Catunambu

Bekend lid
1,525
752
133
Dag Allen,

Zaterdag in een opwelling een Polo 6N2 (2002) gekocht met een geknapte/geslipte distributieriem.
Nu wil het geval dat bij deze motoren de inlaat nokkenas de uitlaatnokkenas aandrijft doormiddel van een kleine tandenriem, deze riem is dusdanig oud dat deze is gaan slippen.
Als ik de vorige eigenaar mag geloven is dit gebeurd toen zijn dochter de auto probeerde te starten.
Bij het kijken naar de auto de motor laten starten, er waren geen duidelijke tikken hoorbaar en de motor draaide compressieloos rond. na enig wikken en wegen toch besloten de auto te kopen (samen met n maat van mij) als project.

Stappenplan:
- nieuwe distributieriem plaatsen en fingerscrossed dat er geen nevenschade is ontstaan
- andere (sloop)motor plaatsen
- onderhoud plegen
- verkoop/traphok/"leenauto"/paasvuur

Specificaties
- 1.4 16V 75PK
- 275xxx km
- 2002
- blauw
- wieldoppen
- net interieur
- deukjes en krasjes
- 5 deurtjes

praatjes bij de plaatjes:
29756
29757
29758
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
precies! Eerst een poging om het snel en makkelijk te fixen! Zelf verwacht ik ook wel een aantal kromme klepjes..

1.8 20vt.... mmm van t weekend mee gereden met een Cupra die gekieteld was naar 240/250pk. Dan kun je wel flink opschieten in het allerdaagse verkeer!
Gaat sneller naar de 220 dan mn BM naar de 120 kan!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Mijn voorkeur gaat enigszins uit naar het vervangen van het riempje en alle ellende is voorbij. Ik weet niet of dit een rare voorkeur is?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Updatetje: gisteren een andere riem geprobeerd, nog steeds geen compressie. motor is met pensioen dus.
@Franklin Polo6R Andere kop is net zo duur (met pakkingset en andere rotzooi) als een lopen de sloopmotor met de helft van de kilometers, dus dat word ons gameplan!
@Robin-1991 aan losse kleppen vervangen ga ik niet beginnen bij een autootje van minder dan 1000,- een enorme bak werk en betaald zich nooit meer terug. een sloopblok plaatsen is dan verreweg de snelste en de goedkoopste oplossing! inmiddels is de kabelboom al losgetrokken van de motor en vrijdag word een poging gedaan om met behulp van een minikraan de motor uit de auto te takelen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Update:
vorige week zaterdag een andere motor+bak geregeld bij de sloop (1.4 16V met 101.xxxkm) en ingebouwd!
Alles is met enig succes prima verlopen! Motor doet het weer!
Morgen even nieuwe versnellingsbakolie erop, koelwater afvullen en gaan met die raket!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!