Polo 6R - EGR sensor too low

Ik heb wel direct de storing laten uitlezen , inderdaad ook de 0405 storing. Ben wel bij de dealer geweest om te reclameren over het feit, dat de storing optrad nadat de software update was uitgevoerd. Volgens hen kon daar geen enkele relatie tussen zijn. ...!!!! Vandaar al die meldingen op alle fora. Omdat ik ook nooit in onderhoud geweest was bij VW hoefde ik ook niet op coulance te rekenen. Ze wilden nog wel een keer de storing uitlezen ...of ik dan wel € 65,- wilde betalen (terwijl ik al wist welke storing het was). Nee, daar hadden ze niets aan. Ze moesten het persé zelf uitlezen. Heb hen toen beloofd, dat ik nooit meer bij ze terug zou komen, als dit hun standpunt bleef.
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
Ik heb wel direct de storing laten uitlezen , inderdaad ook de 0405 storing. Ben wel bij de dealer geweest om te reclameren over het feit, dat de storing optrad nadat de software update was uitgevoerd. Volgens hen kon daar geen enkele relatie tussen zijn. ...!!!! Vandaar al die meldingen op alle fora. Omdat ik ook nooit in onderhoud geweest was bij VW hoefde ik ook niet op coulance te rekenen. Ze wilden nog wel een keer de storing uitlezen ...of ik dan wel € 65,- wilde betalen (terwijl ik al wist welke storing het was). Nee, daar hadden ze niets aan. Ze moesten het persé zelf uitlezen. Heb hen toen beloofd, dat ik nooit meer bij ze terug zou komen, als dit hun standpunt bleef.
Da's echt belachelijk. Sorry dat ik me zo uitdruk.
In heel Europa wordt erkend dat de software update EGR kleppen en roetfilters sloopt.

Minder NOx (fijnstof, waar het hele schandaal om ging) bereik je slechts op een paar manieren. Minder heet verbranden en meer uitlaatgas nog een keer verbranden. Dat doe je door de EGR meer en langer open te zetten. Daar kunnen de EGR kleppen slecht/niet tegen.

Directe 1 op 1 relatie tussen software update en kapotte kleppen. Belachelijk.
 
Jammer van die VW dealer. Mijn Polo is altijd dealer onderhouden geweest door de eerste eigenaar (ben tweede eigenaar), maar na al dat gesjoemel en die afzetterij verhalen, ga ik toch liever naar een andere deskundige garage. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
@Sal Ik was bij Muntstad bij de vestiging in Nieuwegein. Ik had toen ik de auto een maand of 8 had ook al een meningsverschil met ze. Mijn vloertapijt bij de drempel was toen al helemaal doorgesleten. tot op het metaal toe. Omdat ik dat pas na 6 maanden bij hen bekend maakte, omdat de auto toen voor zijn eerste beurt moest, werd me te verstaan gegeven, dat dergelijke slijtage normaal was en dat alleen binnen 6 maanden dit als abnormaal wordt gezien. Ze wilden wel wat meebetalen, maar het grootste deel zou voor mij zijn. Goede reden om verder niet meer bij ze binnen te gaan. Al mijn onderhoud wordt niet bij de dealer uitgevoerd. Dat bevalt uitstekend. Ben over 300.000 nog geen 2 ct per km kwijt voor onderhoud, incl banden. Daar ben ik dan weer wel tevreden over.
 
VW  Polo 6R  1.2 Blue motion 
@Sal Ik was bij Muntstad bij de vestiging in Nieuwegein. Ik had toen ik de auto een maand of 8 had ook al een meningsverschil met ze. Mijn vloertapijt bij de drempel was toen al helemaal doorgesleten. tot op het metaal toe. Omdat ik dat pas na 6 maanden bij hen bekend maakte, omdat de auto toen voor zijn eerste beurt moest, werd me te verstaan gegeven, dat dergelijke slijtage normaal was en dat alleen binnen 6 maanden dit als abnormaal wordt gezien. Ze wilden wel wat meebetalen, maar het grootste deel zou voor mij zijn. Goede reden om verder niet meer bij ze binnen te gaan. Al mijn onderhoud wordt niet bij de dealer uitgevoerd. Dat bevalt uitstekend. Ben over 300.000 nog geen 2 ct per km kwijt voor onderhoud, incl banden. Daar ben ik dan weer wel tevreden over.
Muntstad nieuwegein... ik heb er zelf ook geen goede ervaringen mee. Mijn Polo was daar wel in onderhoud etc, maar na een paar slechte ervaringen maar weggebleven geheh..
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Beste allemaal, wie heeft verstandig advies?
Polo 1.2 tdi 2012 met 130.000 km. Ook EGR probleem hier, foutcode 040100.
VW dealer vraagt 850 voor complete vervanging.Of zal ik software laten aanpassen?
Is hier afdoppen ter sprake? Tunen meer pk, ook meer verbruik van diesel? Ik rij nu 1 op 19 ongeveer

Daan 92 isde auto nog steeds naar tevredenheid? En hoe zit het met brandstofgebruik, meer dorst?
11 jan 2018
Gisteren is de EGR weggeschreven en is hij stage 1 getuned bij vagtechniek. Echt zeer tevreden! Lampje is verdwenen en de auto is zeker qua vermogen met 25-30% toegenomen. Het voelt alsof ik in een totaal andere auto rijd.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo6  1.2 tdi blue motion 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!