Polo 1.2tdi maakt ratelend geluid

Beste mensen, ik heb 2 weken terug een polo 1.2 tdi uit 2013 gekocht. Toen ik het daar ging starten hoorde ik eerste 15 min klappend geluid uit de motor. Volgens de garage kwam het doordat de auto al een lange tijd niet was gereden. Uiteindelijk heb ik de auto gekocht omdat het verder tip top uitzag. Alleen merk ik nu dat getik in de achtergrond is blijven hangen, verder ben ik erachter gekomen dat onderhoud voor 10 duizend km is overschreden, dus heb ik meteen afspraak gemaakt voor grote onderhoud. Ik heb een film op Youtube geplaatst:
Weet iemand of dit normaal is en anders wat het kan zijn? Heb verder geen verstand van.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.2TDI 
Dankje.. ben vanmiddag bij de dealer langsgeweest die vond het ook normaal klinken. Heb het voor vanavond daar achtergelaten zodat ze morgen ochtend even met koude start kunnen luisteren
 
Volkswagen  Polo  1.2TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Op het filmpje lijkt het alsof het roetfilter aan het regenereren is, destijds toen ik een roetfilter had kon je dit merken aan het toerental van precies 1000, ipv 790~
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!