Polo AW Beats subwoofer werkt niet meer na OBDeleven aanpassingen – hulp nodig met herstel van module 47 / 5F dataset

Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een Polo AW van 2020 - met als optie het Beats audio systeem.
Nu heb ik iets verpest met ODBEleven :( hierdoor werkte de subwoofer niet meer.

Na proberen werkte ook de speakers niet meer maar ik heb denk ik nu alleen de tweeters weer actief denk ik door in Unit 47 weer wat dingen aan te zetten.

Ik heb er simpelweg eigenlijk helemaal geen verstand van en dacht leuk die Apps op de OBDEleven maar heb nu vooral mega veel spijt :(((

• Ik gebruikte de OBDeleven “Sound System Menu” app in 5F.
  • Mijn long coding in 47 staat nu op:
    02 02 00 00 00 AA AA 00 00 00 00 00 00 00
    wat volgens anderen een corrupte of fallback coding is.

Verder geprobeerd

• Subwoofer stekker en versterker fysiek gecontroleerd
  • 5F Byte 11 gecontroleerd (staat op Sound System external BAP, dus lijkt goed)
  • Auto op spanning gezet
  • Modules laten slapen en opnieuw proberen
  • 5F en 47 volledig gescand
  • Hard reset en soft reset
  • Geen oudere OBDeleven backup beschikbaar in History
  • Ik heb wel een logbestand van mijn eerdere staat, maar dit bevat helaas alleen al de corrupte coding

Heeft iemand de originele long coding en adaptation settings voor:
  • 47 – Sound System (KonzernAmp 8K) voor een Polo AW met Beats
  • 5F – Multimedia Beats Audio dataset, of weet iemand hoe ik deze kan terugzetten zonder dealer-flash?

En indien nodig:
Is er iemand die ervaring heeft met het herflashen van de sound system dataset via ODIS voor de Polo AW MIB2 STD+?

Alle hulp, dataset dumps, coding strings of voorbeelden van werkende Beats-instellingen zijn welkom!

Bedankt!
Harry

Bijlagen

5F Byte 11 gecontroleerd (staat op Sound System external BAP, dus lijkt goed)
Heb je daar ook een optie zoals MOST o.i.d? Probeer is die verschillende opties daar.

MOST kan ook een output zijn hoe de Beats versterker zijn geluid krijgt.

Maar ik weet niet hoe dat werkt bij een Polo met Beats.

Volkswagen  Golf 7.5 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!