Polo 6n2 slaat bijna af na starten

Ik snap een ding niet waarom geen bougie kabels vervangen zoals eerder aangegeven door andere hier. Deze zijn vaker de oorzaak omdat deze met vochtig weer overslaan. Pak een plantenspuit als de motor loopt en sproei deze eens over je bougiekabels heen dan zie je vermoedelijk wel de vonken overslaan. Kost in verhouding niks maar lost vaak wel dit soort klachten op. :)

Bougiekabels komen als het goed is morgen of woensdag binnem.
Ik zal meer laten horen nadat ik ze heb vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Ik heb bij mijn 6n2 ook een keer start problemen gehad, niet helemaal vergelijkbaar, maar misschien het nakijken waard. Het was bij mij toen de temperatuur sensor van het koelwater die dacht dat het water -40 was of zoiets. Daardoor liep de auto veel te rijk en verzoop die als het ware.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar misschien kan je er iets mee.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Deze week krijg ik een uitlees apparaat binnen.
Zit er sowiezo nog aan te denken om de Lambdasondes en de temperatuur sensoren te vervangen.
Weet iemand welke lamba's ik nodig ben voor die in het uitlaatspruitstuk en die voor de kat?
En hoeveel polen en draden moeten deze hebben?
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
Aantal draden weet ik niet meer helaas. Ik weet nog wel dat het helaas de dure was. Althans dan heb ik het over de eerste lamda die verwarmd is zeg. Dat is de gene die aan de voorkant van de motor zit zeg maar. Niet onder de auto.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
De lamda die zeg maar net onder het hitte schild zit aan de voorkant van je motor. Die is verwarmt. De lamda onder de auto, na de kat is niet verwarmt en aanzienlijk goedkoper.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Weer een update,
Uitleesapparaat binnen en heb de auto uitgelezen.

Codes P0351 en P0352 zijn erbij gekomen.
Van wat ik gelezen heb heeft dit te maken met de bobine.
Nogal gek want die heb ik 3-4 maanden geleden vervangen. Ookal was het wel de goedkoopste die ik kon vinden misschien heb ik daar een fout gemaakt.

Heeft iemand nog andere ervaringen van wat het zou kunnen zijn bij deze storings codes?
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!