Polo 9n3 GTI koppeling versleten 135.000

Hallo allemaal,

bij welke km stand ligt een koppeling er vaak uit? Mijn polo 9n3 GTI heeft 135.000 gelopen en ligt er bijna uit.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI  1.8 Turbo 
Staat geen km. stand voor, ligt ook wel aan je rijstijl of van de vorige eigenaar natuurlijk.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Hallo allemaal,

bij welke km stand ligt een koppeling er vaak uit? Mijn polo 9n3 GTI heeft 135.000 gelopen en ligt er bijna uit.
152.000 op de teller en voelt nog aan als nieuw. Heeft inderdaad te maken met rijstijl én natuurlijk het feit of je veel snelwegkilometers maakt. Mijn schoonouders hadden een V70 met 290.000km op de teller en nog steeds de originele koppeling, omdat er voornamelijk op de snelweg mee gereden was.
 
Hiero 185.500km en nog niet aan 't slippen. Hij kraakt wel een beetje en koppelt wat zwaar, maar zolang hij nog draait is het prima :)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
heb 196.xxx en originele koppeling die nog werkt zoals in het begin..

Het is inderdaad nogal afhankelijk van de rijstijl. Maar het kan ook wezen dat de kmstand is terug geschroefd. Never the less: gewoon vervangen! als je handig bent doe je dit zelf in een dag, anders kost het even een beste klap geld. door de zure appel heen bijten en weer plezier beleven aan je wagen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik zag hier op kantoor net een opa de dijk oprijden, (is nogal stijl) dan is je koppeling er bij 45.000 wel aan als je dat iedere dag doet...
ligt idd aan je rijstijl
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
zolang je hem niet volledig laat rusten en begint te slippen slijt die daar niet van hoor Stick Out Tongue Stick Out Tongue Stick Out Tongue haha nee ik snap je
je drukgroep/druklager zeker wel haha! die houd er niet zo van... net als je synchromesh er niet van houden als je constant met je poot op de versnellingspook rijd...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!