Polo AW Van halogeen naar Led koplampen

VW POLO  AW  1.0 Parrelblack 
Ik had hem in de ochtend neergezet en kon hem toen eind vd middag ophalen. Let wel dat ze telefonisch niet goed te bereiken zijn, dus verwacht niet snel een antwoord. Ze zijn simpelweg te druk, volgens mij met opdrachten van dealer-auto's. Maar als je even langsrijdt staan ze je prima te woord!
 
Ex: Volkswagen  Polo 6R GTI  & Polo AW 1.0 Highline Business R. Huidig: Mercedes Benz A 200 Limousine 
Als je 2e hands koopt altijd goed kijken naar steenslag/schade. Maar wat hier ook wordt benoemd ze zijn diefstalgevoelig, paar schroeven losdraaien en weg zijn ze.

Mooi, zij hebben dus zelf het kabelsetje dat nodig is, zoals hierboven vermeld door MaartenAW ---> https://www.kufatec.com/de/volkswag...rung-alwr-komplett-set-fuer-vw-polo-aw1-43190

En hoe lang duurde het verwisselen van de koplampen bij Cartronics?
Ja ze maken die kabelsetjes zelf. Normalite duurt het 1,5 uur tot 2 uurtjes .
 
Volkswagen  Polo  - 
Hi allen,

Nou ik krijg over 2 á 3 weken mijn Polo binnen van 2021 nog vers :) I.v.m. geen productie bij VW moest ik er een uit voorraad kiezen (lease van de zaak). Speelt ook een budget een groot rol dus heb ik een Highline Business R gekozen jammer genoeg geen LED pakket.

Nu zijn er wat berichten geplaatst o.a. koplampen (aftermarkt) op AliExpress. Daarnaast zie ik ook op MP gebruikte koplampen enz.

Waar moet ik rekening mee houden? Zijn alle koplampen (vanaf 2018) geschikt op mijn Polo van 2021? Moet er andere wijzigingen komen enz.

Ik hoor graag bedankt :)
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
Je hebt zowiezo toestemming nodig van je LM om ledkoplampen erin te doen voor aftermarket geven ze geen toestemming.
Misschien OEM wel dan wordt het in je lease bedrag opgenomen .
Ik zou het navragen bij je LM.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Highline 
Officieel mag je het niet doen inderdaad. Bij mijn polo 6c heb ik led lampjes geplaatst. Paar schroefjes los maken en de unit is zo uit.

indien dit het zelfde is bij de AW en geen rare dingen na voren komt zal ik het doen.

na 3.5 jaar inleveren van de auto zal ik de oude lampen monteren
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
Hi allen,

Nou ik krijg over 2 á 3 weken mijn Polo binnen van 2021 nog vers :) I.v.m. geen productie bij VW moest ik er een uit voorraad kiezen (lease van de zaak). Speelt ook een budget een groot rol dus heb ik een Highline Business R gekozen jammer genoeg geen LED pakket.

Nu zijn er wat berichten geplaatst o.a. koplampen (aftermarkt) op AliExpress. Daarnaast zie ik ook op MP gebruikte koplampen enz.

Waar moet ik rekening mee houden? Zijn alle koplampen (vanaf 2018) geschikt op mijn Polo van 2021? Moet er andere wijzigingen komen enz.

Ik hoor graag bedankt :)
Haii, goede vraag want ik ga precies hetzelfde doen binnenkort met een nieuwe Highline. Antwoord op onderste vraag: alle Led koplampen vanaf 2018 zijn hetzelfde. Ik ben ook via marktplaats aan bieden en voor een compleet setje aan het kijken. Reken erop dat de lampen ongeveer 500 euro kosten als je goed onderhandeld. + 500 voor de inbouw. Vergeet natuurlijk niet dat je je nieuwe halogeen lampen weer kunt doorverkopen voor circa 200-300 euro.

Laten we elkaar op de hoogte houden in deze groep wat betreft de progressie. Als iemand anders de andere vragen kan beantwoorden of tips heeft, welkom :)
 
VW POLO  AW  1.0 Parrelblack 
Haii, goede vraag want ik ga precies hetzelfde doen binnenkort met een nieuwe Highline. Antwoord op onderste vraag: alle Led koplampen vanaf 2018 zijn hetzelfde. Ik ben ook via marktplaats aan bieden en voor een compleet setje aan het kijken. Reken erop dat de lampen ongeveer 500 euro kosten als je goed onderhandeld. + 500 voor de inbouw. Vergeet natuurlijk niet dat je je nieuwe halogeen lampen weer kunt doorverkopen voor circa 200-300 euro.

Laten we elkaar op de hoogte houden in deze groep wat betreft de progressie. Als iemand anders de andere vragen kan beantwoorden of tips heeft, welkom :)

Op Marktplaats heb ik een bedrijf benaderd die gebruikte & origineel LED koplampen verkoopt. Deze zijn geschikt voor een Polo 2021. En wellicht moet hij nog ingeleerd worden. Ben niet zo van gebruikte spullen. Liever nieuw..

Ik heb deze gezien ook hier op de forum: https://nl.aliexpress.com/item/4000009383813.html
Aftermarkt maar wel mooi :) Morgen zal ik met Cartronic even contacten wat de kosten daarvan is. Zo niet wellicht via AliExpress bestellen (verzenden vanuit Polen).
Indien het Plug & Play is het zo gebeurd voor mij.

De koplampen zijn makkelijk te vervangen namelijk zoals eerder aangegeven heb ik dit op mijn Polo 6C ook moeten doen.

Halogeen lampen kan ik helaas niet verkopen. Deze moet ik bewaren Big Grin over 3.5 jaar moet ik mijn Polo weer inleveren dus mag de LED weer eraf en dan op Marktplaats :)
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
Op Marktplaats heb ik een bedrijf benaderd die gebruikte & origineel LED koplampen verkoopt. Deze zijn geschikt voor een Polo 2021. En wellicht moet hij nog ingeleerd worden. Ben niet zo van gebruikte spullen. Liever nieuw..

Ik heb deze gezien ook hier op de forum: https://nl.aliexpress.com/item/4000009383813.html
Aftermarkt maar wel mooi :) Morgen zal ik met Cartronic even contacten wat de kosten daarvan is. Zo niet wellicht via AliExpress bestellen (verzenden vanuit Polen).
Indien het Plug & Play is het zo gebeurd voor mij.

De koplampen zijn makkelijk te vervangen namelijk zoals eerder aangegeven heb ik dit op mijn Polo 6C ook moeten doen.

Halogeen lampen kan ik helaas niet verkopen. Deze moet ik bewaren Big Grin over 3.5 jaar moet ik mijn Polo weer inleveren dus mag de LED weer eraf en dan op Marktplaats :)
Nieuw is denk ik rond de 1000 voor de Led lampen. Cartronics inbouw is overigens 500 all in.
 
VW POLO  AW  1.0 Parrelblack 
  • Leuk
Waarderingen: ultras3434
Lijkt wel plug and play te zijn.. ook met de verkopen contact opgenomen via AliExpress. Even wachten dat mijn polo Binnen is dan zal ik er een bestellen :)
 

Bijlagen

  • BBD720DF-DE8A-4AC0-B8A8-BA0A2742B194.png
    BBD720DF-DE8A-4AC0-B8A8-BA0A2742B194.png
    354.2 KB · Weergaven: 39
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
Lijkt wel plug and play te zijn.. ook met de verkopen contact opgenomen via AliExpress. Even wachten dat mijn polo Binnen is dan zal ik er een bestellen :)
Heb je dit ook gelezen? Daar kun je informatie vinden van een mede forum lid die heeft er ervaring mee.

 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Heb je dit ook gelezen? Daar kun je informatie vinden van een mede forum lid die heeft er ervaring mee.

Thnx! Heb de verkoper ‘my friend’ even een bericht verzonden. Denk dat er geen oplossing is voor dit.

ik had in mijn 6c ook LED lampjes ingebouwd. Maar nooit klachten gekregen van andere bestuurders.. hoop dat het meevalt met deze..
 

Bijlagen

  • 0F8C62F1-8928-45E9-9135-67C666512C9F.jpeg
    0F8C62F1-8928-45E9-9135-67C666512C9F.jpeg
    397.7 KB · Weergaven: 30
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
  • Geweldig
Waarderingen: MaartenAW
Hoi allen

nou afgelopen vrijdag mijn Polo Highline R 2021 binnen. Zoals eerder vermeld heeft mijn Polo geen Led lampen. Wie o wie kan mij vertellen of deze de juiste boutjes zijn om mijn koplamp te demonteren. Mijn vorige Polo 6c was het appeltje eitje maar bij de AW gaat het ietjes lastiger. Vooral de rood gemarkeerde. Er zit soortvan een bescherm/plastic kap erop. Zojuist ff snel geprobeerd om de boel te demonteren maar ben halverwege gestopt..

dacht eerst even navragen/uitzoeken voordat ik de boelsloop/kwijt raakt (schroefjes tussen de motorblok) :mrgreen:
 

Bijlagen

  • 17A770E2-7DF3-4E95-9865-AE3FDDF2199A.png
    17A770E2-7DF3-4E95-9865-AE3FDDF2199A.png
    7.9 MB · Weergaven: 27
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 

Bijlagen

  • 892399A4-5AF9-4270-938B-D0347F476DB4.jpeg
    892399A4-5AF9-4270-938B-D0347F476DB4.jpeg
    227.6 KB · Weergaven: 27
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Mijn nieuwe koplampen zijn TOP, mooie angle eyes en genoeg licht.
Ondanks dat de hoogte regeling te wensen over laat, doet het amper, dus staat altijd op de laagste stand 3, zodat ik meer gerust ben dat ze niet te hoog staan.
Heb tot nu toe nog geen seinende mensen gehad en de VW dealer heeft ze twee keer afgesteld en mij aangegeven dat ze niet te hoog staan en op APK hoogte staan.
Mogelijk ga ik nog een keer voor andere, als ze ergens te koop zijn in NL en dat ik snel en makkelijk kan bepalen of ze naar wens zijn, maar voorlopig ben ik een blij mens.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Robin, MaartenAW en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!