Polo 6C staat al 9 maanden stil in het buitenland...

Hoi beste vrienden,

Ondertussen zitten we wegens de Corona-problemen al sedert februari 2020 vast op ons adres in België. Geen vluchten naar Cabo Verde en onze Polo C6 staat daar in de garage.

1. We hebben beide sleutels meegenomen naar België en de batterij van de auto is niet afgekoppeld. Ik hoop dat we in oktober terug kunnen vertrekken maar maak mij wel wat zorgen omdat het voertuig al zolang stil staat... Kunnen jullie mij wat advies geven hierover?

2. Half 2019 verdween de voor/achter klankinstelling spontaan van de radioinstellingen... Ik las elders op het forum dat dit probleem vaker voorkomt, maar vond er nergens een pasklare oplossing voor... Iemand advies hiervoor?

Dank U en ik post later nog wat foto's van de Polo en de omgeving in Cabo

Groetjes, Guy
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 tsi 90pk 
Wat betreft je eerste punt: met een beetje pech is je accu zometeen leeg als je aankomt. Controleer dat even alvorens te starten. Anders op een adresje even laten opladen cq. een nieuwe kopen. Voor de rest kan er niet heel veel mis gaan (buiten dat je wat instellingen opnieuw in moet stellen).
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Wat betreft je eerste punt: met een beetje pech is je accu zometeen leeg als je aankomt. Controleer dat even alvorens te starten. Anders op een adresje even laten opladen cq. een nieuwe kopen. Voor de rest kan er niet heel veel mis gaan (buiten dat je wat instellingen opnieuw in moet stellen).
Indien de batterij leeg is gebruik ik m'n 'Tecmate Optimate 4 - Dual program' die ik normaal gebruik voor een moto-scooter, maar deze lader kan ook autobatterijen aan tot 75Ah. Dit is een volautomatische druppellader die volledig lege batterijen kan recupereren.

Thanks voor het advies
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 tsi 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Je kan controleren of er zich geen platte vlakken op de banden hebben gevormd.
Hier heb je vooral een risico op als je bandenspanning al niet te best was toen je hem daar hebt achtergelaten.
Rijdt de wagen een meter vooruit nadat je hem voor het eerst weer hebt gestart, en ga met je hand eens over het loopvlak van de band om te controleren of dit nog mooi rond is.
Je kan de wagen ook even opkrikken en het wiel een slinger geven. Zie je snel er als er iets niet helemaal oke is.
Sowieso ook de bandenspanning weer op peil zetten.

Tank je daar E10 benzine? Deze heeft namelijk de neiging om te bederven als je deze te lang in de tank laat zitten. (Na 3 tot 6 maanden)
De benzine wordt dan stroperig en dit kan schadelijk voor de brandstofpomp, de injectoren en de motor in het algemeen.
Ideaal gezien moet je de tank laten leegpompen, maar als er niet veel benzine meer inzit, kan je deze ook aanlengen met goede benzine om de stroperigheid te verlagen
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!