Delex
Actief lid
Dag,
Ik heb een tijd een naar mijn idee bijzonder probleem: koud start mijn auto echt ontzettend ruk. Meerdere keren moet ik het contact omdraaien en na enige tijd krijg ik response op het gaspedaal. De motor klinkt dan wel wat rauwerig met een soort klopje (dieselklop?).
Nu heb ik veel adviezen afgespeurd op het forum. Meten, testen en weten.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- alle 3 de gloeistiften vervangen
- Brandstoffilter vervangen
- werking brandstofpomp gecheckt. Ik hoor deze zoomen.
- Brandstofsysteem ontlucht via OBD
- Lage druk brandstofpomp gecheckt via multimeter.
Soms als de toeren dusdanig verlagen hoor ik een ratel alsof er een kettingzaag loopt. Het klinkt naar mijn idee als het vliegwiel.
Kan het vliegwiel de oorzaak zijn van de slechte start? Met een warme motor start de auto als een zonnetje.
Of kan het de EGR zijn? Mog iemand die een werkplaatshandleiding heeft voor de Polo 6C1 CUSA aangezien ik dan wel de uitdaging wil nemen om te kijken of ik die zelf kan reinigen.
Ik heb een tijd een naar mijn idee bijzonder probleem: koud start mijn auto echt ontzettend ruk. Meerdere keren moet ik het contact omdraaien en na enige tijd krijg ik response op het gaspedaal. De motor klinkt dan wel wat rauwerig met een soort klopje (dieselklop?).
Nu heb ik veel adviezen afgespeurd op het forum. Meten, testen en weten.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- alle 3 de gloeistiften vervangen
- Brandstoffilter vervangen
- werking brandstofpomp gecheckt. Ik hoor deze zoomen.
- Brandstofsysteem ontlucht via OBD
- Lage druk brandstofpomp gecheckt via multimeter.
Soms als de toeren dusdanig verlagen hoor ik een ratel alsof er een kettingzaag loopt. Het klinkt naar mijn idee als het vliegwiel.
Kan het vliegwiel de oorzaak zijn van de slechte start? Met een warme motor start de auto als een zonnetje.
Of kan het de EGR zijn? Mog iemand die een werkplaatshandleiding heeft voor de Polo 6C1 CUSA aangezien ik dan wel de uitdaging wil nemen om te kijken of ik die zelf kan reinigen.
Volkswagen
Polo 6C1