Piepende remmen Polo AW GTI

Hallo,

Sinds een maand heb ik het probleem (vooral bij het achteruit rijden) dat mijn remmen piepen. Het is meer een dreunend geluid. Ik ben al twee keer bij de garage geweest, maar zonder succes. Ik was benieuwd of meer mensen dit probleem misschien ervaren en hopelijk al opgelost hebben. Betreft Polo GTI AW.

Ik heb een geluidsfragment bijgevoegd. Ik zou het geluid even op 100% zetten om het goed te kunnen horen.
Geluidsfragment: https://we.tl/t-M3MsNidMBi

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Ralph
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0L 200PK 
Schijnt idd een relatief vaak voorkomend fenomeen te zijn; ik heb er geen last van
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Schijnt idd een relatief vaak voorkomend fenomeen te zijn; ik heb er geen last van
Ik las inderdaad een ander topic zojuist al met meerdere mensen die dit probleem ervaren. Ik ben heel blij voor jou dat jij dit niet hebt met je Polo. Ik kan het ook niet reproduceren. De ene dag hoor ik het harder dan de andere dag. Soms denk ik dat het aan de weersomstandigheden ligt en andere dag trek ik dat weer in twijfel.

Ben benieuwd of iemand hier al een oplossing ervoor heeft...
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0L 200PK 
Heb het hier ook, enkel met achteruitrijden en lichtjes remmen.
Binnenkort ga ik naar de garage om eens te kijken of ik het “probleem” kan vinden.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Als ze niets kunnen vinden om het te verhelpen, hebben ze een creatieve oplossing bedacht: het is een product eigenschap
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Bij mij gaven ze aan dat het niet onder de garantie viel als er meer dan 5k km mee was gereden. Ik kreeg het gek genoeg de dag nadat ik hier op het forum zei dat ik er gelukkig geen last van had... karma is a bitch

ik heb het ook alleen bij achteruit rijden en lichtjes remmen. Het stoort mij niet genoeg om er zelf de portemonnee voor te trekken en het te laten fixen
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Verdrietig
Waarderingen: Rosinfield
ja, op zich één van de mooiste eufemismen "producteigenschap" ;). Of eigenlijk, juist vanwege die producteigenschap trek je aan de bel. Dat het een producteigenschap is lijkt me evident wanneer zovelen er over klagen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Singer
Ook mijn Polo GTI AW heeft piepende remmen, voornamelijk bij achteruit rijden. De Polo moet binnenkort een eerste beurt en zal ik vragen ernaar te kijken en hopelijk op te lossen. Het kan misschien wel een producteigenschap zijn, maar dat is te kort door de bocht. Dit hoort niet en zo te lezen hebben meerdere AW GTI's van ons er last van. Mijn auto heeft nog 5000 km gelopen en is een jaar oud.
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Ik denk dat ik mazzel heb dat de mijne in Polen is gefabriceerd. Heb niet alleen hier geen last van, maar ook niet van andere rammeltjes e.d. waarover ik, ook op buitenlandse fora, lees.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ook mijn Polo GTI AW heeft piepende remmen, voornamelijk bij achteruit rijden. De Polo moet binnenkort een eerste beurt en zal ik vragen ernaar te kijken en hopelijk op te lossen. Het kan misschien wel een producteigenschap zijn, maar dat is te kort door de bocht. Dit hoort niet en zo te lezen hebben meerdere AW GTI's van ons er last van. Mijn auto heeft nog 5000 km gelopen en is een jaar oud.
Meerdere hebben er last van en na nieuw spul te monteren nog steeds, voor die 4 meter per dag die ik achteruit rij vind ik het primaaa zo
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!