Polo 6C hulpgroep bij storingen

En daar zijn we weer. Na de afgelopen tijd alles netjes afgewacht te hebben, gister weer langs me vw dealer gegaan. Klacht is verergerd dus tijd voor een praatje. Klacht nu: alsof je op je fiets door je versnelling heentrapt, dat doet mijn auto tijdens het rijden, een splitseconde geen vermogen. Verder tijdens het rijden met cc aan van 50 naar 80 versneld de auto schokkend en ook tijdens het rijden op constante snelheid voel ik de schokken. Vandaag gebeld door me contactpersoon, ze willen me auto in de garage voor onderzoek, mijn nokkenassteller was al met een terugroepactie vervangen, maar deze kan van tijd zijn gegaan, aldus de vw en verder nog iets, maar dat ben ik ff kwijt. Dus ze gaan me blok demonteren en spitten. Ik ga niet eerder weg voordat alles weer naar behoren werkt. Wordt vervolgd!
Heb je nog garantie?
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Als ik dit zo leest allemaal durf ik bijna niet te reageren.
De storingen die ik heb is de buitenspiegels soms niet inklappen en nu voor de tweede keer dat mn ramen,
en dak niet open of dicht gaan via ab ingedrukt te houden.
grappige is dat ik mn dealer bij mij in de buurt belt en zegt mafkees inklapbare spiegels op een polo 6c ???
nooit van gehoord ( is dat origineel ) of via svcd
ik weet niet wat voor mensen er bij de dealers werken maar een beetje kennis van je branche mag toch wel!!
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
Ik heb zo nu en dan op willekeurige momenten dat er een melding verschijnt: 'Derde remlicht controleren!'. Het derde remlicht functioneert dan ook niet meer, de normale remlichten (in de achterlichten) functioneren dan wel gewoon. Zonder hier verder naar om te kijken doen ze het dan de volgende dag of rit gewoon weer.
Verder geen enkele problemen tot nog toe.
Iemand die zich hier in herkent of weet hoe dit op te lossen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
Ik heb zo nu en dan op willekeurige momenten dat er een melding verschijnt: 'Derde remlicht controleren!'. Het derde remlicht functioneert dan ook niet meer, de normale remlichten (in de achterlichten) functioneren dan wel gewoon. Zonder hier verder naar om te kijken doen ze het dan de volgende dag of rit gewoon weer.
Verder geen enkele problemen tot nog toe.
Iemand die zich hier in herkent of weet hoe dit op te lossen?

Ik ervaar exact hetzelfde als jij hier beschrijft. Zonder trekhaak overigens.

Edit: Ik heb het idee dat het vooral voorkomt bij temperatuurswisselingen (voornamelijk warm naar koud), bijvoorbeeld na een koude nacht, dat de melding 's morgens aanwezig is. Ervaar jij dit ook?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
Beste Leden, vandaag geweest naar de volkswagen dealer geweest voor een software update. Daarbij is de ECU geupdated , o- ringen van de brandstoffilter vervangen en de brandstoffilter zelf. Bleek een terugroep actie te zijn voor de 6C.

Ook een andere probleem.. mijn motor tikt bij lage toeren. Bleek de dubbele vliegwiel te zijn en de monteur gaf aan dat het een kwaal is bij de polo. Iemand al bekend ermee?

Gelukkig nog garantie, anders was ik wat lichter in mn zakken..
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Ik ervaar exact hetzelfde als jij hier beschrijft. Zonder trekhaak overigens.

Edit: Ik heb het idee dat het vooral voorkomt bij temperatuurswisselingen (voornamelijk warm naar koud), bijvoorbeeld na een koude nacht, dat de melding 's morgens aanwezig is. Ervaar jij dit ook?
Van de week weer het probleem gehad, en bleef nu ook aanhouden. Dus even aan de kabel naar de achterklep gefriemeld, en inderdaad, hier lijkt een kabelbreukje/los contactje in te zitten.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI @ 135pk/240Nm - U-tube LED/Xenon with OBD modifications 
Ok, voor diegene die op de hoogte zijn van mijn probleem, of dit topic hebben doorgelezen, ik heb een soort van doorbraak.

Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn polo bezit nog nooit ergens motorisch aangezeten. Nu, na het aflopen van de garantie was het probleem echt zwaar aanwezig. Hikken en stoten direct na starten, tijden het rijden sporadische schokken.

Dus ik dacht laatst, ik ga alle motorische delen vervangen, want dat is allemaal 4 jaar oud. Dus afgelopen vrijdag ging ik me wielen nabalanceren en ik dacht, hij staat nu toch op de brug, ik doe alvast me brandstof filter, hoef ik niet op straat te liggen. Dus gedaan en wat schetst mijn verbazing, bij het starten geen hikken en stoten en tijdens het rijden lijkt het wel een naaimachine zo rustig. Nu ga ik nog me luchtfilter en bougies vervangen en dan zal het helemaal duidelijk zijn of ik gelijk heb.

Zou het nu eindelijk over zijn na 4 jaar ellende?:confused:
 
Ok, voor diegene die op de hoogte zijn van mijn probleem, of dit topic hebben doorgelezen, ik heb een soort van doorbraak.

Ik heb in de 4 jaar dat ik mijn polo bezit nog nooit ergens motorisch aangezeten. Nu, na het aflopen van de garantie was het probleem echt zwaar aanwezig. Hikken en stoten direct na starten, tijden het rijden sporadische schokken.

Dus ik dacht laatst, ik ga alle motorische delen vervangen, want dat is allemaal 4 jaar oud. Dus afgelopen vrijdag ging ik me wielen nabalanceren en ik dacht, hij staat nu toch op de brug, ik doe alvast me brandstof filter, hoef ik niet op straat te liggen. Dus gedaan en wat schetst mijn verbazing, bij het starten geen hikken en stoten en tijdens het rijden lijkt het wel een naaimachine zo rustig. Nu ga ik nog me luchtfilter en bougies vervangen en dan zal het helemaal duidelijk zijn of ik gelijk heb.

Zou het nu eindelijk over zijn na 4 jaar ellende?:confused:
Had je geen overschot aan lucht in je leidingen/brandstof filter waardoor de motor hikt en schokt? Lijkt me het meest voor de hand liggend als je aangeeft dat het probleem na vervangen weg is toch
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Dat is fijn om te horen @pigeon !
Terwijl ze bij de vw dealer zeggen het brandstof filter gaat een auto leven mee en die word bijna nooit vervangen.
Lucht in de leiding heeft bij een benzine motor geen effect op het lopen van de motor .
Het is en blijven auto,s rare dingen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!