Polo 6r claxon werkt soms

Hallo techneuten,

Ik heb een vreemd probleem. Mijn claxon van mijn polo uit 2010 doet het af en toe. Vaak is het zo als ik hem net start dat de claxon het doet. Na een stuk gereden te hebben doet de claxon het niet meer. Als de claxon niet hoorbaar is, hoor ik wel de tik in het stuur maar reageert dus de claxon niet...

Zekering 46 ziet er niet kapot uit. Lijkt me ook sterk dat die kapot is aangezien de claxon het soms wel doet...

Waar kan ik dit probleem zoeken?

Dank alvast!
 
Volkswagen  Polo  1.2 tdi 
Kijk even of je de toeter kan vinden. En zet een mulitmeter op de stekker.

Wanneer deze niks doet als je toetert dan lijk het ergens tussen je stuur en de aansluiting te zitten.

Wanneer hij elke keer voltage laat zien als je toetert dan lijk het probleem meer de toeter zelf te zijn
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Sleepring van je stuur heeft ook al de nodige jaren ervaring.
Heb het bij een andere auto gehad met knoppen op het stuur die af en toe weigerde.
Was de sleepring kapot.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Hallo, ik (Ralph) ben nieuw op dit forum dus even voorstellen voordat ik nog een tip geef.
Ik heb geen Polo maar ben "wagenparkbeheerder" van het gezin waaronder een polo 1.2 TDI BlueMotion van mn dochter.
N.a.v. melding dat claxon dienst weigerde via dit forum zekering achterhaald en nieuwe erin gezet. 1 x claxon en boem zekering weer door.
Aangehaakt bij opmerking hierboven van Emiel van Putten(doormeten stekker met multimeter , gaf gewoon 12V aan) en fantastische how to van iichel (https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/how-to-6r-lage-toon-claxon-installeren.9399/) en claxon uitgebouwd. Claxon met 2 draden aangesloten op accu 》 man wat een herrie uit zo'n ding. Probleem zat dus ergens anders.
Claxonhuis nader bekeken (foto 1) en er bleek een pinnetje op te zitten wat normaal bedekt is met rubber en wit plastic schroefkapje. Nu echter plastic gehalveerd en rubber weggesleten aan 1 kant.
Bleek dat dit pinnetje gejutterd te hebben tegen metalen rand rechts ernaast. (foto 2) Mogelijk daardoor kortsluiting? Zowel rand als metalen pinnentje geïsoleerd met ductape en boel weer terug gebouwd. Alles weer prima in orde en zekering blijft heel. Met dank aan Mypolo.nl-forum.
 

Bijlagen

  • img_1566067826844.jpg
    img_1566067826844.jpg
    697.7 KB · Weergaven: 12
  • img_1566067979501.jpg
    img_1566067979501.jpg
    601.2 KB · Weergaven: 13
VW  Polo 6R  1.2 TDI 12_V BlueMotion 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!