Voorstellen Polo 6C 1.4 TDI 90pk Lounge

Goedenavond!

Vorige week mijn BMW 335d (E91) verkocht om (behoorlijk!) wat economischer te gaan rijden met een 1.4 TDI.

Erg tevreden met het compleet uitgeruste Lounge exemplaar!

Leuk om dit forum te kennen.

Groet,
Twan!
 
Volkswagen  Polo 6C Lounge  1.4 TDI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Ik rij veel km’s en haal het er wel uit.

En ten opzichte van die BMW is het helemaal prijs inderdaad.

Ik rij nu 1.000 km op een tankbeurt van 40+ liter. Dat was 800 km op een tankbeurt van 60+ ltr.

En MRB naar beneden van EUR 165 naar EUR 98 per maand.

Ik blijf voorlopig lachen. Wel jammer van die 328 PK EN 620 Nm koppel…. :)
 
Volkswagen  Polo 6C Lounge  1.4 TDI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Goedenavond!

Vorige week mijn BMW 335d (E91) verkocht om (behoorlijk!) wat economischer te gaan rijden met een 1.4 TDI.

Erg tevreden met het compleet uitgeruste Lounge exemplaar!

Leuk om dit forum te kennen.

Groet,
Twan!
Dat is een gave BMW, je zult hem wel missen denk ik. Maar de keuze is volkomen begrijpelijk. Dit land heeft een absurd systeem voor dieselauto’s…

Hoe vindt je de 6C vergeleken met de 6R?

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
 
Volkswagen  Polo 6R 2010  1.2 TDI BM 
  • Leuk
Waarderingen: PoloTwan
Dat is een gave BMW, je zult hem wel missen denk ik. Maar de keuze is volkomen begrijpelijk. Dit land heeft een absurd systeem voor dieselauto’s…

Hoe vindt je de 6C vergeleken met de 6R?

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Die BMW was een superfijne autobaan cruiser. Enorm veel koppel en supersnel.

Maar dat heb ik voor woon-werkverkeer natuurlijk niet nodig en het verbruik en bezit ging me teveel kosten.

De 6C rijdt heerlijk. Voldoende pit. De 6R destijds was een 1.2 TDI bluemotion. Tijdje geleden alweer dus echt vergelijken is lastig. Maar ik vond dat toen ook een fijne auto.

Vandaar de keuze weer voor Polo. En ik ben erg tevreden!
 
Volkswagen  Polo 6C Lounge  1.4 TDI 90pk 
Welkom Twan, heb je toevallig ook wat foto's van de polo? Big Grin
Ben sinds kort ook eigenaar van een Polo 6C en ben uiterst tevreden!
Nog niet echt. Alleen eentje op de brug zonder wielen…
36165A14-4A87-48A0-898B-0FBC80BDF6D6.jpeg

Voorbanden waren kaal en achterbanden nog van 2015. Nieuwe Michelin’s op de 16” die er in het voorjaar opkomen.
29C2BA36-EBC5-42DD-93A4-250734ED544A.jpeg
De zomervelgen.

Nu winterbanden op ‘oude’ Polo velgen. Ik weet niet hoe ze heten. Die lichtmetalen velgen met ‘wieldop-buitenrand’. Had die destijds ook op mijn 6R
 
Volkswagen  Polo 6C Lounge  1.4 TDI 90pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!