Polo 6n1 hapert en draait stationair toeren

Goedenavond,

Ik heb sinds kort dat mijn vw polo 6n1 1.6 uit 1999 hapert en schokt bij het uitlaten rijden van de auto onder de 2000 toeren ( niet remmen, geen gasgeven) ook draait de auto welleens stationair 2000 toeren, zomaar uit het niks. Er komt ook een raar zoevend geluid uit de uitlaat, als ik boven de 2000 toeren gas geef. Heb de bougiekabels en de bougie al vervangen en de gasklep schoongemaakt en een nieuwe geplaatst, na het schoonmaken van de gasklep heb ik er 2 dagen geen last van gehad en daarna begon het weer, iemand enig idee wat dit kan zijn??

Mvg,
Patrick
 
Volkswagen polo  Polo 9n3  1.8 200 pk 
anders zou ik eens kijken naar een vacuumlek. Tis al een oude auto, slangen en leidingen worden langzaamaan poreus
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Waarom zou het je koppakking zijn?

- gebruikt je auto olie?
- gebruikt je auto koelvloeistof?
- heb je witte smurrie in je olie?
- heb je donkere kvs?
- rookt je auto wit?
- rookt je auto blauw?

Indien je meer dan 3 van deze vragen met "ja" kunt beantwoorden, dan is de koppakking een verdachte.
LET wel: geld voor warme motor.

zo niet, dan is het niet je koppakking.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Oke dan
Waarom zou het je koppakking zijn?

- gebruikt je auto olie?
- gebruikt je auto koelvloeistof?
- heb je witte smurrie in je olie?
- heb je donkere kvs?
- rookt je auto wit?
- rookt je auto blauw?

Indien je meer dan 3 van deze vragen met "ja" kunt beantwoorden, dan is de koppakking een verdachte.
LET wel: geld voor warme motor.

zo niet, dan is het niet je koppakking.
Oke dan zal t niet mn koppakking zijn maar enig idee wat t wel is?
 
Volkswagen polo  Polo 9n3  1.8 200 pk 
Oke dan

Oke dan zal t niet mn koppakking zijn maar enig idee wat t wel is?
anders zou ik eens kijken naar een vacuumlek. Tis al een oude auto, slangen en leidingen worden langzaamaan poreus
Zoals ik hier al heb gezegt, kijk eerst even naar een vacuumlek. Vaak word dit met een rookgeneratortje gedaan, word de rook ergens opgezogen? dan is daar een vacuumlek.

Ik weet niet of jou auto er al mee uit gerust is, maar laatst was ik bezig met een Opel Astra 1.4T waarvan het kleppendeksel kapot was. Hierdoor zoog de motor valse lucht aan. Maar deze auto heeft een Positive Crankcase Ventilation, Bij jou auto vraag ik mij dat af of dit het geval is.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
En sinds vandaag knippert ook mijn temperatuur lampje rood als de motor al warm is. De koelvloeistof is goed op peil, maar er zit wel olie bij, er zit alleen geen koelvloeistof bij de olie
 
Volkswagen polo  Polo 9n3  1.8 200 pk 
Zoals ik hier al heb gezegt, kijk eerst even naar een vacuumlek. Vaak word dit met een rookgeneratortje gedaan, word de rook ergens opgezogen? dan is daar een vacuumlek.

Ik weet niet of jou auto er al mee uit gerust is, maar laatst was ik bezig met een Opel Astra 1.4T waarvan het kleppendeksel kapot was. Hierdoor zoog de motor valse lucht aan. Maar deze auto heeft een Positive Crankcase Ventilation, Bij jou auto vraag ik mij dat af of dit het geval is.
Volgens mij heeftie dat niet nee
 
Volkswagen polo  Polo 9n3  1.8 200 pk 
Breng de auto inderdaad eerst maar eens langs een garage. Vanachter het toetsenbord is het nogal lastig om een conclusie te maken over wat er exact mis is met de auto. Je draagt elke keer weer nieuwe informatie aan die nogal cruziaal is voor een goede diagnose.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!