Polo 1.2 TDI 2013 olie op filterhuis

Dankjewel! Is er een manier om deze te testen? Heb namelijk last van een soort olie lekkage dat lekt weg bij mn gasklephuis/inlaat.. en de buis van de turbo bij het gasklephuis ligt een laagje olie in. Ik heb geen last van rook vermogen verlies en olie neemt die niet. Mijn vermoeden is de pvc klep of olie in de Intercooler omdat ik een lekke oliekoeler had en overal olie zat
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
Het is ook niet puur olie, het is dunner en ruikt niet naar olie als het uit de turbo kwam was het puur olie geweest toch en had ik wel rook uit de uitlaat moeten hebben of een motor lampje
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Klopt, die heb ik afgedopt en uit laten schrijven bleef lekken. daarom mijn gedachte naar de pvc klep. Ik heb gisteren de auto naar de garage gebracht en als het ik opgelost laat ik weten wat het probleem was.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
Het staat er helaas na 300 kilometer weer zo bij! Er zat een mooie scheur in het inlaatspruitstuk dus het is goed dat er een nieuwe op zit! Helaas het olie verhaal niet opgelost! Ik zou niet meer kunnen bedenken wat het is want de turbo is gecontroleerd en nergens sporen van olie zou het dan toch de carterventilatie zijn? Mijn auto heeft 1050 toeren in de neutraal is denk ik niet iets wat normaal is
IMG_0248.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
Mocht je het vinden let me know :') ik heb altijd olie op die dop zitten. Inlaat is omgezet van mijn vorige motor want die van de donor was ook kapot. Het buisje heb ik vervangen en toen was het minder.. Maar toch zit er altijd iets olie op. Ik meen bij @H11 ook.

Zie hier: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/tikkende-motor-1-2-tdi.19629/page-5#post-328876
Ze verdenken mijn oliefilter! Als je de dop van het filterhuis haalt komt het filter niet mee deze moet je er uit halen met je hand! Heeft hij vaker gezien met andere auto’s waardoor de druk te hoog werd en het zo in het systeem blaast! Morgen krijgt hij een origineel filter + dop en gaan we hem monteren hopelijk is dit de oplossing
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!