Polo 6R Relais bij koud weer?

Toch nog een keer proberen, had dit al eens gevraagd meen ik.. Als het koud is buiten en ik start de auto (en draai dus de knop naar warm) met de ventilator aan hoor ik links onder bij de zekeringkast ? een relais schakelen af en toe, op het moment dat die bekrachtigt word zie ik mijn verlichting ook iets inkakken dus het gene is een flinke stroom slurper weet iemand wat dit is? Lijkt mij niks te maken voor de motor maar iets voor in de auto?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
ik geloof dat alleen de halfautomaat en de volautomaat het hebben. de volledig manuele zou 't niet hebben geloof ik, maar dat weet ik niet zeker.
Hmm, halfautomaat klinkt een beetje als wat erin zit? Ik was namelijk gewend draaiknoppen is gewoon mechanisch meer niet. Maar bij deze Polo zit er toch wel iets van elektronica achter de knoppen, als ik hem namelijk draai op voorruit gaat de airco bijvoorbeeld ook aan. Dus hij weet de positie van de draaiknoppen.

Bedoel je dat ermee? Zo ja, wat zou ik moeten merken van die elektrische bij verwarming?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 

Dat ding dus, weer wat geleerd. Je vind er niet zo heel veel over.. Ben benieuwd waar die geplaatst zit.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Zo te zien heb je geen TDI en vind net dit: https://polo.blue/2018/09/02/ptc-retrofit/
Dus nu ook duidelijk voor mij waar die zit.
Nee klopt, maar ook geen 6R. Dus dacht wellicht vonden ze het een mooie toevoeging op de AW. Zou in ieder geval (een soort van) verklaren waarom mn ventilatielucht zo stinkt bij een (erg) koude start. Beetje alsof je de kachel in huis aanzet wanneer er stof op ligt Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
zet maar eens je airco aan, of juist uit. als ie dan begint te stinken dan heb je schimmel op je verdamper.
Ja is dus alleen bij koude start. En dan voor 15 seconde na starten. Mn airco staat altijd aan Stick Out Tongue
Verder schimmel op mn verdamper.. ik had het al in de eerste 6000km. Dus heb dat voor mezelf uitgesloten. De lucht is ook niet heel storend, maar gewoon wat raar, en dus niet altijd.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!