Polo 6n2 slaat bijna af na starten

Goedendag,
sinds een aantal weken loop ik tegen een probleem aan.
Ik heb het hier over dat mijn Polo 6n2 na het starten van de motor heel erg begint met schudden en het toerental daalt naar 400-500 of nog minder.
Dit gebeurt niet altijd, bij droog weer is het minder gebeurt. Maar als het regent of heeft geregent dan is het toch nog wel eens een pittige strijd voor hem.
Tijdens het process dat hij aan het schudden is en ik geef gas bij, dan voel ik schokken en als ik begin met rijden na een tijdje werkt hij weer goed.

Ik heb een nieuwe bobine erin gezet, nieuwe bougies komen deze week nog.

heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn?
alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6N2  1.4 60pk 
Gasklephuis inderdaad na laten kijken.
Deze was bij mijn Lupo ook kapot en natuurlijk werd er eerst van alles vervangen tot daar eens naar gekeken werd.
Duur grapje trouwens.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Goede vriend van mij heeft VAG autobedrijf. hij had ook 2 keer Polo 1.4 MPI Kabelboom doorgebrand of breuk zitten.
Bij breuk als je auto beweegt dan valt het uit. dat kabel breuk zitten.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 SDI 
Hij klinkt klote. Klinkt hij aan het eind normaal voor jou gevoel.?


Ik vind hem klinken alsof hij op 3 cilinders loopt.
En het is niet dat ik een verhoging van toeren zie als hij aan het eind 'normaal' loopt.

Maar alles valt en staat met of jij hem het hele filmpje slecht vind lopen, of dat hij aan het eind goed loopt
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik snap een ding niet waarom geen bougie kabels vervangen zoals eerder aangegeven door andere hier. Deze zijn vaker de oorzaak omdat deze met vochtig weer overslaan. Pak een plantenspuit als de motor loopt en sproei deze eens over je bougiekabels heen dan zie je vermoedelijk wel de vonken overslaan. Kost in verhouding niks maar lost vaak wel dit soort klachten op. :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!