en het gaspendaal werkt nu ook zoals het hoort tezijn
Morgen naar Amsterdam zals eens kijken wat zijn verbruik is heb er geen hoge verwachting van moet ik zeggen 1:20 haal ik zelden bij 120 km/per uur
 
Ha ha zo`n reactie had ik al verwacht ik wist dat jij zou reageren Big Grin

Ik weet niet of je dan je Jela instellingen kwijt bent gewoon even informeren lijkt mij het beste.

De polo zal nooit een snelheids monster worden maar ik merk gewoon dat er meer pit in zit.
 
klinkt best interessant Big Grin
ga toch maar is stoppen met het uistellen van een bezoekje aan m'n dealer Stick Out Tongue

trouwens even een ander dingetje; een tijdje geleden is mijn polo naar de garage geweest wegens een defect, maar toen kwam ook aan het licht dat er een terug roep actie op de polo zit.
de terug roep had iets te maken met een kabel en de koeling...
ik weet niet of jullie dit ook gehoord hebben?
(btw mijn polo is van juli 2010, dus kan ook liggen aan de productie datum)
 
VW  6R  1.2TDI 
dit durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik meen mij te herinneren dat er een kabel los kon trillen die te maken had met de temperatuursmeting van de koeling..

maar dat kan kloppen, dit zou bij mij eigenlijk ook pas gedaan worden bij de eerste beurt. dus wil je er zeker van zijn dan zou ik je aanraden om het je dealer gewoon is te vragen;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@Bluemotionracer

Hmm gewoon naar de dealer dus gaan en zeggen dat je een software update wilt ofzo o_O?
meestal moet je veel gas bijgeven voordat je van je plek komt...inclusief diesel tokkel..maar goed is dit echt zo of is dit meer rijdersgevoel ;)?
 
Bluemotionracer zei:
Afgelopen week begon spontaan mijn voorgloeilamp te knipperen
Toch maar even langs de dealer gereden.
Na bijna 45 minuten kwam de Polo weer uit Coma.
De monteur verontschuldigde zich meteen dat het zolang had geduurd.
Het probleem was succes vol verholpen,Tevens vertelde de monteur dat ze een software- update hadden uitgevoerd want die was namelijk zojuist binnen.
Toen ik mijn weg vervolgde merkte ik toch wel dat de Polo andere gedrag vertoonde hij is er namelijk wel iets sneller op geworden en het gaspendaal werkt nu ook zoals het hoort tezijn
Morgen naar Amsterdam zals eens kijken wat zijn verbruik is heb er geen hoge verwachting van moet ik zeggen 1:20 haal ik zelden bij 120 km/per uur

Zo we zijn naar Amsterdam geweest gereden tussen de 100 en 120 km/uur
gemiddelde verbruik viel mij tegen 5,4liter op 100 km
Vraag mij af of de boordcomputer wel goed is ? cruise control gaf soms pieken van 8,6
Volgens de boordcomputer kon ik nog 330 km rijden op mijn tank inhoud even later gaf hij 380 km aan je kan er geen pijl op trekken :roll:
 
dat heb ik ook
als ik inderdaad rustig rij dan kan je na een stukje snelweg van 30-40km rijden je boordcomputer ineens aangeven dat je 60km meer kan rijden als je op die tempo zo door gaat...
5,4 is best veel eigenlijk 4-4,5 is bij mij toch wel het gemiddelde als ik rustig ga rijden dan duik ik onder die 4 liter maar goed...ik neem van aan dat iedereen wel een keer de stad in rijd...WEG 4 liter...
 
Hoe doen jullie dat toch...
Ik rij elke dag 2/3de autostrade en 1/3de stadsverkeer.
(en zo goed als altijd 140km/h op de autostrade)

En ik haal bijna altijd 800km met 1 tank. (5l/100km)
Dat is dan niet eens met bluemotion, ik heb de 105pk highline. (2009)
Als ik echt zou willen haal ik makkelijk 4,5l/100km.
(mijn record is 3,8l/100km maar dat doe ik niet vaak)

Het is nu wel zo dat ik in werkelijkheid op 116pk/278nm zit.
Meer vermogen (koppel) met dezelfde rijstijl zou zuiniger kunnen zijn.
Maar het is toch absurd dat ik heel simpel beter doe dan een bluemotion.

Nuja mij hoor je niet klagen met de brandstofprijzen van tegenwoordig...
 
Ik denk dat het gemiddelde verbruik belangrijk is om te weten.
Mijn bm heeft 2500km gereden,gemiddeld verbruik is volgens de boardcomputer 4.8 liter.
Dit is gereden op winterbanden en 205 brede zomerbanden.
Ik doe iets aan het zg niewe rijden,simpel omdat de polo niet erg afremt op de motor,je kunt op het eind van een snelweg,het gas loslaten en toch vaart houden.
In de 3 door de bocht gaat jammer genoeg niet,daar is ook winst uit te halen.
Ik zie hier opmerkingen dat er met een 2 liter wel eens 1 op 20 behaald is,maar al je gemiddelde 1 op 21 ligt,is dit toch wel behoorlijk zuinig.
Gezien veel mensen momenteel erg rustig rijden ivm de brandstofprijs,rij ik met de bm redelijk vaak links op de snelweg.
Ik vind dat de bm het goed doet.
De auto orgineel houden qua wielen,zal toch zeker een gemiddeld verbruik van 4.3 liter moeten opleveren.
 
950 km op 1 tank? :shock:
poehpoeh, das echt erg netjes KYC ;)
waar rij jij voornamelijk als ik vragen mag?

ik was namelijk laatst al blij dat ik met m'n winterbanden weer eens 750 km op een tank haalde :oops:
(de winterbanden zijn er nu wel af, maar dat was vlak voor de wissel dat ik moest tanken)

oh en ik rij 's ochtends achterlangs van huis naar school (jah school, ik ben nog maar 19) en dan 't laatste stukje nog stadsverkeer. Met geluk haal ik dan 4,7L/100km met zo'n ritje :cry:
al moet ik er wel bij vermelden mijn ritje is maar 25 km plus 9 min achterlangs naar de stad toe en de rest van de 35 min sta ik of in de file of te wachten voor een stoplicht, of beiden Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk woon-werk verkeer --> Snelweg kilometers doe...dus elke dag rijd ik 120km maar dan met een snelheid van max 100km meestal rijd ik tussen de 90/100km per uur.
 
Speciaal voor jullie nog eens een Eco run gedaan. Big Grin
Dit was een ritje van 50km waarvan ongeveer 15km autostrade.
Overal mooi de snelheidslimiet gereden 50-70km/h en +-100km/h op de autostrade.

[resize=600:162v4av6]http://users.telenet.be/twisted/Polo%206R/Polo%206R%20(14).JPG[/resize:162v4av6]

Dit was dus met een NIET bluemotion Polo, de gewone 1.6 TDI 77kw/105pk.
(maar wel lekker rustig normaal knal ik wel iets harder dan dat :twisted: )
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!