Polo 6R wil niet in de achteruitversnelling

Daar zijn we weer,

Deze keer met een nieuw probleem, voor mij dan. Afgelopen week wilde ik naar mijn werk gaan, en kreeg ik mijn 6R ineens niet meer in de achteruitversnelling. De dag ervoor geen problemen gehad, +- 300km snelweg gereden, ook geen problemen. Ik heb de auto die ochtend dat ik het ontdekte achteruit gedrukt en ben toen rustig naar werk gereden (+- 75km). Ook helemaal niks aan de hand met andere versnellingen.
Daar de ANWB nog bij de auto gehad, konden ook niets doen helaas.

Het lijkt alsof de pook niet ver genoeg ingedrukt kan worden om hem in z'n achteruit te krijgen, als ik hem indruk kan die in alle versnellingen behalve achteruit. Lijkt mij niet de bedoeling.

Iemand hier toevallig al eens ervaring mee gehad en/of een mogelijke oorzaak weet?

Groetjes,
Davey
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
dat is moeilijk te zeggen zo kan in het meganisme zitten kan in de schakel stangen/kabels zitten
kan in de bak zitten ''

je kan ff de pookhoes omhoog halen of je wat ziet itemdito bij de bak
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
Bedankt voor alle reacties.

Wonder boven wonder deed de bak het ineens toen ik voor de APK moest. Geen idee wat nu de oorzaak is geweest.

Het zit zo, de bak deed het twee weken niet. Bij de VW dealer geweest en het na laten kijken. Volgens hen moest er een andere bak onder, 1700 euro. Bij een andere garage hetzelfde geval, maar dan 1300 euro.
Ik ben toen verder gaan kijken. En een andere optie bleek Potgieter te zijn. Deze garage zou de reparatie all-in doen voor 1000 Euro.Toen ben ik nog verder gaan kijken naar andere opties en er was een garage (potgieter) die het voor 1000 euro all-in doet.

Ik wilde hier nog even mee wachten tot ik wat meer budget over had om dit te laten repareren. Aangezien woon-werk verkeer gewoon prima lukte, had ik daar geen haast bij. Eenmaal bij de APK garage gaf ik aan dat de auto niet in z'n achteruit wilde. Volgens hen was dat een probleem, maar volgens mij niet. Dat terzijde. Toen de keurmeester de auto binnenreed deed hij een remtest en zette hem zonder problemen in z'n achteruit. Ik ben nog nooit zo verbaasd geweest! :)

Weer mooi wat centen kunnen besparen, gelukkig!
Nu gelijk olie voor de bak besteld om dat te verversen, dit moet geen kwaad kunnen, lijkt mij.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
nieuwe olie kan nooit kwaad in jou geval zou ik een toevoeging erbij doen

p2645594_552_376.jpg
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
Toch een vreemd verhaal,
Als je auto niet in zijn achteruit gaat kan je er geen woon werk verkeer mee rijden.
Je kan moeilijk altijd maar vooruit rijden.

Gekke vraag maar trap je de koppeling wel ver genoeg in? Of duw je de pook wel goed in als je naar zijn achteruit gaat.
Zeker kan dat wel, ik kan altijd vooruit rijden in mijn situatie. Mits er geen gekke dingen gebeuren onderweg. Maar is zonder problemen gelukt voor twee weken.

Jazeker druk ik de koppeling en de pook wel goed in. De VW garage was ook al zo grappig om die vraag te stellen.
Het is inderdaad een vreemde situatie, en ik begrijp zelf ook niet helemaal hoe dit kan.
Indien gewenst kan ik de offertes uploaden met wat de garages er voor vragen en wat zij hebben geconstateerd.

@franky_6r wat doet dat precies?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!