Polo 9N3, vraagje climate, cluster speaker, mistlicht.

Goedemorgen!

Sinds vorige week heb ik een 9N3 1.4 TDI,

Na even rijden zijn mij wat dingetjes opgevallen. De climate control is overspannen. Hij blaast of warm, of koud. Niks ertussen in.
Maar dit doet hij ook op eigen houtje. Hij kan op koud staan en warm blazen, na wat naar warm en koud gedraai gaat hij over naar of koud, of warm.

Is dit te fixen door de unit in het dashboard te vervangen?
Het gaat om zo'n unit:




VW-VOLKSWAGEN-POLO-9N3-2009-HEATER-AC-CLIMATE-CONTROL-SWITCH-PANEL-6Q0820045H-255090673745-2.jpg

Verder heb ik geen waarschuwing bij zowel knipperlicht klik klak en bij het licht aan laten staan met contact uit. Is er een manier om te controleren zonder VCDS of het hele dashboard uit elkaar te halen?

Ook ben ik op zoek naar een beetje actuele uitleg voor het installeren van mistlichten. De topic links die ik vind bevatten vaak geen fotos.
Er bestaat een kit op AliExpress met kabel, verlichting en rooster mappen. Is dit alles wat ik daarvoor nodig heb? (Ik weet niet of ik de link mag plaatsen)


Met vriendelijke groet,
Dennis
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 tdi 
Wat de Climatic betreft zou het kunnen zijn dat de temperatuursensor defect is of dat het kraantje blijft hangen.
Ik had een Audi A4 die soms alleen maar echt warme lucht blies, maar na contact uit en een tijd wachten herstelde dit weer automatisch.
Ik vermoed dat daar het kraantje bleef hangen en na afkoelen weer werkte.
Bij jouw Polo zou ik dus eerst even kijken of uitzoeken wat er daadwerkelijk gaande is voor er (dure) onderdelen aangeschaft worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Den
Voor je klimaatproblemen best even (door iemand) met VCDS laten uitlezen op foutcodes en de meetwaardeblokken in het oog houden.
Zelfs wanneer je door iemand anders laat uitlezen ben je waarschijnlijk nog goedkoper af dan wanneer je maar onderdelen op goed geluk gaat vervangen. Ik kan ervan meespreken :sweatsmile:
Je kan ook een VCDS bij Ome Ali bestellen, zo lang je die enkel maar gebruikt voor het uitlezen van foutcodes en meetwaardeblokken is er echt niks aan de hand.
Ermee coderingen veranderen zou ik dan weer niet doen.

Het geluid van de knipperlichten en het deur-open-bij-lichten alarm wordt gemaakt door een speakertje achterop de teller. Kan zijn dat dit defect is.
Probeer eens je handrem lichtjes aan te trekken wanneer je rijdt? Als het lampje op je teller gaat branden is het al genoeg (1-2 kliks max)
Dan zou er na enkele seconden ook een alarm moeten afgaan. Hoor je niks, dan kan je er vrij zeker van zijn dat je speakertje/tellerblok defect is.
Kan je laten herstellen door een elektronica hersteller, of een nieuwe teller plaatsen.

Wanneer je speakertje het dan wel doet, heb je mogelijk een ander probleem.
In het slot van de deur gaat vaak een microswitch defect. Dan geeft deze aan dat de deur altijd gesloten is, waardoor je geen alarm krijgt.
Wederom uit te lezen in de meetwaardeblokken met VCDS. Voor geen geluid bij knipperlichten heb ik niet direct een idee, als de speaker het wel doet.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Den
@FritsP daar heb je volkomen gelijk in, tot nu toe is het elke keer dat ie zo doet en niet daf hij het na afkoelen weer doet, binnenkort even kijken of iemand rondom Almere VCDS heeft.

@Brent Verhaegen de auto geeft geen geluid met het aantrekken van de handrem tijdens het rijden. Zijn deze speakers nog nieuw te krijgen?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!