polo 6r 1.4 koppakking

laatste tijd merk ik dat mijn koppakking niet goed is, de vraag is eigenlijk hoeveel ga ik ongeveer kwijt zijn om dit te vervangen en hoelang gaat dit duren?
aanstaande zaterdag ga ik ook mijn distributieriem vervangen met een grote beurt erbij, om specifiek te zijn ik zie kleine ollie vlekken in mijn koelvloeistof, en er zit ook een lichte smurrie aan mijn dop.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Rij je veel lange of korte afstanden?
Verbruikt de auto olie of koelvloeistof?
Zo ja, hoeveel?
Nee? Koppakking nog goed! Keer olie verversen, koelvloeistof verversen en even flink lostrekken en warm rijden die auto!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@Franklin Polo6R als de koppakking lek is niet inderdaad, maar als een, zeker benzine, auto veel korte afstanden rijd, zal zich hier, door condens, vocht verzamelen in de olie. Dit resulteert ook in smurrie onder de oliedop.

@andy1995 rijd eens langs een dealer/garage. Die kunnen met verschillende methodes/apparaten de staat van jou koppakking nakijken.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Rij je veel lange of korte afstanden?
Verbruikt de auto olie of koelvloeistof?
Zo ja, hoeveel?
Nee? Koppakking nog goed! Keer olie verversen, koelvloeistof verversen en even flink lostrekken en warm rijden die auto!
Ik rij lange afstanden snelweg 70km per dag 35km heen en terug. De koelvloeistof zakt niet. Wel de olie
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Als de koelvloeistof niet zakt, de olie wel, dan zou, bij een lekke koppakking jou koelvloeistofniveau moeten stijgen met de hoeveelheid dat jou olie zakt. Anders kan deze nooit dusdanig lek zijn dat de olie wel zakt en je koelvloeistof niet zakt.

Je zou nog even je pijlstok uit de auto kunnen halen en met een aansteker de olie hierop verwarmen, komt er een knetterend geluid vanaf? Dan zit er water in je olie.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Als de koelvloeistof niet zakt, de olie wel, dan zou, bij een lekke koppakking jou koelvloeistofniveau moeten stijgen met de hoeveelheid dat jou olie zakt. Anders kan deze nooit dusdanig lek zijn dat de olie wel zakt en je koelvloeistof niet zakt.

Je zou nog even je pijlstok uit de auto kunnen halen en met een aansteker de olie hierop verwarmen, komt er een knetterend geluid vanaf? Dan zit er water in je olie.
Nou ja de olie verbruikt zeg maar normaal niet dat ik elke maand moet bijvullen of iets.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Dan zou ik naar de garage gaan om een test te laten doen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dan zou ik naar de garage gaan om een test te laten doen!
Getest hij knettert niet, het is alleen kleine olie vlekken in het koelvloeistof, dd reservoir begon ook te kleuren nadat ik een x de koelvloeistof heb bijgevuld, dat deed ik omdat ik niks te doen had en er kon nog we wat bij, maar de koelvloeistof lekt niet. Misschien is de koelvloeistof oud?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
+1

Die hebben de materiaal om te testen of je koppakking er uit ligt.

Of spul kopen waar je het koelsysteem mee kan reinigen en dan nieuwe koelvloeistof er in.
En kijken of het terug komt.

Dit inderdaad! Het blijft giswerk, zeker vanuit het rijk der Fransen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dan zou ik naar de garage gaan om een test te laten doen!
Hoevee kost het om een test te laten doen? Ik belde een garage en ik vroeg hoeveel gaat het kosten, hij antwoorde met hangt ervanaf hoelang ik ermee bezig ben, ik heb gelijk gezegt laat maar dan. Straks ben ik 100 euro of iets kwijt, dus wat is nou een redelijke prijs?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!