Piepende remmen Polo AW GTI

Ik erger mezelf er steeds meer aan.
Inderdaad wat al gezegd is, heb je een auto van 36k met piepende remmen.

Net de 10k gepasseerd maar dit moet wel opgelost worden..
Haha.. Elke auto met keramische remmen piepen, die zijn ook wat duurder dan 36k.
Dus eigenlijk heb je dus een Ferrari 458 Stick Out Tongue

Desalniettemin vervelend! Ik had het ook op de orgi VW set. Heb nu EBC, dat is top!
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Haha
Waarderingen: Marco van der Schaaf
Haha.. Elke auto met keramische remmen piepen, die zijn ook wat duurder dan 36k.
Dus eigenlijk heb je dus een Ferrari 458 Stick Out Tongue

Desalniettemin vervelend! Ik had het ook op de orgi VW set. Heb nu EBC, dat is top!
Het probleem hier is dus dat het enkel met achteruit rijden is in combinatie met zachtjes remmen.

Zodra je vooruit rijdt en op de rem trapt is er geen probleem, hard of zacht.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Wat ik gehoord heb is dat er een systeem op zit die bij regenweer om de X tijd de remmen heel lichtjes aantrekken zodat water verdampt tussen blokken en schijven. Dit veroorzaakt wat extra slijtage en het gepiep. Daar kan opzich inderdaad niets tegen gedaan worden, al zal het waarschijnlijk wel met vcds/oBD11/vcp wel kunnen gedeactiveerd worden.

Dit zou allessinds toch op de golf 7 zitten dus veronderstel op de Polo AW ook wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Ik erger mezelf er steeds meer aan.
Inderdaad wat al gezegd is, heb je een auto van 36k met piepende remmen.

Net de 10k gepasseerd maar dit moet wel opgelost worden..

Ja hier nog 1. Super irritant!! Bij zachtjes achteruit rijden gepiep/gezoem alsof er een vrachtwagen aan het remmen is.
Ik ben vorige week bij de dealer geweest met deze klacht. Het was een bekend probleem. Ze hadden een software update gedaan en het probleem moest opgelost zijn. Ik parkeren voor mijn huis en ja hoor daar ging ie weer. Dus ik weer terug naar de dealer. Auto hele dag kwijt. Toen ik m ging ophalen vertelde de dealer mij dat ze er nu nog niks voor hadden om het op te lossen. Dus zit nog steeds met het probleem. Ik heb dezelfde dag nog Volkswagen Nederland gebeld en de klacht doorgegeven. Ze vertelden mij dat ze het gingen uitzoeken en mij binnen een paar dagen nog zouden berichten. Ben nog aan het wachten...
Ik ben benieuwd of er leden zijn met dezelfde klachten die het wel hebben opgelost hebben.
Graag reactie!!
 
Volkswagen  POLO (AW)  2.0 GTI 200PK 
Ja hier nog 1. Super irritant!! Bij zachtjes achteruit rijden gepiep/gezoem alsof er een vrachtwagen aan het remmen is.
Ik ben vorige week bij de dealer geweest met deze klacht. Het was een bekend probleem. Ze hadden een software update gedaan en het probleem moest opgelost zijn. Ik parkeren voor mijn huis en ja hoor daar ging ie weer. Dus ik weer terug naar de dealer. Auto hele dag kwijt. Toen ik m ging ophalen vertelde de dealer mij dat ze er nu nog niks voor hadden om het op te lossen. Dus zit nog steeds met het probleem. Ik heb dezelfde dag nog Volkswagen Nederland gebeld en de klacht doorgegeven. Ze vertelden mij dat ze het gingen uitzoeken en mij binnen een paar dagen nog zouden berichten. Ben nog aan het wachten...
Ik ben benieuwd of er leden zijn met dezelfde klachten die het wel hebben opgelost hebben.
Graag reactie!!
ik heb het ook ja, en is al vanaf dag 1 een bekend probleem. geen zin in dagen onderzoek en gebeurd af en toe dus nee niet opgelost
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Hé, daar is ie weer! Er staat al weken een vraag open:

 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Hé, daar is ie weer! Er staat al weken een vraag open:

haha ik dacht zal ik het doen? maar ik wist wel dat jij er mee zou komen hahaha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Haha
Waarderingen: Rosinfield
Abs updaten
Heb ik gedaan bij mezelf en erna geen gezeik meer gehad
Mijn ABS heeft de update gehad bij eerste onderhoudsbeurt maar daar is niets veranderd.
Soms lijkt het zelfs erger maar dit heeft misschien met het weer te maken.

Het enige wat bij mij tot nu toe hielp was de blokken schuin afslijpen, maar naar 500km is het weer terug.
99,9% rij ik vooruit dus niet echt storend haha
Ik rij toch wel wat achteruit (met parkeren) en vind het persoonlijk erg storend.
Snap niet dat ze dit niet kunnen (bij mij althans?) oplossen.

Het is ook geen lullig piepje, Je moet bijna oordoppen in :tongueout:
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!