Plotseling diepe kras

De beschadiging van het achterlicht vind ik wel minimaal. Eerste prio is dat de lak hersteld word. Of het achterlicht dan ook meteen meegenomen word of later gebeurt maakt mij niet veel uit. Je ziet het haast niet. Misschien dat ie tegen de tijd dat ik de auto inlever na 5 jaar wel vervangen zijn. Vroeg me meer af hoeveel het herstellen zou kosten.

Maar als ik met de lak op zo'n 100-200 zit is zelf regelen wel voordeliger denk ik.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Zoals ik kan zien is het juist niet een bewuste actie. De kras loopt namelijk niet helemaal door vanaf de klep in het achterlicht. Het ziet er naar uit dat er iets van boven naar beneden is gekomen.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het dan een tak o.i.d. moet zijn geweest. Ze weten me wel te vinden. Laatst was er ook tijdens het rijden een tak dwars door de bodemplaat (waar zo'n zacht stof zit) gegaan. Takkedingen.

Bij mij een paar km verderop zit ook een schadehersteller die spotrepair doet. Lijkt me wel voordelig gezien er met de rest van de lak niets mis is. Weten ze wel altijd de juiste kleur te mengen zodat er geen kleurverschil is? Of krijg je bij een officieel vw schadehersteller gewoon op exact dezelfde manier de lakkleur en zelfde laksoort maakt dit geen verschil? Las dat bij mijn lokale schadehersteller bepaalde milieu vriendelijke lak gebruikt word op waterbasis etc. En een andere laag lak voor de glans.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Carlito
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het dan een tak o.i.d. moet zijn geweest. Ze weten me wel te vinden. Laatst was er ook tijdens het rijden een tak dwars door de bodemplaat (waar zo'n zacht stof zit) gegaan. Takkedingen.

Bij mij een paar km verderop zit ook een schadehersteller die spotrepair doet. Lijkt me wel voordelig gezien er met de rest van de lak niets mis is. Weten ze wel altijd de juiste kleur te mengen zodat er geen kleurverschil is? Of krijg je bij een officieel vw schadehersteller gewoon op exact dezelfde manier de lakkleur en zelfde laksoort maakt dit geen verschil? Las dat bij mijn lokale schadehersteller bepaalde milieu vriendelijke lak gebruikt word op waterbasis etc. En een andere laag lak voor de glans.
De kleur wordt aan de hand van de kleurcode geheel volgens recept nagemaakt zoveel gram van die kleur en zoveel gram van die andere kleur erbij om op de juiste kleur te komen maar deze kras stel niet veel voor om te herstellen het is uitschuren behandelen bijspuiten en klaar is auto
Het zit gelukkig bij de rand en niet midden in je achterklep
Maar bij elke autospuiterij spuiten al jaren met watergedragen autolakken
In verband met het milieu
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
De kleur wordt aan de hand van de kleurcode geheel volgens recept nagemaakt zoveel gram van die kleur en zoveel gram van die andere kleur erbij om op de juiste kleur te komen maar deze kras stel niet veel voor om te herstellen het is uitschuren behandelen bijspuiten en klaar is auto
Het zit gelukkig bij de rand en niet midden in je achterklep
Maar bij elke autospuiterij spuiten al jaren met watergedragen autolakken
In verband met het milieu

Nee stelt ook niet veel voor denk ik. morgen eens bellen. Gaat er vooral om dat er geen verschil te zien is qua kleur of structuur. Als ik dit niet via de leasemaatschappij maar op eigen kosten doe, en niets meld, dat ze me later niet verwijten dat er verschil te zien is en ik een schade niet gemeld had o.i.d.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Over 2 weken word er een spotrepair uitgevoerd op de kras. Ook de kras op het achterlicht proberen ze te poetsen zodat deze zo min mogelijk op valt.

Eerste reactie van een werknemer was 'oei, dat is wel een moeilijke lakkleur'. Maar de eigenaar zei dat het wel te doen was en kleurverschil minimaal is (blijkbaar zijn de bumpers al een andere kleur dan de achterklep zelf als voorbeeld, ik zie dat niet).

Kosten: 150 euro incl. gratis leenauto.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Nee stelt ook niet veel voor denk ik. morgen eens bellen. Gaat er vooral om dat er geen verschil te zien is qua kleur of structuur. Als ik dit niet via de leasemaatschappij maar op eigen kosten doe, en niets meld, dat ze me later niet verwijten dat er verschil te zien is en ik een schade niet gemeld had o.i.d.
Er is altijd minimaal kleurverschil tussen metaal en kunststof. Misschien bedoelen ze dat.
Inderdaad de gehele auto wordt in dezelfde lakcode in de fabriek gespoten, omdat er verschil zit tussen materiaal zie je enig sinds inderdaad een kleurverschil.
 
Over 2 weken word er een spotrepair uitgevoerd op de kras. Ook de kras op het achterlicht proberen ze te poetsen zodat deze zo min mogelijk op valt.

Eerste reactie van een werknemer was 'oei, dat is wel een moeilijke lakkleur'. Maar de eigenaar zei dat het wel te doen was en kleurverschil minimaal is (blijkbaar zijn de bumpers al een andere kleur dan de achterklep zelf als voorbeeld, ik zie dat niet).

Kosten: 150 euro incl. gratis leenauto.


Valt me reuze mee 150 euro EN een gratis leenauto (y)
 
Spotrepair is uitgevoerd. Je ziet er niets meer van. Enige wat me nu wel opviel was kleine metalen deeltjes die op de lak vast leken te zitten. Het is echt minuscuul, ik weet niet of het een metallic deeltje van de lak is, maar je kunt het als een puntje voelen als je eroverheen gaat. Het gaat er in iedergeval met een beetje vinger wrijven niet vanaf. Ook zo'n 10 cm van de oorspronkelijke kras vandaan.
 

Bijlagen

  • 20200928_171113.jpg
    20200928_171113.jpg
    880.2 KB · Weergaven: 65
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Spotrepair is uitgevoerd. Je ziet er niets meer van. Enige wat me nu wel opviel was kleine metalen deeltjes die op de lak vast leken te zitten. Het is echt minuscuul, ik weet niet of het een metallic deeltje van de lak is, maar je kunt het als een puntje voelen als je eroverheen gaat. Het gaat er in iedergeval met een beetje vinger wrijven niet vanaf. Ook zo'n 10 cm van de oorspronkelijke kras vandaan.
Netjes, wat moest je betalen voor de spotrepair?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!