polo 6r 1.2 tdi ratelen met optrekken

hallo,

ik heb probleem met ratelen weg rijden van de polo als ik de auto bij lage toeren zwaar moet trekken hoor ik ratelen geluid
ik had dit probleem 2 weken terug omdat de auto nu 9 jaar oud is heb ik de riem plus waterpomp en span rol laten vervangen die was nog nooit vervangen
toen ik de auto weer bij de garage ophaalde was de hele geratel weg misschien heel toevallig ik heb geen idee maar nu sinds gisteren begin hij weer te ratelen
ik stoor mij er best aan het duidelijk hoorbaar ik kan niet over rare bij geluiden:S zijn er mensen op dit forum die dit ook keer hebben gehad en toen opgelost of zal echt mijn spanrol weer dit geluid veroorzaken ik heb nagevraagd bij de garage en staat ook op de bon de riem plus waterpomp en spanrol en koelvloeistof is vervangen voor totaal bedrag van 549 euro

heb video geplaats op youtube geluid kan je wel goed horen

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
update


ratelen is er nog steeds helaas ik ging net even naar de tank station om tank te vullen toen hoorde ik dat ineens weer
ik baal als een stekker ik weet 100% dat hij afgelopen 2 weken geluid volledig weg was
ik ga morgen hier op stadskanaal naar vw dealer kijken wat die er van zeggen
ik weet dat een 3 cilinder anders loopt dat een 4 cilinder maar niet zoals deze polo met dit mooi weer heb je ramen open staan dan hoor ik continue dat ratelen als ik gas los laat is het weg stationeer hoor je het ook niet
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
Wat ik op jouw filmpje hoor is het gewoon het roffelen van die dikke drie cilinders, doet mijne ook... maar misschien is het in het filmpje niet hoorbaar wat jij bedoeld?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
ja op dat filmpje hoor je het alleen even dat geluidje omdat ik dan weer koppeling intrap maar door echt te rijden en over schakelen hoor je het continue
maar ik kom er morgen op terug het is ook maar een gis maar misschien is er wel verstuiver stuk morgen even naar vw dealer dan maar aan de computer
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
Kan het op t filmpje niet echt goed horen maar een ratel bij stationair/optrekken wil nog wel eens benzineleiding zijn die tikt. Dat is ook wat dat isolatie materiaal op hoort te lossen. Heb het bij mij niet meer sinds ik die fix heb gedaan.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 145pk by JD 
naar wat ik hoor, klinkt die van jou exact zoals die van mij, ratelt alsof er een bak met spijkers omvalt onder de motorkap!
nu komt de tip die goud waard is: zet je radio maar harder, hoor je het niet meer... dit geluid is volkomen normaal...

Wat je nog kunt horen naast het ratelen van de motor is het ratelen van je massavliegwiel, voor deze diagnose zou ik als ik jou was even langs de dealer gaan. massavliegwiel is niet goedkoop...

Overigens heb ik nog een vraagje, als jij 60 rijd in zn 4 en je laat heeeeeel langszaam je gas steeds verder los, hoor je dan ook een brommend/grommend/schrapend geluid om en nabij de 1500/1600rpm?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
naar wat ik hoor, klinkt die van jou exact zoals die van mij, ratelt alsof er een bak met spijkers omvalt onder de motorkap!
nu komt de tip die goud waard is: zet je radio maar harder, hoor je het niet meer... dit geluid is volkomen normaal...

Wat je nog kunt horen naast het ratelen van de motor is het ratelen van je massavliegwiel, voor deze diagnose zou ik als ik jou was even langs de dealer gaan. massavliegwiel is niet goedkoop...

Overigens heb ik nog een vraagje, als jij 60 rijd in zn 4 en je laat heeeeeel langszaam je gas steeds verder los, hoor je dan ook een brommend/grommend/schrapend geluid om en nabij de 1500/1600rpm?

haha radio harder doen dat is een optie en ramen dicht houden Stick Out Tongue
nee dat wat je vraagt dat heb ik weer niet wat ik wel heb ik moet mijn airco aan doen anders heb ik schrapend geluid doe ik hem uit hoor ik het weer
dat is vervangen van de airco pomp opgelost! niet wat jij vraagt dat heb jij dus wel?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
ik ben gisteren naar een garage geweest hij is aan de computer geweest er was geen 1 foutmelding
ook geen verstuiver. maar de monteur was er wel met mij eens dat dat ratelen best hard klinkt dat het niet thuis hoort voor 3 cilinder
hij wist ook niet 123 wat het kon zijn:(

ik ga vandaag even weer nieuwe video uploaden met het filmpje van laast en van nu
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
nee dat wat je vraagt dat heb ik weer niet wat ik wel heb ik moet mijn airco aan doen anders heb ik schrapend geluid doe ik hem uit hoor ik het weer
dat is vervangen van de airco pomp opgelost! niet wat jij vraagt dat heb jij dus wel?
Mijn probleem is dat, zodra ik op constante snelheid rijd en mijn gaspedaal langzaam loslaat, er een geluid ontstaat alsof ik met 1 wiel op een stuk open asfalt rijd. dit geluid is echter ook voelbaar in de bodemplaat als een vibratie. dit stopt zodra ik mijn gas volledig los laat, of een beetje gas bijgeef om op constante snelheid te blijven rijden. dit begon met 60 in zn 4 maar is inmiddels in elke versnelling merkbaar en hoorbaar, iets wat ik als zeer irritant ervaar. zet ik mn airco uit, word het moeilijker om het punt op te zoeken waarin dit geluid zich voordoet.

Verder kan het geluid bij jou misschien afkomstig wezen van je massavliegwiel? dat zodra jij je koppeling op laat komen, het vliegwiel tegen zijn uiterste einden aan komt? (ik roep maar wat)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Het geluid wat ik hoor , zijn nagelende verstuivers.... kunnen ze best oud mee worden.... maar het kan ook zo zijn dat een verstuiver binnenkort mee stopt.

Ik zou zelf de inspuit verschillen controleren in het motorregelapparaat. Dit is uit te lezen in de meetwaarden.
Maar dan moet je kennis wel redelijk op pijl zijn. “Betreft auto’s”

Wanneer de verstuivers lekken of slijten kan het gebeuren dat er te veel of te weinig brandstof op het verkeerde moment wordt ingespoten. Dit kan de oorzaak zijn van het nadieselen van de auto.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!