Polo 6R radio uit bij start/stop

Heren,

Wanneer ik gebruik maak van het start/stop systeem van mijn polo, valt bij het intrappen van de koppeling (motor start) de radio uit. Deze start vervolgens wel weer op, maar het duur dan ongeveer 30 seconden voor dat ik weer muziek/navigatie heb.
Ditzelfde gebeurd ook als ik de auto op contact zet (radio gaat aan) en vervolgens de sleutel verder draai om de motor te starten (radio valt weer uit en start weer opnieuw op).

Nou weet ik dat dat te maken heeft met de stroomonderbreking bij starten moto, maar is hier geen oplossing voor?

Ik zou graag willen dat de radio aan gaat bij auto op contact zetten, en uit gaat bij sleutel uit het contact te halen...
Had dit bij mijn vorige auto (golf 4 V5 highline uit 2000) namelijk wel...

Hoor graag van jullie en alvast fijne feestdagen gewenst.
Nick
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
het gaat waarschijnlijk om een niet originele radio?
een originele radio wordt gevoed door een gestabiliseerde plus
deze gestabiliseerde spanning wordt verzorgt door het kastje onder de bestuurders stoel
de radio wordt ingeschakeld door een can bus signaal klem 15 (contact aan)
ik vermoed dat bij jouw de klem 15 weg valt tijdens starten en de start stop functie omdat je in jouw geval voor klem 15 niet dmv de can bus wordt geregeld
je kan proberen een andere klem 15 te vinden waar ook spanning tijdens het starten op blijft staan
er zijn ook kastjes in de handel die je aansluit op de can bus en via dit kastje de klem 15 verzorgen
groet donna
 
de accu lijkt in orde, geen gekke waardes in ieder geval.
Hoe kan ik de spanningsstabilisator testen? geeft deze wellicht een foutcode bij uitlezen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
Om wat voor radio gaat het @Gizm0?
Het gaat om een Pioneer AVIC-F980DAB 2-din radio.
Ik heb in de zomer ook nergens last van, dan blijft de radio 9 van de 10 keer gewoon aan, maar in de winter helaas niet..

Tevens gaat de radio ook uit als ik de motor af zet, maar de sleutel nog niet uit het contact haal, ook vrij irritant..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
Dan tog de accu een nieuwe plaatsen.
Had zelf ook ongein met de accu.
Dealer had ook de accu getest, printje en alles.
2 weken later 0 graden accu leeg.
Gratis vervangen door de mobiliteit garantie service!
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!