Plotseling diepe kras

Ik was zojuist mn polo aan het wassen. En tijdens het droogmaken met de drooghanddoek viel mijn oog op een diepe kras in de lak en achterlicht.

Paar dagen terug ook naar de wasbox geweest om af te spuiten, niks gezien. Het lijkt erop dat deze kras er recent in zit, maar zou geen idee hebben waardoor.

Lijkt me sterk dat er iemand tegen aan heeft gereden o.i.d. Het lijkt meer op iets scherps dat erover heen gekrast heeft.. vind het ook zo opvallend dat de kras zelfs in het achterlicht is overgegaan.

Helaas is er niet meer zoiets als een lakstift standaard in de auto. Ik zal het dus moeten laten herstellen. Heeft iemand een idee hoeveel zo'n kras zou kosten om te herstellen en dan excl. de lamp? Verwacht zelf een paar honderd euro en dan alleen al voor de lamp.

Vooral de plek van de kras vind ik vreemd. Als je ergens tegenaanrijd zou je of met de bumper in contact komen of in iedergeval met het langste stuk van de auto, en dit zit bepaald niet op het uiteinde van de auto. Haast alsof iemand bewust een kras erin gezet heeft
 

Bijlagen

  • 20200912_140559.jpg
    20200912_140559.jpg
    970.7 KB · Weergaven: 177
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ziet er redelijk bewust uit inderdaad. Jij least je auto toch? Ff overleg met de leasemaatschappij om te kijken hoe zij omgaan met lakherstel.

Mooi dan ben ik niet de enige die het er bewust uit vind zien.. zal ze maandag ff bellen. Een lak kras lijkt me niet iets om de schade en pech alarmlijn te bellen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Misschien tijdens wassen gebeurd met de borstel, altijd uitkijken met die dingen!

Is precies de reden dat ik dus geen borstel gebruik. Gebruik microvezel spons en ook een microvezel droogdoek, alles microvezel eigenlijk zodat ik ook geen waskrasjes oploop. Deze kras is tot aan het metaal gegaan, krijg je zelfs niet met een borstel voor elkaar denk ik. Moet echt iets van een sleutel ofzo geweest zijn.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Is precies de reden dat ik dus geen borstel gebruik. Gebruik microvezel spons en ook een microvezel droogdoek, alles microvezel eigenlijk zodat ik ook geen waskrasjes oploop. Deze kras is tot aan het metaal gegaan, krijg je zelfs niet met een borstel voor elkaar denk ik. Moet echt iets van een sleutel ofzo geweest zijn.
Boze buurman? Jaloerse ex?
 
Polo  6c  Verkocht 
Ik heb laatst zelf een deuk laten verwijderen door een door PON erkend schade bedrijf (ASCA in Amersfoort).

In plaats van het eigen risico van 125€ via de leasemaatschappij, heb ik hem zelf betaald omdat het goedkoper was.

Uberhaupt zou ik kleine schades zelf betalen, zonde om je clean sheet bij de maatschappij kwijt te raken
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Ik heb laatst zelf een deuk laten verwijderen door een door PON erkend schade bedrijf (ASCA in Amersfoort).

In plaats van het eigen risico van 125€ via de leasemaatschappij, heb ik hem zelf betaald omdat het goedkoper was.

Uberhaupt zou ik kleine schades zelf betalen, zonde om je clean sheet bij de maatschappij kwijt te raken

Ja gelijk heb je nu je dit zegt. Als ik deze schade zou melden dan word mijn eigen risico ook verhoogd naar 1000 euro. Dus als deze schade goedkoper is dan het eigen risico bedrag (500 euro) kan ik beter zelf laten herstellen en zelf betalen, zodat ik niet ook nog eens met een verhoogd eigen risico zit. Wat op den duur duurder zal zijn.

Punt is wel dat ik vervangend vervoer nodig heb.. Dus die kosten zijn dan ook voor mezelf als ik het niet bij de leasemaatschappij meld.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Pfff wat een dikke pech zeg, hier wordt ik zelfs boos van want dit moet iemand gemerkt hebben grrr.
Hopelijk kom je er snel uit met de verzekering of anders met eigen kosten en kan je dit snel laten maken.
 
Volvo  -  - 
Ik was zojuist mn polo aan het wassen. En tijdens het droogmaken met de drooghanddoek viel mijn oog op een diepe kras in de lak en achterlicht.

Paar dagen terug ook naar de wasbox geweest om af te spuiten, niks gezien. Het lijkt erop dat deze kras er recent in zit, maar zou geen idee hebben waardoor.

Lijkt me sterk dat er iemand tegen aan heeft gereden o.i.d. Het lijkt meer op iets scherps dat erover heen gekrast heeft.. vind het ook zo opvallend dat de kras zelfs in het achterlicht is overgegaan.

Helaas is er niet meer zoiets als een lakstift standaard in de auto. Ik zal het dus moeten laten herstellen. Heeft iemand een idee hoeveel zo'n kras zou kosten om te herstellen en dan excl. de lamp? Verwacht zelf een paar honderd euro en dan alleen al voor de lamp.

Vooral de plek van de kras vind ik vreemd. Als je ergens tegenaanrijd zou je of met de bumper in contact komen of in iedergeval met het langste stuk van de auto, en dit zit bepaald niet op het uiteinde van de auto. Haast alsof iemand bewust een kras erin gezet heeft


Misschien een stuur van een fiets ertegen gevallen... En dan de handrem van het stuur.
 
Naar mijn mening ziet de plek waar de kras zit en het feit dat het geen grote kras is, er niet uit alsof iemand dit bewust heeft gedaan. Lijkt mij eerder dat er bijv. een tak uit een boom of staat je auto in de buurt van flats? Dat iemand iets van boven af heeft gegooid.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Naar mijn mening ziet de plek waar de kras zit en het feit dat het geen grote kras is, er niet uit alsof iemand dit bewust heeft gedaan. Lijkt mij eerder dat er bijv. een tak uit een boom of staat je auto in de buurt van flats? Dat iemand iets van boven af heeft gegooid.

Dan vermoed ik een tak. Woon niet bij een flat. En op het werk staat de auto ook tegen bossages en in de buurt van bomen. Lijkt me dan ook misschien een scherpe tak. Voortuin eens opletten waar ik m neer zet.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!