Polo 6r 8k ops retrofit?!?

Celoo010

Actief lid
Goedemiddag,

Ik heb een setje sensoren gekocht en die laten spuiten in mijn kleur. Mooi setje verder maar de knop die ik erbij gekregen heb die heeft de formaat van 6c knoppen. Die moet ik dus los opnieuw bestellen. Ik heb dus de knop niet aangesloten. De ops weergave werkt niet. Tja net een seconde of 2 en dan geeft die aan dat het niet beschikbaar is. Orgineel heb ik al achtersensoren met ops op een rcd 310 dus de voorsensoren en de module voor die zijn plug en play. Alleen de knop moet dus bijbekabeld worden. Ik gebruik een rcd360pro die ops ondersteund. Kan het zijn dat de knop aangesloten moet zitten? Zijn maar 2 extra kabels in de 16 pin connector. Verder is alles goed bekabeld. In obd eleven geeft die opties erbij voor de voorsensoren na het aansluiten dus ik denk dat coderen niet het probleem is. Weet iemand het misschien? Alles werkt in principe maar de weergave gaat uit na een paar seconden. Iemand al eerder deze retrofit gedaan?

Volkswagen  Polo 6r 
ja kan goed dat hij loopt te zeuren over de knop

ja kan goed dat hij loopt te zeuren over de knop
Heb het vandaag geprobeerd en naar mijn verbazing klopt de positie van de pinnen op de knop niet. Ik heb geprobeerd dit t verbeteren met geen resultaat. Is een nieuw setje overigens. Helaas geen handleiding bij dus weet de pin posities niet. Ik moet sowieso een andere knop dus misschien dat het dan wel klopt. Zijn wel wat schemas van te vinden online.

Volkswagen  Polo 6r 
Bij die knoppen geeft 180 graden stekker draaien ook verdacht vaak resultaat
Dacht ik ook aan wie weet fabrieksfout. Heb m van iemand van het forum overgekocht en het bedrijf van wie hij ze heeft verkoopt ze allang niet meer. Ik moet alleen even vinden welke draden de knoppen heeft. 2 gaan naar de module achterin, een paarse korte draad en 2 korte bruine draden. Zouden allebei de bruinen draden massa zijn? Denk dat de paarse voor de knoppenverlichting zou moeten zijn?

Volkswagen  Polo 6r 
bruin is massa, de rest moet je gokken of nameten
Heb een video van een indiaan gezien op yt en de schema die hij liet zien komt overeen met dat van een andere indiaanse op een ander forum. Voor de pinbezettingen van de module. Die ga ik dus aanhouden en dat van de esc off weet ik ook al. Ik ga het weer eens proberen na alles aangesloten te hebben. Des noods probeer ik het met de rcd 310 voor de grap en kijken of het daar werkt. De sensoren zijn ooit gespoten geweest en heb ze professioneel opnieuw laten spuiten in mijn kleur. Het werkt heel even maar dan krijg ik 2 grote uitroeptekens? En dan geeft die 'ops not available’ aan. Coderen weet ik ook niet of daar iets anders op moet. Naar mijn weten is het simpelweg wel of geen ops. Ik kijk het allemaal even na en kom er later op terug mocht het wel of niet lukken. Bedankt nog.

Volkswagen  Polo 6r 
je kunt ook eens in je OBD11 kijken wat de foutcodes zijn?
Ik zal kijken of vandaag nog lukt om het te proberen. Zo niet laat ik morgen hier de fotos van obd eleven zien en van het scherm of evt een filmpje. Zoemer piept constant tot het ops uitgaat. Mijn orginele ops achter werkt wel gewoon als ik de stekkers in de oude module doe. Gek genoeg hebben die ook in het midden een aansluiting. Zou die ook 8k ondersteunen?

Volkswagen  Polo 6r 
Heb een video van een indiaan gezien op yt en de schema die hij liet zien komt overeen met dat van een andere indiaanse op een ander forum. Voor de pinbezettingen van de module. Die ga ik dus aanhouden en dat van de esc off weet ik ook al. Ik ga het weer eens proberen na alles aangesloten te hebben. Des noods probeer ik het met de rcd 310 voor de grap en kijken of het daar werkt. De sensoren zijn ooit gespoten geweest en heb ze professioneel opnieuw laten spuiten in mijn kleur. Het werkt heel even maar dan krijg ik 2 grote uitroeptekens? En dan geeft die 'ops not available’ aan. Coderen weet ik ook niet of daar iets anders op moet. Naar mijn weten is het simpelweg wel of geen ops. Ik kijk het allemaal even na en kom er later op terug mocht het wel of niet lukken. Bedankt nog.
Indiaan? Met veren op zijn hoofd zeker?
Je bedoeld vast een Indiër ;)

Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!