Voorstellen Pietyo67

Ik rijd nu een Astra G automaat en ga binnenkort een Polo met DSG vanaf bouwjaar 2010 aanschaffen maar twijfel tussen een 1.2 TSI of een 1.4 16v.
Wat is volgens jullie een betere keus wat betreft onderhoud en duurzaamheid? Ik rijd tussen de 10 en 12.000 km per jaar.
 
volkswagen  Polo  1.4 16valve 
Welkom. Afhankelijk van het bouwjaar zou ik niet voor TSI's (2010-2013) gaan tenzij de ketting hiervan gerepareerd is (anders is het echt wachten op dure problemen). Ik moet je wellicht ook waarschuwen dat de DSG's van 2010 niet geweldig waren. Alvast veel plezier met je polo.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Pietyo67
Het is jammer van de ketting problemen maar ik zou 100% voor de tsi gaan.
Die motor loopt/rijdt vele malen beter dan de “oude 1.4”
Ik vind het persoonlijk een hele andere auto, een tsi heeft veel meer vermogen vooral onderin het toerental en rijd veel vlotter.

Problemen met de DSG bak vallen ook wel mee.
Indien ketting gedaan is top auto :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietyo67 en FRL_AW
Ik heb even een vraag maar weet niet of ik deze hier stellen moet. Ik wil een voetsteun gaan plaatsen en ben benieuwd hoe ik de hendel voor het ontgrendelen van de motorkap kan verwijderen. Ik heb deze los proberen te trekken maar dit lukt niet en wil de boel ook liever niet vernielen. Hebben jullie een suggestie?
 
Laatst bewerkt:
volkswagen  Polo  1.4 16valve 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!