Polo 6R Gti 2011 (Cave) olie druk melding

Gisternacht toen ik op snelweg de afslag naar huis pakte hoorde ik een ratel geluid. Eenmaal in de straat aankomen rijden kreeg ik de melding olie druk motor uit. Ik zag wat olie lekkage op het blok. Vandaag gekeken olie peil was goed toch iets erbij gedaan en gestart motor loopt gewoon. Bij gas geven lichte ratel geluid. Vorige week is de turbo en oliedrukschakelaar vervangen ik begrijp het niet meer...
 
Dit is dus het grote probleem waar al die CAVE motoren mee te maken hebben. En dus ook het probleem waarom (zoals in ander topic van je voor gewaarschuwd werd) JD deze motoren niet meer wil tunen. Ik zou de motor niet meer starten. Dit kan behoorlijke schade aan de zuigers en cilinderwanden opleveren.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Gisternacht toen ik op snelweg de afslag naar huis pakte hoorde ik een ratel geluid. Eenmaal in de straat aankomen rijden kreeg ik de melding olie druk motor uit. Ik zag wat olie lekkage op het blok. Vandaag gekeken olie peil was goed toch iets erbij gedaan en gestart motor loopt gewoon. Bij gas geven lichte ratel geluid. Vorige week is de turbo en oliedrukschakelaar vervangen ik begrijp het niet meer...

Ik hoop voor je dat het meevalt, maar ik ben het met @Syste helaas eens.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
De auto heeft in Juli 2017 complete motorrevisie gehad. Zuigers ketting alles 4k aan kosten. Heb dit bedrijf ook gebeld, de motor is volledig onder handen genomen.
Echt balen dit...
 
Tja. Soms gaan dingen gewoon stuk.

Ik heb na 15dkm mijn gereviceerde bak weer los mogen maken door een brekende schakelvork... Nu had ik daar geen schade aan, los van mijn tijd


Maar ik hoop dat het meevalt. En dat aangezien je de auto bij een garage gekocht hebt er garantie op auto zit.. suc6
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Zonde dat ze zo kwetsbaar zijn! Super auto’s om mee te rijden. Hoe dan ook, ik zou gebruik maken van de situatie! (Als je portemonnee dit toelaat natuurlijk).

Hier een artikel over alles wat mis is met de cave-motoren, en hoe je het het beste op kunt lossen. Lang artikel maar zeker het lezen waard!

https://forums.seatcupra.net/index....ate-guide-1-4tsi-fundamental-problems.407682/


Voor de geïnteresseerden: op zijn profiel staat deel 2: tunen van de 1.4 twincharged tsi.
 
Volkswagen  Polo 6R GTi  1.4 TSI - 220pk / 320nm @ JD 
Het kan ook een randonderdeel zijn die weer voor eenzelfde euvel zorgt misschien? Het is wel enorm balen en hoop op een goede oplossing maar geld zal het zeker gaan kosten. Bij garantie op de motor zullen ze eerst de oorzaak willen vinden alvorens er iets duidelijk word.

Hoop nogmaals op een goede oplossing
 
Ja kreeg vandaag het bericht dat de motor overleden is. Sterk vermoeden had ik al. Morgen die kant op en dan kijken hoe en wat. Ga denk ik mn geld terug nemen en op zoek naar wat anders...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!