Polo 6r Blue GT verlagen

Nielss90

Bekend lid
106
42
54
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een “dilemma” waar ik zelf niet uit kom.
Graag wil ik mijn Blue GT verlagen met zo’n 3cm door middel van verlagingsveren.
Al een tijdje contact gehad met verschillende leveranciers met welke veren ik dat kan bereiken.
Nu zegt de een dat ik verlangingsveren van bijv. Eibach moet nemen voor een GTI, maar de ander zegt weer dat ik de “normale” verlagingsveren moet nemen. De een zegt dat de GT nog maar een halve cm kan zakken met veren en de ander beweerd weer dat 3cm haalbaar is(pratend over hetzelfde type veren).
Nu is dus mijn vraag, weet iemand hier hoe het zit??

Bedankt alvast!
Gr Niels
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Je kan even de asdruk/aslast van jou gt vergelijken met die van een gti en die van bijv een 1.2 tsi. En dan even bij eibach kijken welke overeenkomen. Heb wel eens begrepen dat een gti tov van een 1.2 een stuk zwaarder is.
Daarnaast is een gt toch al iets lager dan standaard? De eibach veren verlagen bijv 25/30mm tov van een normale polo. De veren van eibach voor de gti verlagen ook 25/30mm tov van de normale, de standaard gti is al 15mm lager dan de standaard (geen idee maar t gaat om t idee) waardoor die gti veren dus effectief maar 10/15mm verlagen. Klinkt dit nog logisch? :mrgreen:

Ik heb eventueel nog eibach veren voor een standaard 1.2tsi polo in de bingo :) Succes, hoop dat je er uit komt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Eibach GTI veren verlagen 1.5cm voor 2cm achter ten opzichte van de standaard GTI.

Ik ga morgen even de aslast etc bekijken.
Bedankt voor de tips alvast tot nu toe!
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Info van het rdw:
Blue GT
Aslast voor 910
Aslast achter 770

GTI:
Aslast voor 930
Aslast achter 800

Polo 1.2 tsi
Aslast voor 860
Aslast achter 770
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Je kunt ook gaan voor de VW verlagingsveren.
Deze worden ook gemaakt door Eibach maar zijn blauw i.p.v. zwart.
Het onderdeelnummer wat voor de BlueGT geschikt is is: 6R0071677B
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Via een kennis in contact gekomen met Merwede Springs.
Deze maken veren die speciaal gefabriceerd worden voor de Blue GT.
Resultaat volgens hun:
Verlaging, 25mm voor en 30mm achter.

Ik hoop dat die cijfers ook kloppen.

Bedankt voor de hulp allemaal!

Ik zal na montage het resultaat even laten weten.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
Eibach levert standaard sets met 25/30mm verlaging. Hiervan kan alleen nog de 15mm van de sport onderstellen worden afgehaald. Daarmee komen alle polo met de Eibach set even hoog te staan. Let wel dat de aslasten wel bepalend zijn. Op mijn Facebook na je diverse voorbeelden vinden van de polo met Eibach of de al schroefset

Www.facebook.com/tuningcenterlowering

Mocht je specifiek vragen hebben mail of app me dan op info @Lowering.nl of 06-15 22 87 09
 
Is dit met alle sets zo?
Want Bijv H&R claimt meer dan eibach qua verlaging.
Gisteren overigens nog een mailtje gestuurd.

Eibach praat ik over en niet over H&R :). H&R heeft idd andere verlagingen maar zijn een stuk stugger dan de Eibach. Ook bij H&R geld op alle verlaging de verlaging - 15mm

Ga je mail zo beantwoorden :)
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!