Polo 6r rns310 & bluetooth

Beste Polo'ers :mrgreen:

Ik heb een vraag en ik kom er niet meer zo wijs uit .
Ik ben in bezit sinds 3 maanden van een Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI HighLine 2011 .
Nu heb ik een RNS310 in mijn polo zitten .
Alles werkt , echter als ik op mijn RNS310 bluetooth aanzet vind mijn S6 galaxy helemaal niks .
Dus toen begon de google zoektocht , wat eigenlijk nog steeds al mijn vragen open laat staan .

Ik heb het volgende kastje onder mijn passagiers stoel zitten met het volgende nummer :5K0035730A
Na wat googlen kwam er uit dat deze dus wel bluetooth ondersteunt ? , ik heb tevens het kapje los gehaald waar de lampen zitten bij de spiegel en als ik het goed zie zit er wel een microfoon geïnstalleerd.

Wie o wie kan het voor mij ophelderen , en mij vertellen hoe of wat ?
Tevens even paar foto's bijgevoegd om een hoop vragen te verkomen en wat meer duidelijkheid te scheppen ;)

Ps : ik heb geen multifunctioneel stuurwiel .









Hij vond het maar al te spanned vanuit de achterbank :mrgreen:

 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Kleine update ,

Vandaag even snel bezoekje gebracht aan de Volkswagen Dealer hier in Maastricht . Deze mijn probleem voor gelegd en de info die ik op het internet had gevonden wat het probleem kon zijn . Monteur vertelde mij dat ik het nooit aan de gang ging krijgen en dat software ook niet geupdate kon worden wat dus grote onzin is .

Ben momenteel even een oude iphone aan het opladen kijken of deze wel de RNS310 kan vinden aangezien nieuwere bluetooth een andere protocol gebruikt . Als de oude iphone hem ook niet vind is het dus een teken dat ik of geen Bluetooth heb of het niet actief staat in de VCDS

Als iemand mij nog tips kan geven of wilt helpen graag aub !
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Deze heb ik inderdaad langs zien komen . Zowel de Touch variant als de ''analoge'' wat jij beschrijft met 2 knoppen .
Als je deze gebruikt krijg je dan alleen het telefoonboek ? of kun je ook media streamen en skippen , pauze , play ect ?
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Ik heb ook een 310. Polo gekocht zonder Touch Adapter maar de houder ervoor zat er wel op. Heb toen zo een Touch Adapter gekocht voor 99 euro gekocht op Marktplaats en mijn iPhone 6 kon toen wel tussen de Bluetooth lijst "Touch Adapter" vinden. Heb nu wel Bluetooth verbinding maar die werkt alleen voor het bellen, geen muziek streamen helaas. Wel kan ik na verbinden met de Touch Adapter, VW UHD (weet niet of het UHD was, mss net UWD, I dunno) in mijn Bluetooth toestellen vinden maar om daarmee te verbinden moet ik eerst Touch Adapter 'vergeten' dan verbinden met VW UHD en dat faalt dan soms ook nog... Weet eigenlijk niet precies de volgorde want soms doet die direct VW UHD wanneer ik eerst Bluetooth op mijn telefoon aanzet, dan de auto start en dan verbind. Dan via de 310 op "media" wel muziek streamen, bellen werkt dan alleen weer niet... nummers skippen ook niet.

Ik kan morgen avond wel eventjes precies de volgorde / werking checken en het hier weer posten. Vind het in ieder geval een irritante omweg om muziek te streamen dus ik denk dat ik die adapter weer ga verkopen en een 315 op MP ga zoeken die het wel direct zal moeten doen.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
@NickD

Merci voor de reactie maakt het verhaal alweer een stuk duidelijker .
Echter volg ik hem nog compleet steeds niet waarom er dan een zwarte doos onder mijn stoel plakt als bluetooth module als deze toch via een adapter moet gaan ?
Het aller liefst zou ik gewoon hebben dat ik mijn Telefoon ''samsung galaxy S6'' kon koppelen naar de RNS310 via de bluetooth module onder mijn stoel .
Want ik lees genoeg berichten op het internet via VCDS de cradle uit moet zetten en BT moet activeren of dergelijke.
Echter beide dealers hier in Maastricht beweren het niet te kunnen , en vragen flink som geld om er uberhaupt naar te kijken.

Dan is inderdaad de RNS315 wat jij zegt een beter optie want die heeft bluetooth geïntegreerd in het systeem zelf .
als je de werking alsnog even zou willen door posten graag !:)
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
@NickD

Merci voor de reactie maakt het verhaal alweer een stuk duidelijker .
Echter volg ik hem nog compleet steeds niet waarom er dan een zwarte doos onder mijn stoel plakt als bluetooth module als deze toch via een adapter moet gaan ?
Het aller liefst zou ik gewoon hebben dat ik mijn Telefoon ''samsung galaxy S6'' kon koppelen naar de RNS310 via de bluetooth module onder mijn stoel .
Want ik lees genoeg berichten op het internet via VCDS de cradle uit moet zetten en BT moet activeren of dergelijke.
Echter beide dealers hier in Maastricht beweren het niet te kunnen , en vragen flink som geld om er uberhaupt naar te kijken.

Dan is inderdaad de RNS315 wat jij zegt een beter optie want die heeft bluetooth geïntegreerd in het systeem zelf .
als je de werking alsnog even zou willen door posten graag !:)

Ik weet eigenlijk niets van de zwarte doos onder mijn stoel, bedoel je die doos die onder de dash zit aan de bijrijder kant? Die had ik namelijk niet (voor zo ver ik weet, was in ieder geval niet in zicht). Had ook iets gelezen over VCDS en cradle uit, BT aan maar nooit geraadpleegd bij een VCDS persoon, was ervoor nog wel naar een Volkswagen dealer gegaan maar die lui leken er al helemaal niets van te snappen, en degene van wie ze beweerde het wel te weten was natuurlijk op vakantie... Misschien moet je even iemand met VCDS vinden in de buurt die je kan raadplegen. Werking posten zal ik morgen avond doen!
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Volgens mij heb je bij de RNS 310 altijd deze cradler nodig!
zonder werkt deze niet....bij de rns315 is die inderdaad niet nodig, of uit schakelbaar via vcds

De touch adapter is niet de meest betrouwbare die er is ( op de RNS 310 dan )
Veel voorkomende problemen zijn:

- Verbinding die ineens verbreekt
- Geen verbinding kunnen maken-
- Streamen wil niet

Ik ben overgestapt naar die met 2 knoppen en dit werkt echt super.
zelfs spraak bediening & streamen van muziek.


Het streamen op zich werkt goed….alleen de bediending moet uit het hoofd op de telefoon zelf.
Het telefoonboek wordt zichtbaar op het scherm van de RNS als de cradler gebruikt met 2 knoppen.

Als je de touch adapter gaat gebruiken wordt deze zichtbaar op het scherm van de touch.
 
Het probleem wat jij ervaart zit hem in de bluetooth module onder de bijrijdersstoel. ik heb nu een bt module waarbij ik helemaal geen bt adapter (touch of 2 knoppen) meer nodig heb. overigens is dit wel icm RNS510. ik kan nu wel via het scherm EN stuurwielbediening tracks skippen en pauzeren en er wordt op het scherm ook getoond hoe lang een nummer duurt en hoe ver die is met afspelen, alleen de titel en artiest krijg ik helaas nog niet op mijn scherm (als iemand weet hoe dit op te lossen is dan graag een pm:mrgreen:). ook kreeg ik door die nieuwe bt module onder de stoel voortaan mijn telefoonboek etc te zien op mijn RNS510 scherm. al met al, bij mij was het opgelost door een nieuwere bt module aan te sluiten die onder de bijrijdersstoel zit.

in het begin had ik een RNS310 met touch adapter en dat kan wel werken, niet ideaal overigens, maar dan moet je altijd verbinden met UHV ipv de touch adapter zelf. bij iPhone kun je met 2 bt aparaten tegelijk verbinden dus dan kun je allebei aanzetten. ik heb de touch adapter al verkocht maar die met 2 knopjes heb ik nog wel liggen als je die toch wil uitproberen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Labonator
Ik heb dezelfde configuratie.

Je dient idd een adapter te plaatsen. Eigenlijk zijn er 3 mogelijkheden. 2 knops, touch en een adapter speciaal voor je telefoon ( als die er is).
Als je die plaatst werkt het meteen, zo heb ik het zelf ervaren nl.
Alles werkt prima, alleen BT streamen van muziek werkt prima, maar bediening op de telefoon.

Persoonlijk zou ik voor de 2 knops variant kiezen... vaak rond de 50 euro te vinden op marktplaats/Ebay.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Labonator
Het probleem wat jij ervaart zit hem in de bluetooth module onder de bijrijdersstoel. ik heb nu een bt module waarbij ik helemaal geen bt adapter (touch of 2 knoppen) meer nodig heb. overigens is dit wel icm RNS510. ik kan nu wel via het scherm EN stuurwielbediening tracks skippen en pauzeren en er wordt op het scherm ook getoond hoe lang een nummer duurt en hoe ver die is met afspelen, alleen de titel en artiest krijg ik helaas nog niet op mijn scherm (als iemand weet hoe dit op te lossen is dan graag een pm:mrgreen:). ook kreeg ik door die nieuwe bt module onder de stoel voortaan mijn telefoonboek etc te zien op mijn RNS510 scherm. al met al, bij mij was het opgelost door een nieuwere bt module aan te sluiten die onder de bijrijdersstoel zit.

in het begin had ik een RNS310 met touch adapter en dat kan wel werken, niet ideaal overigens, maar dan moet je altijd verbinden met UHV ipv de touch adapter zelf. bij iPhone kun je met 2 bt aparaten tegelijk verbinden dus dan kun je allebei aanzetten. ik heb de touch adapter al verkocht maar die met 2 knopjes heb ik nog wel liggen als je die toch wil uitproberen.

Merci ! ik heb je tevens even een PM gestuurd !

Ik heb dezelfde configuratie.

Je dient idd een adapter te plaatsen. Eigenlijk zijn er 3 mogelijkheden. 2 knops, touch en een adapter speciaal voor je telefoon ( als die er is).
Als je die plaatst werkt het meteen, zo heb ik het zelf ervaren nl.
Alles werkt prima, alleen BT streamen van muziek werkt prima, maar bediening op de telefoon.

Persoonlijk zou ik voor de 2 knops variant kiezen... vaak rond de 50 euro te vinden op marktplaats/Ebay.

Thx voor de info zo word de zooi wat duidelijker , verbaast me nog steeds wat een onlogische systeem het eigenlijk is van VW.
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Hoi, excuus voor het laat melden, kwam er gister nacht niet meer aan toe. Hieronder wat ik bevonden heb...

Telefoon Bluetooth aan
TouchAdapter verschijnt, soms ook VW UHV > meteen met VW UHV verbinden werkt werkt niet

Wat werkt wel? Verbinden touch Adapter > verder > instellingen > bluetooth > pijl omlaag > koppel UHV > iphone bluetooth menu verbinden met UHV (pin 0000) > touch adapter verbreekt de verbinding en geeft foutmelding > UHV is nu verbonden > RNS 310 druk op Media > telefoon verbind met bluetooth audio. Bellen werkt niet over dit, enkel alleen streamen, nummers skippen werkt ook niet alleen volume

Contact eraf, bluetooth op iphone aanlaten, contact erop, media indrukekn, muziek play werkt meteen.

Contact eraf, bluetooth uitzetten op iphone (als je thuis komt en de volgende dag pas weer gaat rijden en dus vaak je bluetooth thuis uitzet), bluetooth weer aan op iphone, contact erop, media indrukken, muziek play werkt met een kleine vertraging, muziek speelt eerst 2 seconden op iphone.

Bluetooth uit, contact erop, bluetooth aanzetten op iphone en (automatisch) verbinden met VW UHD, media indrukken, muziek play, werkt meteen.

Alle vormen hierboven is nog altijd zonder bellen, en nummers skippen / vorige doen

Volgensmij had ik deze manier door maar na een tijdje werkte het ook weer niet, maak er nu geen gebruik van tot ik een rns 315 tegen kom voor goedkoop, mijn 310 meteen kan verkopen en de touch adapter weer op marktplaats zet, kan die houder er ook meteen af en ziet mn dashboard er wat cleaner uit ook.

Edit: eigenlijk wat hierboven al gezegd werd dat het net ff allemaal nét niet werkt...

Wat ik trouwens lees over de BT module ONDER de bijdijderstoel, dacht dat die onder de dash zat bij de bijrijder, weet iemand we of ik dan een 315 kan plaatsen waarblij alles meteen gewoon werkt met dit (zie foto) huidige kastje?
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    861.8 KB · Weergaven: 27
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Merci !volgens mij moet je ook een upgrade doen qua kastje als ik me niet vergist


Edit : uiteraard als je RNS315 over eem interne bluetooth beschikt maakt het kastje niks meer uit. Maar zelf dan maak het nog niet uit aangezien jij de 1K variant hebt als ik me niet vergis .
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met die houder, als je die eraf haalt..zit er dan een gat in je dashboard voor stroom of hoe zit dat precies..
ik heb nu dus geen adapter meer nodig en de cradle zelf dus ook niet, heb em liever helemaal weg... iemand ervaring ermee?
Zit je inderdaad met een gaatje waar de kabels zijn door gelust en 1 of 2 gaatjes voor de montage van het bury systeem zelf. Geen idee hoe groot deze zijn wellicht dat er een middeltje is om deze nog enig sinds netjes te verstoppen
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!